Huurcontract 3 jaar; wat bij verlopen ervan ?

mirajo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurcontract 3 jaar; wat bij verlopen ervan ?

#1 , 14 mar 2019 14:44

Beste allen,

graag jullie advies omtrent volgende situatie: huurcontract van 3 jaar opgemaakt op 01/04/2016 te Brussel. Gezien de opzeg van 3 maand, te laat om nu nog op te zeggen teneinde de huurder uit het appartement te krijgen. Wat zijn de rechten van de verhuurder in dit geval ?

Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 14 mar 2019 14:51

Gewoon verkopen zou ik in Vlaanderen zeggen. Brussel zal allicht hetzelfde wezen.

Huurcontract blijft gelden, nieuwe eigenaar kan opzeggen voor eigen bewoning. Of iets overeenkomen met de zittende huurder.

Zou de huurder zelf geen interesse hebben?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 mar 2019 16:49

En als je niet wil verkopen, de huurder erin laten.

Reclame

mirajo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mar 2019 17:01

Ik wens de huurder eruit.. Verkopen lijkt me een optie .. maar wat als ik wil blijven verhuren maar aan een andere huurder ? Met welke opzeg/schade vergoeding dien ik rekening te houden wetende dat 3 jaar contract eindigd op 01/04/2019 ?

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 14 mar 2019 17:12

Valt er met de huurder te praten ?

Wat doet hij fout ?

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 mar 2019 05:12

Ik vermoed dat je alleen kan opzeggen mits betaling van een hoge vergoeding aangezien termijn van 3 jaar stilzwijgend werd verlengd. Verkopen is een optie maar daar kan je huurder je uiteraard ook in tegenwerken aangezien hij waarschijnlijk zal aanwezig zijn bij bezoeken potentiële kopers.

Terug naar “Huren”