huurgeschil

KJ86
Berichten: 2663

Re: huurgeschil

#16 , 23 apr 2019 20:32

Dit klopt helemaal niet een vooronderzoek maakt deel uit van de Vlaamse Wooncode en Kamerdecreet. En is dus absoluut bindend.
Wat betreft uw uitleg over strafpunten ; ook niet correct, de dienst Wonen van de stad kan een pand ook ongeschikt of onbewoonbaar verklaren, hun punten zijn zeer zeker bindend.
Het is voor elke gemeente anders, sommige gemeentes hebben een ambtenaar die bevoegd is, andere moeten wachten op wonen vlaanderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#17 , 23 apr 2019 20:38

"daar zijn we met de politie binnen gevallen"

Waarvoor gaat de politie daar binnenvallen ... U verteld niet alles want voor burgerlijke zaken is de politie zelfs niet bevoegd.

SabinneSteckmachine
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 apr 2019 09:24

"daar zijn we met de politie binnen gevallen"

Waarvoor gaat de politie daar binnenvallen ... U verteld niet alles want voor burgerlijke zaken is de politie zelfs niet bevoegd.

Ik ben niet gediend van persoonlijk aanvallen op een forum waar ik uit persoonlijk ervaring spreek en mijn ervaringen deel met anderen, bovendien kan ik U al meegeven, dat ik géén jurist of dergelijk ben, maar heb wel die studies gedaan, maar door ziekte heb ik nooit mijn eindtermen gehaald.

Wij zijn daar met de politie binnengevallen, de kantoorhouder heeft onder toezicht de waarborg moeten vrijgeven. Hij deed de transactie onder de ogen van de politie en dit werd gecontroleerd door de politie.

Meer valt hier niet over te vertellen en ik ben ook niet verplicht om mijn ganse privacy hier bloot te leggen.

Als dit de toon is van dit forum hoeft het voor mij niet meer, in een ander topic krijg ik ook een vaag uit de pan van U, maar U weet er helemaal niets over.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#19 , 24 apr 2019 10:50

Je moet u niet aangevallen voelen. Binnen vallen, is gewoon de verkeerde woordkeuze, dat wordt gebruikt voor een interventie.

De politie heeft gewoon bemiddeld in de burgerlijke zaak en de zaakvoerder van het kantoor is akkoord gegaan. Als die niet had meegewerkt, had de politie niets kunnen doen.

Het is niet alleen de politie die je mag bedanken maar ook de makelaar.
Je had gewoon geluk dat ze allebei wouden meewerken

bambipower
Berichten: 1034

#20 , 24 apr 2019 18:54

Waarom hier iets vragen als je alles beter weet...
Iknlees hier geen enkele slechte toon, maar je voelt je nogal snel aangevallen.

In ieder geval : op een woningonderzoek van de gemeente ( ale, stad antwerpen ) stond duidelijk bovenaan dat het een advies was. Omdat meneer de controleur van de stad antwerpen geen nederlands sprak, laat staan gestudeerd ervoor zou hebben, was ik heel blij alles verder af te kunnen handelen met wonen vlaanderen. Het is van die inspecteur dat ik weet dat die vooronderzoeken totaal geen juridische waarde hebben.

30 punten is niks. Mijn huurder had de stopcontacten uit de muur getrokken en ik kreeg de strafpunten. Al bij al een peulschil om te fiksen, maar de huurder liet me niet binnen. De strafpunten die de gemeente gaf waren boven de 70 punten, na wonen vlaanderen ook iets van 30 punten zonder dat ik de woning nog maar binnen gekunnen had. De mensen van de gemeente zijn daar helemaal niet voor'opgeleid, en dan krijg je cowboy werk. 30 puntjen lijkt veel, maar is niks, als bvb de aarding in de keuken niet werkt omdat er een stopcontact gesloopt is.

Terug naar “Huren”