Wie heeft u misleid?
Wie moet naar u toekomen?
Een klein stukje in uw verhaal.
U krijgt een transitwoning... bij mijn weten wordt dan uitgelegd wat u moet doen en ik denk zelf dat u iets zal moeten tekenen. Is dus een contract.
Een transitwoning is een tijdelijke oplossing zo wie zo. Deze wordt niet gegeven door Woonhaven maar door de sociale dienst van Stad en of OCMW. Wanneer de termijn voorbij is zal u daar weg moeten. Wanneer u niet weg gaat zal de bevoegde overheid net zoals elke eigenaar bij niet naleven contract u in gebreke moeten stellen en naar de vrederechter gaan.
In deze procedure is de vrederechter dan weer verplicht om het OCMW in kennis te stellen.
Na partijen gehoord te hebben - was u niet op de zitting bij de vrederechter? - neemt deze een beslissing.
Dat vonnis wordt aan de partijen bezorgd door de griffie. Na betekening wordt het vonnis uitgevoerd na weer een periode ( gaat in kracht en gezag van gewijsde) - Vermoedelijk is het vonnis zelfs direct uitvoerbaar ongeacht of u al of niet in beroep zou gaan.
Wat Woonhaven doet is weer een ander verhaal waar de begeleiders andere bevoegdheden hebben binnen de structuur van een niet overheidsorgaan ... heeft niets met gemeente of andere overheid te maken.
Wat dienst vreemdelingen van de stad doet is wel een overheidsinstelling en deze volgen bepaalde door de wet en gemeente voorgeschreven procedures.
Wat de politie bij inschrijvingen doet is weer een ander verhaal deze dienen hier de wet op inschrijving bevolking te volgen en eventueel ook de Vlaamse wooncode.
Politie krijgt opdracht van de dienst vreemdelingen ( in het kader van administratieve politie) en maakt van hun vaststellingen een administratieve akte. Op dit ogenblik zijn dat digitale documenten. Politie kan echter ook moeten optreden in een gerechtelijke functie en een PV opstellen inzake onbewoonbaarheid (cel Krot-Op).
Noch de politie noch de dienst vreemdelingen hebben iets te maken met het OCMW of met Woonhaven.
Op op ogenblik van een uitzetting zal de politie ( in zijn functie van verlenen van de sterke arm aan de deurwaarder) weer optreden.
Trouwens u schrijft:
"Ik weet echt niet hoe zij aan haar conclusie is gekomen ,waarschijnlijk omgepraat door de begeleidsters van de stad antwerpen,die zoiezo alles bij elkaar hebben gelogen zou me niet verbazen altans."
Denkt u echt dat een advocaat zich zou laten ompraten... een advocaat vraagt gegevens op aan diensten ( die ze al of niet krijgen )
Zij vragen inzage in uw administratief dossier en kunnen dan zelf wel lezen wat daar in staat.
Persoonlijk denk ik dat men door de complexiteit van alles wat er hier gebeurd is de TS (Louiza) door het bos de bomen niet meer ziet.
Ga naar een www.Caw.be en tracht met hen alles te ontwarren.