vraag ivm huur pand

Benny
Topic Starter
Berichten: 10

vraag ivm huur pand

#1 , 20 mar 2019 08:16

Beste,
Ik huur een magazijn om old-timers in onder te brengen, dit maakt deel uit van een complex dat ingedeeld is in verschillende panden. Sinds 2015 betaal ik daarvoor bovenop de normale huurprijs jaarlijks de onroerende voorheffing, is dit wettelijk? Aanleiding van mijn vraag is omdat ik gisteren de onroerende vooreffing afrekening gekregen heb, en deze liogt €80 hoger dan vorige jaren. Bij navraag bij de eigenaar zegt hij dat het door een herziening is door het kadaster, maar hij heeft het voorbije jaar ook een aantal garages bijgebouwd wat ook de verhoogde KI op deze site betekent. Kan dit, mag dit aan mij door gerekend worden, mijn eigen magazijn is niet gegroeid nog gewijzigd.

Alvast dank
Vriendelijke groeten
Benny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 mar 2019 09:39

Welk soort huurovereenkomst is het.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2019 11:03

En in huurovereenkomsten voor woningen die dienen tot hoofdverblijfplaats is het verboden de onroerende voorheffing ten laste van de huurder te leggen.

Reclame

Benny
Topic Starter
Berichten: 10

#4 , 20 mar 2019 19:48

dit is een handelshuurcontract, maar ik stel me de vraag dat indien de eigenaar wijzigingen aanbrengt door bij te bouwen, het KI van de bestaande magazijnen kan en of mag gewijzigd worden.

Terug naar “Huren”