huurachterstand

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

huurachterstand

#1 , 10 mar 2019 11:58

zoals jullie mss al gelezen hadden heb ik na zoveel jaar wachten een sociale woning aangeboden gekregen.maar mijn huisbaas nu doet moeilijk en ik moet 3 maand vooropzeg doen,maar van de huurmaatschappij van de sociale woning moet ik er op 1 april intrekken,of toch betalen vanaf 1 april.dat wil dus zeggen dat 1200 euro moet betalen voor 3 maand,de 2 huishuren samen.dit is echt niet mogelijk want dat bedrag is het bedrag dat ik heb voor mijn invaliditeit,ik hou dus niks over.ik had echt gedacht dat mijn huisbaas menselijk zou zijn en me laten gaan,niet dus.van zodra hij het huis te huur zou zetten zou dat ook direct verhuurd zijn,is een mooi huisje,rustig gelegen,dus daar zal hij geen problemen mee hebben.ik had hem ook voorgesteld dat ik evt een huurder zou zoeken,maar daar wil hij niet van weten.ik vind ook nergens zelf een appartement dat ik kan betalen waar ik pas binnen 3 maand zou kunnen intrekken,ze zijn allemaal onmiddellijk vrij,en er gaat niet 1 persoon zeggen dat hij 3 maand zal wachten want er zijn altijd meerderen geinteresseerd in die appartementen omdat ze goedkoop zijn.dus mijn huisbaas wil niet toegeven,de sociale verhuur maatschappij ook niet,met als gevolg dat ik heb moeten weigeren voor de sociale woning en ik ook geen recht meer heb op de huurpremie,en ik hier dus vastzit tot mijn 9 jaar voorbij zijn,dat is nog 5 jaar.ik kan deze huishuur niet blijven betalen.wat kan ik doen?ik ben van plan (en nu zal er veel commentaar op komen) om iedere maand een stuk van mijn huishuur te betalen,maar niet de volledige som (ik zou dan wel het bedrag dat ik niet betaal opzij leggen opdat ik het hem later wel kan terug betalen),maar ik zou dit doen opdat hij mij er zelf zou uitzetten.ik ben ten einde raad.ik weet dat hij dit dan zou voor het gerecht trekken,moet ik daar dan kosten voor betalen als hij naar de rechtbank stapt?en als hij mij er dan zou uitzetten,is dit dan van de ene op de andere dag,of heb ik even tijd (want op dat moment moet ik op zoek naar iets anders,dat kan ik nu nog niet doen omdat ik er niet uit kan?hij is voor geen rede vatbaar.ik heb zijn huis altijd perfect onderhouden en dat weet hij,hij weet in welke situatie ik zit,en hij zelf is denk ik 74 jaar en stinkend rijk.of kan ik iets anders doen?weet het nu even echt niet meer.ik moet nu zelfs kalmeer pillen nemen omdat ik compleet over mijn toeren ben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 mar 2019 12:25

Die opzeg zal je moeten betalen, tenzij je minnelijk met de verhuurder overeen komt. Daar valt nite aan te ontkomen. Heb je al eens
overlegd met de huisvestingsmaatschappij?

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2019 12:29

ja,heb daar al mee overlegd,maar die willen er niet van weten,ik moet dan maar 3 maand dubbele huishuur betalen??ik vraag juist een sociale woning aan omdat ik financieel heel diep zit,dus dat kan ik niet.ik zou gewoon minder huishuur betalen zodat mijn huisbaas me er op de duur wel zelf uitzet want ook hij wil niet mee werken

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 11 mar 2019 10:19

u moet de opzegmodaliteiten van uw huidige contract respecteren. u weet toch niet van verleden week dat u op 01/04 in uw sociale woning kan.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 11 mar 2019 10:25

u moet de opzegmodaliteiten van uw huidige contract respecteren. u weet toch niet van verleden week dat u op 01/04 in uw sociale woning kan.

Het zou me niet verwonderen als het wel zo is, dat TS rijkelijk laat op de hoogte was.

