Appartement of studio huren als zelfstandige student.

AkV
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Appartement of studio huren als zelfstandige student.

#1 , 13 mar 2019 23:49

Ik ga bijna studeren in Antwerpen en ik ben van plan om daar te wonen.
Maar ik heb niet veel ervaring!
Om te huren hebben verhuurders blijkbaar 3 laatste loonfiches nodig om zekerheid te zijn dat je hun ga kunnen betallen, hoeveel moet de loon minimum bedragen. En ook als ik geen loonfiche wil tonen is het dan mogelijk om mijn huur jaarlijks te betallen inplaats van maandelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 13 mar 2019 23:51

Alles is mogelijk, maar 99% gaat u niet als huurder willen als u geen loonfiches wil laten zien

AkV
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mar 2019 09:09

Alles is mogelijk, maar 99% gaat u niet als huurder willen als u geen loonfiches wil laten zien
Ok, maar is het mogelijk om jaarlijks de huur te betalen?

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 mar 2019 09:33

Hangt van de verhuurder af. Moet je hem vragen. Er is echter geen wet die een eigenaar verplicht aan u te verhuren indien je 1 jaar huur ineens betaald.
Ga eens horen bij de huisvestingsdienst van de universiteit of hogeschool waar je gaat studeren.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mar 2019 10:37

als je student bent, waarom huur je dan geen kot? Die zijn over het algemeen iets goedkoper dan een appartement.

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 14 mar 2019 10:38

Heb je voldoende inkomen om zelfstandig zonder financiële hulp te kunnen leven?

Voorts accepteren studentensteden maar de domicilie van studenten indien blijkt dat de relatie met de ouders ernstig en blijvend ontwricht is.

Je kan ook je ouders laten meetekenen.

Terug naar “Huren”