Stroom af rekening

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#61 , 21 sep 2009 19:26

art 439- 440SWB - huisvredebreuk.(vrije vertaling uit mijn hoofd)
"" Hij die zonder reden binnengaat in een pand op een wijze die niet wettig is.
Ook al heeft de verhuurder een sleutel op het ogenblik dat hij binnengaat gebruikt hij deze als een 'valse sleutel' - dat is zo wie zo strafbaar.
Als hij dan nog eens wat spullen - al was het maar een pen- verplaatst is het minimaal poging diefstal met braak of valse sleutels.
Aangifte kan steeds bij politie indien je zeker bent zal er een dossier woninginbraak worden opgestart = nationale prioriteit.

Op heterdaad betrapping als hij binnen is zonder uw toestemming kan leiden tot arrestatie EN zeker inbeslagname van de sleutel.

U hebt het recht om zonder ook maar iets te vragen de sloten van uw woning te veranderen en u hoeft onder geen voorwaarde ook maar een sleutel aan uw huisbaas te geven- hij kan dat ook niet eisen. Zeker als je bij het verlaten (eidne contract) terug het oorspronkelijke slot zet.
Ik vermoed dat het een simpel cilinderslot zal zijn. Dat kan jezelf eruit halen en vervangen door een ander. Zelfs een veiligheidcilinder past daar in.
Door het raam loeren met een ladder is evenzo inbreuk privacy en huisvredebreuk alsmede inbreeuk burgerlijk wetboek art 544.
( niet over volledig genot)

Wat de electriciteitsmeter betreft - ik dacht dat je zelf waar de voedingskabel binnenkomt en dus voor je eigen zekeringskast een meter kan tussenplaatsen. (kwestie om zelf te zien wat het verbruik is)
Dus na de hoofdschakelaar van uw woning en voor de zekeringskast.
Ik vermoed dat er tegenwoordig zelfs zoiets bestaat dat je in je eigen kast kan steken als (informatieve) teller.
Ik zou dat bij ons ook eens moeten doen om zoonlief zijn nachtelijk PC gebruik te meten en dochterlief haar nachtelijk TV kijken.
Ook kan je wegens het woonconfort de gemeentelijke controledienst eens laten langskomen - vermoedelijk heel wat slechte punten wat woonconfort betreft.

Wat het doorgeven van uw bankgegevens - mogelijk gezien bij u thuis?
In elk geval de bank verwittigen dat zoiets is gebeurd - kan wel wat gevolgen hebben mocht een medewerker dit hebben verteld.( voor die medewerker - de bank kan controleren wie uw gegevens heeft opgevraagd en wanneer.

Een camera mag je thuis perfect installeren in zoverre deze ENKEL voor huishuidelijk gebruik is. Dus geen buren of openbare ruimten.
Op de verdieping het raam filmen (zonder inkijk) bij buren is perfect toelaatbaar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
huisjes
Topic Starter

#62 , 21 sep 2009 23:29

@Franciscus

In het huur contract kon niks terug vinden over een reserveren sleutel bij me verhuurder. Ik weet zelf niet eens zeker hij me verhuurder er ook 1 heeft. Hij heeft me er nooit wat over gezegd dat hij er 1 zou willen of hebben. Me buur man die geloof ik op z'n woord dat hem dat zou opvallen hij heeft een perfect zich op mijn woning. Maar des ondanks heb ik per vandaag een camera aangeschaft. Die ga ik morgen plaatsen die plaats ik in de gang van me voordeur. Ik wil voor zekerheid gaan. Natuurlijk mocht het zo zijn dat ik zie aan de hand van de beelden dat me verhuurder me woning binnen treed zonder daar ik van op de hoogte ben wordt er meteen zonder twijfel aangifte gedaan.

Probleem is ik heb zelf geen controle of zicht op me eigen meter en meterkast. Die hangt in zijn stal naast zijn eigen meter. Ik heb ooit een gevraagd of het niet handig zou zijn als mijn meter gewoon van elkaar gescheiden te houden.. Maar hij vond dat niet nodig en was een dure investering liet hij weten ik geloofde hem toen ook. Wand hij vertelde dat hij z'n stroom goedkoper kreeg omdat hij boer was.....
Ik gebruik ook een een verbruik meter die je in je stop contact doet. Om zeker te zijn dat er bij mij geen lek stroom is of iets dergelijks ik gebruik dat apparaatje al een paar maanden en heb nog nooit wat op gemerkt. Ik ben me zeker van me bewust wat ik aan stroom zelf verbruik. Zoals grote stroom vreters een droger die gaat pas in de nacht aan. Overdag staat er amper wat aan omdat er ook niemand thuis is.