Die maatschappijen hanteren bijzonder korte termijnen om een woning toe te wijzen, en enige efficiënte planning schijnt daar geen deel van uit te maken. :evil: :evil:

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 11 mar 2019 10:49

dan nog, helaas mag de verhuurder daar de dupe niet van zijn en dient TS de voorwaarden van haar huidige huurcontract na te leven.

of zoals gezegd in der minne overeenkomen, maar als verhuurder niet wil meewerken zal TS haar opzeg moeten uitdoen.
Ik hoop voor haar dat ze haar huur verleden maand al aangetekend heeft opgezegd zoniet zal de opzeg pas begin april aanvangen.

Aan TS: u hebt toch een 3-6-9 contract?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mar 2019 11:35

Heeft u al eens aangeklopt bij het OCMW of CAW? Misschien zijn zei bereid te ondersteunen om deze periode te overbruggen?

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 mar 2019 12:49

idd,ik heb pas vorige week woensdag mijn brief gekregen voor de sociale woning en moet daar op 1 april in!!!!dus idd laat,en niet mijn schuld dus!
ik heb ook al gebeld met de verhuur maatschapij en die willen niet wijken,ik moet er in op 1 april,dan moet ik maar 3 maand dubbele huishuur betalen krijg ik als antwoord!!
en OCMW??? racistische en strafbare uitlating verwijderd -u voldoen niet aan de regels van het forum JurecaBE moderator
en ik kan mijn huurhuis nog niet opzeggen he,die sociale woning heb ik zowiezo niet want ik ga er niet direct in,en stel dat ik nu opzeg,dan moet ik zien dat ik binnen 3 maand pas op het laatste nog een betaalbaar appartement vind?het is allemaal heel erg gewoon.zit in zak en as

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 11 mar 2019 13:08

ik snap het niet. u kan op 01/04 in uw sociale woning zegt u

dus als u nu opzegt, start uw opzeg van uw huidige woning op 01/04 en loopt tot 30/06. Daar kan u niet buiten.

Of u doet geen opzeg en u blijft in uw huidige woning. U zal een keuze moeten maken

en uw opmerking over het OCMW laat u beter achterwege hier. racistische praat doet niets ter zake

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 mar 2019 12:02

Misschien kan je wel overeenkomen met de huisbaas dat hij zijn twee maanden huurwaarborg gebruikt als vergoeding tijdens de opzegperiode?

(trouwens de sleutel niet afgeven tot jouw opzegperiode afgelopen is. Als de huisbaas er eerder in wil, heb je een stok achter de deur om toch minnelijk iets overeen te komen)

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 mar 2019 09:41

ik heb het financieel zeer zwaar,dus ik ga mijn huurwaarborg niet zomaa laten voor 2 maanden huur,ik heb die nodig voor mijn nieuwe woonst,ik kan dat anders niet betalen.en ik kan ook geen 3 maand dubbele huishuur betalen,anders zou ik geen sociale woning aanvragen moest ik geld te veel hebben.en ik wil maar zeggen dat het OCMW niet helpt,ben daar al vaker gaan aankloppen en telkens al wenen buiten gekomen

Meeboo
Berichten: 1488

#12 , 13 mar 2019 09:47

u zit dus in een padstelling, ofwel laat u uw huurwaarborg vallen en trekt in de nieuwe woning in ofwel blijft u wonen waar u nu zit en geeft u de sociale woning op.

dat u het financieel zwaar hebt is niet de zaak van uw verhuurder.

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#13 , 13 mar 2019 21:57

nee,maar wel van de verhuur maatschappij!ze kunnen toch niet maken dat ze zomaar zeggen dat ik 3 weken later moet verhuizen,ik heb hier een opzeg,dat weten ze ook,en ik zit in geldnood,dat weten ze ook,anders vraag je geen sociale woning aan!waarom begrijpt niemand dit??

bosprocureur
Berichten: 6854

#14 , 13 mar 2019 23:11

En toch is het op die manier dat ze gewoonlijk werken. :twisted: :twisted:

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#15 , 14 mar 2019 09:20

dan zal ik hier nooit weg kunnen voor de 9 jaar voorbij zijn,nog 5 jaar te gaan,ik vraag geen sociale woning aan omdat ik geld te veel heb

Terug naar “Huren”