Ik maak me niet te veel illusies, hoor. Als er niets op papier staat, en de vriendin van de TS is niet gedomcilieerd in het appartement, maar bij haar ouders, dan vliegt ze als de TS haar niet meer in huis wil. Beweren dat een rechter best eens anders zal oordelen (in de situatie zoals ze nu is, namelijk dat de verstandhouding van de vriendin met de ouders nog altijd OK is, en ze perfect terug naar daar kan), is niet realistisch. Zelfs al moet de vriendin van bij haar thuis 2 of 3 uur pendelen naar haar school, dan nog zal dit niet genoeg reden zijn voor een rechter om haar rustig in de woning te laten verblijven die de TS huurt en waar de TS gedomicilieerd is.
Ik maak me ook geen illusies.
Hoe een Rechter zou oordelen weet ik niet. Mogelijkerwijze zal hij een overgangsmaatregel opleggen.
Maar de relevantie blijft me compleet ontgaan:
als mijn dochter (indien in een situatie zoals geschetst door TS) niet meer overeenkomt met haar vriend en dus niet meer onder één dak kan leven met hem dan ga ik geen stappen ondernemen opdat ze daar nog verder zou kunnen of moeten blijven.
Dan zorg ik dat ze daar zo snel mogelijk weg kan, ook al was ze daar gedomicilieerd.