Handelshuur

mollekemiel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Handelshuur

#1 , 10 mar 2019 15:21

Ik heb een handelshuurcontract met een handelaar en ben verhuurder
Deze werd wel aangeboden aan het registratiekantoor maar doordat de huurder, zelf na herhadelijke aanmaningen van zowel het verhuurkantoor als mezelf, de kosten niet heeft betaald is het contract niet geregistreerd.

Nu is hij ook gestopt met huur te betalen.

Kan ik niet registratie aanroepen als reden om het contract te laten annuleren(of verbreken) door de rechtbank ?
Kan niet registratie ook mij verweten worden (want ik kan alsnog het contract laten registreren) ?

Naast een handelshuurcontract heb ik ook een gewoon huurcontract voor een garage (maandelijks opzegbaar) met dezelde handelaar (nl een bvba)
Valt dit dan ook onder handelshuur (want het is een contract met een handelaar) of niet ? en kan ik die gewoon opzeggen (met 1 maand opzeg).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 mar 2019 16:21

Het is de verhuurder die het contract moet laten registreren. Voor een handelshuur kan je deze kosten doorrekenen aan de huurder.

mollekemiel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2019 22:19

in het contract is overeengekomen dat de huurder verantwoordelijk is voor de registratie (en kosten)

Reclame

Terug naar “Huren”