Huisvredebreuk

Floriscosijn
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Huisvredebreuk

#1 , 05 mar 2019 14:43

Beste,

Ik ben sinds 28/02/2019 verhuisd naar mijn huis. Ik had echter nog geen plaatsbeschrijving gedaan met de verhuurder. Ik had de sleutels dus ook nog niet afgegeven.

Dat gezegd zijnde is er wel contractueel gezegd dat hij door de gang beneden mag aangezien zijn handelspand beneden is, en de brievenbus in onze garage.

Nu zei ons iemand dat hij nog altijd niet zonder iets te laten weten in het appartement mag komen en dat dit huisvredebreuk is tot dat de sleutels zijn afgegeven.

Nu is het zo dat hij zaterdag de 2de binnen is geweest en heeft gestuurd dat enkele dingen niet inorde waren. Waar wij van verbaasd waren aangezien we de dag erna pas afspraak hadden voor plaatsbeschrijving.

Is dit een inbreuk door de verhuurder of niet?

Mvg,
Floris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PaulaLena
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2019 15:18

Is uw opzegtermijn al ten einde? Zoja, dan was het niet slim om die sleutels bij te houden... Als de opzegtermijn ten einde is, dan moet de eigenaar vrij kunnen beschikken over zijn woning. Ik ken zo al gevallen waar de eigenaar alle sloten vervangen heeft en de vertrekkende huurder dit heeft mogen betalen.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 mar 2019 15:24

Zoals PaulaLena zegt: wanneer liep de huur af? Zolang de huur / opzegmeriode loopt mag hij inderdaad niet binnen. Als deze afgelopen is, mag hij daar perfect binnen.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Huren”