Als ik de gemeentelijke controledienst eens laten langskomen om te controleren op veiligheid van de woning en gezondheid en de staat van de woning dan vrees ik het ergste dan zou het wel eens kunnen zijn. Zoals onze mazout kachel uit de kachel komt behoorlijk veel SO2 uit dat merk je als je de kelder in gaat aan een droge strot en tranende ogen. Die kachel is al meer dan 25 jaar oud. Maar ook daar is ooit al eens een meening verschil van geweest en heb tegen me verhuurder gezegd dat die kachel vernieuwd moeten worden en heb hem daarbij een attest bij afgegeven van de monteur die elke jaar me kachel komt schoonmaken maar ja die kachel doet het perfect zegt tie dan.

Nee zeker niet de bank gegevens heeft die niet van mij of me afschriften me bank rekening nummer die heeft tie wel aan de hand van zijn ontvangen die ik hem per maand overboek. We hebben hier een kluis zulke dingen zoals afschriften en bank brieven liggen in de kluis.
Laatst gewijzigd door huisjes op 21 sep 2009 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

huisjes
Topic Starter

#63 , 21 sep 2009 23:34

Wat de electriciteitsmeter betreft - ik dacht dat je zelf waar de voedingskabel binnenkomt en dus voor je eigen zekeringskast een meter kan tussenplaatsen. (kwestie om zelf te zien wat het verbruik is)
Dus na de hoofdschakelaar van uw woning en voor de zekeringskast.
Ik vermoed dat er tegenwoordig zelfs zoiets bestaat dat je in je eigen kast kan steken als (informatieve) teller.
Ik heb een eigen KWH meter maar die is gekoppeld aan zijn KWH meter met een tussen meter kan je alles doen wat je maar wilt mijn meter is niet aangemeld bij wie dan ook. Hij kan met mijn meter spellen en zeggen dat ik dat verbruikt hebt wat voor hem een goede invloed heeft voor hem om geld te sparen om zijn factuur wat hij zelf zou moeten betalen. Hij kon ook toen die tijd mijn meter vooruit hebben gezet. En dat is een voordeel met een tussen meter wat je kan doen.

Reclame

huisjes
Topic Starter

#64 , 01 okt 2009 09:26

Hallo

Misschien voor de gene die het volgen een kleine update.
Ik ben inmiddels gestopt met die 100 euro afbetaling. Ook op aandringen van mij advocaat. Ik heb die 100 euro afbetaling tijdelijk weg gezet op een spaarrekening. Dat is verplicht volgens mijn advocaat tot het bewezen is dat ik echt alles al heb afbetaald.

Me advocaat heeft me verhuurder een aangetekend brief gestuurd met het verzoek om alles stroom facturen af te geven of op te sturen naar mee advocaat. Die brief heeft me verhuurder niet geweigerd. Maar tot heden is er ook nog geen reactie van zijn kant gekomen.

Maar ik heb dan nog een klein vraagje.
Is het niet verplicht als je een tussen meter hebt die verbruikt. En het verbruik van die tussen meter optelt op de hoofd meter??

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#65 , 01 okt 2009 17:18

het is geen geregistreerde meter van bv Eandis maar het geeft tgover de verhuurder wel een indicatie te grbeuiken voor de rechter .
Voor de rechter kan met alle middelen bewijs geleverd worden en de rechter beslist over de voorgelegde stukken.
Dus opgaaf van toestellen met uurverbruik en lampen met vermoedelijk gebruik per dag/week en vergelijken met uw metingen zijn perfect toelaatbaar.

huisjes
Topic Starter

#66 , 01 okt 2009 23:19

het is geen geregistreerde meter van bv Eandis maar het geeft tgover de verhuurder wel een indicatie te grbeuiken voor de rechter .
Voor de rechter kan met alle middelen bewijs geleverd worden en de rechter beslist over de voorgelegde stukken.
Dus opgaaf van toestellen met uurverbruik en lampen met vermoedelijk gebruik per dag/week en vergelijken met uw metingen zijn perfect toelaatbaar.
Nee dat is niet de vraag.

De vraag is ik zit op een tussen meter aangesloten die verbonden is met de meter van me verhuurder.Normaal gezien als ik stroom verbruik telt hij dat op mijn meter er bij. Maar dan zou mijn verbruik ook op zijn meter er bij opgeteld worden omdat me verhuurder de hoofd meter heeft. Zo ver ik weet als dat niet het geval is. Dan valt dat onder illegaal aftappen. Maar het vermoeden dat ik en me advocaat hebben is dat mijn verbruik niet op zijn meter er bij opgeteld wordt. Omdat me advocaat vindt dat het totale verbruik van me verhuurders meter te laag is. Op zijn meter lopen 1 x stal grote stal. 1 x zijn woonhuis en 1 x mijn woonhuis. Maar mijn vraag is dan is dat illegaal als mijn verbruik niet op zijn meter er bij opgeteld wordt.

