Bezichtiging bij herverhuur

Martine1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bezichtiging bij herverhuur

#1 , 08 mar 2019 03:44

Beste,

Ikzelf ben een huurder.
Recent deed ik mijn opzeg, daar is geen probleem mee. Echter heb ik wel problemen met het immokantoor die de verhuurder vertegenwoordigd. Na een probleem met de schending van mijn privacy wens ik een bepaald persoon niet meer toe te laten in mijn woning. Ik heb namelijk reden om deze persoon niet te vertrouwen.
Nu eist het immokantoor uiteraard de bezoekuren af. Daar heb ik op zich ook geen probleem mee al staan de uren niet vast en is het onderhandelen geblazen.
Ze eisen dat ik de komende 3 maand elke dag die binnen de uren valt de woning ter beschikking houd. Ben ik werkelijk verplicht om thuis te blijven als er geen melding is van effectieve bezoekers? Of zijn ze niet verplicht om dat vooraf te melden?
Kan ik een andere medewerker van het kantoor vragen en dus die ene persoon de toegang tot mijn woning weigeren? Of eventueel de bezoekers binnenlaten maar de makelaar niet? De verhuurder zelf mag gerust binnen, geen enkel probleem.


Hopelijk kunnen jullie me helpen.

M.vg.
Martine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 mar 2019 09:21

Er dienen 2 dagen per week te worden afgesproken en vaste uren, waarop ze binnen moeten kunnen voor een bezichtiging.
Vrijblijvende dagen en uren zijn uit den boze
Wat staat er vermeld in de huurovereenkomst die je hebt ondertekend bij aanvang huur.?

Martine1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2019 09:14

Ik kan kiezen tussen 2x 3u per week of 3x 2u per week. Dat staat zo in het contract.
Echter op de voorstellen die ik deed kwam geen reactie. Kunnen zij willekeurig komen aanbellen? Zonder vooraf te verwittigen?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 09 mar 2019 09:28

Ik kan kiezen tussen 2x 3u per week of 3x 2u per week. Dat staat zo in het contract.
Echter op de voorstellen die ik deed kwam geen reactie. Kunnen zij willekeurig komen aanbellen? Zonder vooraf te verwittigen?
Zij kunnen niet van u eisen dat ze gewoon altijd kunnen aanbellen. Enige souplesse daarentegen kan de zaken alleen voor beide partijen aangenamer maken.

Vraag vandaag nog om antwoord, en stel twee of drie mogelijke dagen, per week, voor; en wacht hun tegenvoorstellen af. Vraag ook om bijvoorbeeld 's morgens te kunnen bellen of er op die bepaalde dag iemand te verwachten is, dan hoeft u niet verplicht met de vingers te zitten draaien zonder reden.
Anders vrees ik wel dat u gewoon uw uren zal moeten "uitzitten", ook als ze niemand verwachten.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 mar 2019 10:50

Vraag ook om bijvoorbeeld 's morgens te kunnen bellen of er op die bepaalde dag iemand te verwachten is, dan hoeft u niet verplicht met de vingers te zitten draaien zonder reden.
Waarom zou TS zelf moeten bellen? Dan zijn die kosten nog voor hem ook, en hij is geen vragende partij.

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 09 mar 2019 11:55

Ping pong ?

Ik stel gewoon een haalbare oplossing voor.

TS moet helemaal niet zelf bellen. Alternatief is natuurlijk dat TS op de afgesproken dagen de tijd kan doden met kruiswoordraadsels, Juridisch Forum raadplegen, Facebook, de strijk doen, breien.... omdat er op die uren toch aanwezigheid verplicht is, wegens afspraak in het contract.

En die kosten gaan we toch niet overdrijven hé?

Martine1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mar 2019 09:15

Oké, ik zal dat doen.
Heel erg bedankt voor de hulp!!!

Terug naar “Huren”