opzeg huur

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

opzeg huur

#1 , 09 mar 2019 12:45

had hier boven al iets geschreven over verhuizen,maar had er niet alles bij gezet,schrik voor de reacties.ik sta nu deze maand 4 jaar opgeschreven voor een sociale woning.normaal als ze je binnen de 4 jaar geen woonst kunnen aanbieden,heb je recht op een huurpremie.ik zou deze krijgen vanaf de maand mei (167 euro),niet mis dus.nu kreeg ik vorige week een brief dat een sociale woning voor me hadden (appartement).ik heb deze moeten weigeren omdat mijn huisbaas me niet wil laten gaan,ik moet 3 maand opzeg doen.hij weet in welke situatie ik zit,hij is stinkend rijk,maar nee,hij wil het niet weten.dus..ik heb die moeten weigeren,wat houd dat nu voor mij in?ik heb geweigerd dus heb ik ook geen recht meer op die huurpremie!!heb dat allemaal uitgelegd,maar ze willen het ook niet weten,ze kunnen daar geen rekening mee houden !!ik kan echt geen 1100 euro per maand betalen voor de 2 wonin gen,anders zou ik geen sociale woning vragen moest ik zo rijk zijn.ik ben echt razend op mijn huisbaas.hij weet maar al te goed dat als hij dit huis te huur zet het direct verhuurd word,is een heel tof huisje,totf gelegen,dus dat zou geen probleem zijn.ik heb hem gezegd en als ik een andere huurder vind??daar wil hij niet van weten,hij moet die huurder kiezen.er werd in mijn andere topic ook gezegd dat ik een appartement moet zoeken waar ik pas binnen 3 maand in kan,maar sorry hoor,je vind dat niet,allemaal voor direct,en eentje voor 1 juni,maar dat is dan te duur,zo duur als dit huis hier.dus ben ik verplicht van hier nog 5 jaar te wonen (dan is mijn 9 jaar voorbij)dit kan toch allemaal niet??ik kan dit echt niet meer betalen.ik ben kwaad,woest,verdrietig...ik heb zijn huis altijd zeer netjes gehouden,goed verzorgd en dat weet hij,maar nu ga ik hier niet te veel meer doen,ik ga geen schade maken,dingen stuk maken of er een stort van maken,maar echt goed onderhouden,vergeet het.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2019 13:03

Houden ze dan in de sociale huisvestingsmaatschappij (SH) geen rekening met de 3 maanden opzeg die je moet geven? In de gemeente waar ik woon, wordt dat nochtans wel gedaan. Je huurcontract begint dan gewoon 3 maand later, omdat ze ook weten dat mensen geen 3 maanden dubbele huur kunnen betalen. Het huisje naast dat van mijn moeder heeft zo enkele maanden leeggestaan omdat de nieuwe huurder eerst zijn 3 maanden opzeg moest uitdoen. De enige reden dat ik het weet, was omdat ik zelf navraag gedaan had ervoor, ik sta namelijk zelf op de lijst voor die woning en ze hebben me deze uitleg gegeven.
Ik zou toch nog eens gaan vragen in de SH hoe dat zit met je opzeg.
Wat je huidige woning betreft, jij hoeft zeker je 9 jaar niet uit te doen. Als ik het goed uitreken, dan woon jij er al 4 jaar en kan je gelijk wanneer opzeggen mits 3 maanden vooropzeg.

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2019 15:33

ik heb al gebeld met de huurmaatschappij,en zeggen dat zij daar geen rekening kunnen mee houden!!ik ben echt kwaad,ik ga dinsdag naar de huurdersbond.anderen die plots een sociale woning of appartement toegewezen krijgen hebben toch ook dat probleem?ik zit in zak en as,echt waar,het is allemaal al zo moeilijk

Reclame

Terug naar “Huren”