Vandebos

#67 , 02 okt 2009 11:02

Dan zou die boer aftappen voor de teller...

Een telefoontje met een dergelijk vermoeden, eventueel gesteund door uw advocaat zou voldoende moeten zijn om de stroomleverancier een controleur te laten sturen die dergelijke dingen kan uitmeten.

huisjes
Topic Starter

#68 , 08 okt 2009 00:26

Dan zou die boer aftappen voor de teller...

Een telefoontje met een dergelijk vermoeden, eventueel gesteund door uw advocaat zou voldoende moeten zijn om de stroomleverancier een controleur te laten sturen die dergelijke dingen kan uitmeten.
Er is contact geweest tussen mijn advocaat en zijn stroom leverancier. Na kort gesprek was de stroom leverancier overtuigt dat er hier iets niet klopt.
Ze wisten te vertellen tegen me advocaat dat na de komt van mij als huurder het stroom verbruik niet is toegenomen. En dat is raar als ik een rekening van 3.700 euro. De stroom leverancier vermoed nu ook dat er stroom wordt af getapt omdat mijn verbruik niet optelt op mijn verhuurder,s meter. Er komt een afspraak om het nodige te controleren en die afspraak wordt allen medegedeeld aan me advocaat en niet aan mij of me verhuurder dat om verduistering te voorkomen.

Tot zo ver de update :)

JohnD

#69 , 08 okt 2009 11:41

Spannend, pakken die dief. En laat het ons weten....
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

huisjes
Topic Starter

#70 , 20 okt 2009 00:03

Er komt ook niet echt schot in de zaak. Heb nog steeds geen monteur gezien van de netbeheerder me advocaat heeft ook nog geen verdere informatie er van gehad.

Al rijzen wel steeds meer vragen op omtrent het verbruik van me verhuurder en mij. Via zijn stroom leverancier zijn we zelf eens gaan rekenen met een verbruik van 19 maanden en wat blijkt is precies het zelfde verbruik wat ik toen had over 2006 naar maart 2008. ik had toen die tijd 12,898 KWH hij over 19 maanden 13,127 KWH terwijl en dat voor stal en zijn woonhuis. :D

Ben inmiddels wel gestopt met die 100 euro afbetaling. Heb geen reactie gekregen van me verhuurder daar op.

huisjes
Topic Starter

#71 , 26 nov 2009 23:24

:D Nou eindelijk dan vandaag was voor ons een bewogen dag. Er namelijk vandaag een inval geweest bij me verhuurder ik weet niet welke instanties er bij betrokken waren maar erg veel. Vanmorgen om kort 09:05 kwamen een paar auto,s aan bij me verhuurder waar onder ook 2 tal busjes van de politie en wist meteen waar ze voor kwamen. Even later kwam ook de stroom beheerder voor bij. Het onderzoek nam paar uur in beslag. Me buurman is mee genomen voor verhoor en is tot op heden nog niet thuis gezien. Ook zie ik dat er bij zijn geen enkele lampjes branden terwijl er toch daar mensen zijn :D . Ik weet veder maar weinig mijn korte bezoek bij de agent was niet zo leuk en mocht ook geen vragen stellen waarom ze daar een inval deden. Morgen moet ik samen met me vrouw melden op het politie bureau als getuige :D .

Er komt dan misschien meer duidelijkheid :D Maar eens zien wat er uit veder komt.

Vandebos

#72 , 26 nov 2009 23:27

ik gok op hevig geurende plantjes op de hooizolder voor € 10! :twisted:

huisjes
Topic Starter

#73 , 27 nov 2009 00:05

ik gok op hevig geurende plantjes op de hooizolder voor € 10! :twisted:
Dat zag ik niet er was wel veel papier rommel mee genomen zijn auto is in beslag genomen. Is onduidelijk tot heden. Maar bevestigt wel dat er iets daar niet klopte. Nu de waarheid nog. We konden vandaag weer eens lachen na maanden.

Vandebos

#74 , 27 nov 2009 00:26

Mestte hij vee vet? Of werden er met de regelmaat van de klok dode karkassen afgevoerd?

huisjes
Topic Starter

#75 , 27 nov 2009 00:33

Mestte hij vee vet? Of werden er met de regelmaat van de klok dode karkassen afgevoerd?
Nu je het zegt wel ja, Elke week kwam hier een vrachtwagen voor dode vee afvoer en er worden z'n 3 a 5 dode dieren er in gegooid. Terwijl er bij de buurman maar weinig dode vee was. Dat viel wel op dat elke week z;n vracht wagen kwam en bij de buren niet terwijl die meer vee had als hem.

Terug naar “Huren”