Verhuur van appartement door 2 eigenaars

Arnai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuur van appartement door 2 eigenaars

#1 , 12 mar 2019 21:27

Hallo, volgende situatie doet zich voor. Ik verhuur appartement samen met mijn broer. Wij zijn samen eigenaar van dit appartement. Huurder heeft opzeg gegegeven door opzegbrief persoonlijk af te geven en te laten tekenen aan mijn broer. Ik heb geen brief ontvangen. Hun brief hadden de huurders ook niet zelf ondertekend. Enkel hun namen stonder er getypt onder geschreven. De brief bevatte ook geen datum. Enkel de datum wanneer de opzegperiode eindigde. Vraag 1: moet opzegbrief in dit geval niet aan beide verhuurders gericht worden + is ondertekening door huurder zelf niet noodzakelijk?
Vrazg 2: indien ongeldig. Hoe moet men reageren en binnen welke tijdsspanne moet dit gebeuren? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Arnai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2019 21:30

Even dit nog verbeteren. Hun namen stonden er onder getypt....niet getypt onder geschreven..

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 13 mar 2019 08:46

Staan beide verhuurders in het huurcontract, en hebben beide ondertekend als "verhuurder"?

Indien wel, dan lijkt het mij dat er inderdaad een brief naar beide verhuurders moet verzonden worden, net zoals u naar alle huurders moet sturen als er meerdere zijn.

Reclame

Terug naar “Huren”