Verhuurder overleden

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Verhuurder overleden

#1 , 18 mar 2019 12:27

Hallo
Ik ben te weten gekomen dat mijn verhuurder sedert verleden jaar in maart is overleden.
Nochtans betaal ik nog altijd mijn huur op dezelfde rekening en aan de zelfde begunstigde,dus ik betaal In feite mijn huur aan een overleden persoon.
Normaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 18 mar 2019 12:37

Ja, het is aan de erfgenamen om u te informeren over een nieuw rekeningnummer.

bosprocureur
Berichten: 6856

#3 , 18 mar 2019 12:48

Is er intussen al aan index gedacht bijvoorbeeld :roll: ? Spreken is zilver, zwijgen, inderdaad, goud.

Zorg er gewoon voor dat u een adres hebt voor dringende herstellingen en zo.... en voor de rest, doe zoals vroeger de duivenliefhebbers, afwachten.

Hoogstens eens nazien of uw huurcontract geregistreerd werd. Anders, nu nog doen !

Reclame

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 mar 2019 14:06

De aanpassing van de index gebeurt altijd in de maand april(vandaar ook een beetje mijn vraag).
Moet er in feite ook geen nieuw huurcontract opgemaakt worden,want nu huur ik toch eigenlijk aan iemand die overleden is!!.
Een adres voor evt herstellingen heb ik,dat is geen probleem,de evt erfgenamen gebaren van niks.

bosprocureur
Berichten: 6856

#5 , 18 mar 2019 14:26

Strikt genomen moeten ze van niets gebaren, als ze alles bij het oude willen laten (voorlopig!). En het oude huurcontract, dat hebben ze meegeërfd. Hoeft dus niet aangepast noch veranderd te worden.

Bent u vragende partij voor die indexatie ?

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mar 2019 15:03

Ik ben geen vragende partij voor indexatie,iedere keer er index is wordt ik ingelicht per brief.
Mijn huurcontract is reeds geregistreerd sinds april 2004,dat is perfect in orde.
Ik betaal op tijd en wacht gewoon af wat er gebeurd,ik kan trouwens niet weten dat meneer is overleden.Ik denk dat ik mij geen zorgen hoef te maken.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 mar 2019 16:23

Wat ik niet goed begrijp.Ik heb officieel geen weet van overlijden van mijn verhuurder.Bij problemen schreef ik aangetekend aan de persoon vermeld op mijn huurcontract.
In het vervolg,bij een probleem,doe ik dat nog steeds aan dezelfde persoon,al is hij reeds overleden?.Misschien wordt er zo nooit geen gevolg aangegeven,omdat Bpost de brief terug stuurt als niet gekend.

artemis
Berichten: 3294

#8 , 18 mar 2019 16:47

En werd uw AS afgeleverd? Indien niet komt het terug naar u.

Tenzij er nu totaal andere mensen op dat adres wonen zal de postbode daar toch een kaartje van het AS in de bus droppen. De erfgenamen kunnen dan met een attest van erfopvolging het AS afhalen.
Veiliger is om ook nog een kopie van de brief per gewone post te versturen, ter kennisname.

Maar u schrijft dat de erfgenamen niet reageren?

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 mar 2019 06:54

Als de erfgenamen niet overeenkomen kan het ook zijn dat de erfenis nog niet definitief geregeld is en dat de huurgelden nog op de geblokkeerde rekening van de overledene toekomen.

Terug naar “Huren”