problemen huur fuifzaal

slangbelang
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

problemen huur fuifzaal

#1 , 14 mar 2019 22:42

Beste

Een lange tijd geleden had ik een feestzaal gehuurd voor een fuif.
Hier is nooit een contract van opgemaakt of een waarborg voor betaald(Men vroeg er ook niet achter).
We zijn 1 keer gaan kijken, op het eerste gezicht leek de zaal inorde.
1 uur voor de start van het evenement kreeg ik te horen dat de wc's stuk waren en overliepen.
Dit kon met een bepaalde methode opgelost worden(niet voorkomen), maar dit was tijdelijk. Dus moest ik telkens opnieuw aan een hendel gaan draaien wanneer de wc's overliepen. Dit heeft ons, zeker bij het vrouwelijke volk, heel wat gezichtsverlies opgeleverd.

Ook mochten we de elektriciteitsmeters niet controleren en wij mochten het aantal flessen niet tellen. Aangezien de man op leeftijd is, heb ik me rustig gehouden en het laten gebeuren. Anders kon het misschien verkeerd aflopen(door eventuele spanningen) en dat wil ik uiteraard niet.

Ook is de muziek herhaaldelijk uitgevallen door kapotte stroomkringen, dit was ons ook niet gezegd. Onze geluidsman heeft ook een verklaring opgeschreven en ondertekend dat hij dit heeft vastgesteld.

Verder hebben wij, ik en een vriend en nog wat vrijwilligers, ons allemaal aan de voorschriften gehouden(kuisen, eventuele schade, opruimen, geen eigen drank..).

Enkele dagen na het evenement krijgen we de factuur. De vaste huurprijs maar ook een veeeel te hoge drankrekening. Zoveel is er nooit gedronken(dit gaat over frisdrank en water, het bier was wel correct aangerekend). Ook de gas- en elektriciteitsrekening was nogal aan de hoge kant. Dit hebben we ook nooit mogen controleren.

Wij hebben deze factuur dus nooit betaald, omdat er totaal niets in orde was en we serieus wat gezichtsverlies hebben geleden. Maar ook omdat we geen enkel bewijs hebben of de rekening wel klopt, aangezien we niet mochten tellen en de meters controleren.
Gisteren kreeg ik telefoon van de zaalverhuurder, hij zei dat de boekhouding had gezegd dat we de factuur nog niet betaald hadden.
Kunnen wij kiezen om niets te betalen? Aangezien er geen contract/overeenkomst is en er geen waarborg is betaald. Ook zei de zaaluitbater dat we alles in cash mochten betalen eventueel. Maar toch krijgen we een factuur??

Kan iemand mij wat duidelijkheid geven

Met vriendelijke groet

slangbelang

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12814

#2 , 14 mar 2019 23:01

- Bewijslast ligt bij de uitbater
- Bij niet-betaling gaat hij u voor de rechtbank moeten slepen
- Cashbetalingen mogen enkel tot 3000 euro, dat staat los van een factuur

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2019 03:49

Hebben jullie de factuur schriftelijk betwist ? Ik zou starten met een aangetekend protest voor de bedragen die volgens u niet correct zijn. Indien je al mondeling hebt laten weten dat je niet akkoord bent dan is het best naar dat gesprek te verwijzen. Als er algemene voorwaarden op de factuur staan protesteer die dan ook (in de kleine letters kunnen clausules staan waardoor je gehouden bent alles te betalen. Betaal het niet betwiste deel van de factuur en zet als omschrijving tot sluiting der rekening of onbetwist deel factuur. Vermeld ook in brief dat de deelbetaling die je gaat doet enkel slaat op gebruik zaal en verbruik drank. Hou er wel rekening mee dat je normaal moet protesteren binnen een redelijke termijn. Geef aan in je protest dat hij controle van verbruik en meters zelf verhinderd heeft en dat de opgegeven standen volgens u niet correct zijn weergegeven . Was u vooraf op de hoogte dat u nog extra gas en elektriciteit ed. moest betalen dat lijkt mij voor de huur van een fuifzaal niet de normale gang van zaken. Vermeld ook zeker de veroorzaakte ongemakken (toiletten,stroomonderbrekingen e.d., zorg eventueel dat u getuigenverklaringen van derden hebt indien hij toch naar de rechtbank zou stappen. Als hij blijft aanmaningen sturen blijf dan ook steeds aangetekend protesteren.

Reclame

Terug naar “Huren”