laatste maanden huur cash betaald - listige truc

Loria
Topic Starter

Re: laatste maanden huur cash betaald - listige truc

#46 , 25 jan 2015 18:01

Neen, op voicemail is die wel slim genoeg, alleen zeer hebzuchtig en opvliegend karakter.
Weet niet of er iets qua vingerafdrukken is te bewijzen na langere tijd want heeft dat papier ook vastgehad.

Verder had ik ook eens aangetekend schrijven gestuurd met gebreken, is er getekend voor ontvangst, maar nooit op gereageerd, was m.i. slijtage, maar het is helemaal genegeerd en heb zelfs een bewijs van ontvangst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS

#47 , 25 jan 2015 19:28

Zeker ook gebruiken indien het tot een rechtszaak komt. Wie weet kan dat zelfs nog meespelen bij de waarborg, maar ik denk dat men toch klacht kan indienen als de verhuurder zijn deel van het onderhoud niet nakomt. Wie weet krijgt u er een schadevergoeding voor.

Over vingerafdrukken: kan hij hetzelfde zeggen als in verband met het de handtekening:
-ze heeft een papier van bij mij genomen/uit mijn hand genomen
-ik heb dat getekend en vast gehad, maar zij heeft die tekst er achteraf opgeschreven
-wie weet zoj hij nog beginnen over technieken om vingerafdrukken na te maken, of te repliceren, en zo dus aansturen op vervalst bewijsmateriaal

Maar het valt altijd te overwegen. Alleen weet ik niet of de rechter het als bewijs zou zien, en of hij wel zou vragen achter een onderzoek voor vingerafdrukken... Allessinds alles van communicatie met hem nu bijhouden, wie weet valt hij ergens door de mand.

sloeberken

#48 , 25 jan 2015 20:08

Neen, op voicemail is die wel slim genoeg, alleen zeer hebzuchtig en opvliegend karakter.
Weet niet of er iets qua vingerafdrukken is te bewijzen na langere tijd want heeft dat papier ook vastgehad.

Verder had ik ook eens aangetekend schrijven gestuurd met gebreken, is er getekend voor ontvangst, maar nooit op gereageerd, was m.i. slijtage, maar het is helemaal genegeerd en heb zelfs een bewijs van ontvangst.
In een gewone rechtszaak voor de vrederechter zijn het enkel schriftelijke bewijzen die aangenomen worden, en zeker geen vinger afdrukken.

Voor schadevergoedingen door die gebreken zal je zelf een rechtszaak moeten opstarten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Loria
Topic Starter

#49 , 25 jan 2015 20:35

Normaal als je iets tekent, teken je pas nadat de tekst was geschreven, stond ook "gelezen en goedgekeurd" voor de naam en handtekeningen.
Natuurlijk zal die wel zo'n fantastisch verhaal ophangen.
De andere zaken hebben niet rechtstreeks iets te maken met het geld, wel met de manier waarop die persoon me die hele tijd heeft behandeld. Het draaide enkel om betalen, maar "huurrechten" daar had die nog niet van gehoord.

KJ86

#50 , 26 jan 2015 16:55

Dat is nu eenmaal de realiteit van oudere panden te huren. Naarmate dat ze verouderen, verslijten ze ook.
Deze normale slijtage moet niet verholpen worden door de verhuurder tenzij dat de gebreken van die mate zijn dat ze het correct functioneren van de woning verhinderen.

Langs een kant vind ik het goed dat panden worden uitgeleefd. Op die manier wordt er af en toe ruimte gemaakt voor nieuwbouw. Panden die gedeeltelijk gerenoveerd worden, zijn te duur om af te breken, waardoor verouderde woningen van mindere kwaliteit te lang in stand worden gehouden.

De sociale huisvestingsmaatschappijen breken woningen van 40 à 50 jaar gewoon af om nieuwbouw op te trekken. De particuliere markt kan op dat vlak niet volgen, woningen uit de jaren 60 en 70 worden nog te vaak voorgespiegeld als op te frissen.

Een tip voor in de toekomst, huur iets kleiner maar zorg dat het een nieuwbouw is of een totaalrenovatie.

Loria
Topic Starter

#51 , 26 jan 2015 17:11

is wel redelijk off topic, maar als je zelf een koelkast moet kopen omdat de ingebouwde koelkast ( in de huur inbegrepen) het begeeft, kan je de huurder daarvoor toch niet laten opdraaien.
Als de boiler het begeeft zonder dat de huurder iets fout heeft gedaan, wie zijn schuld is het dan? Ik zeg niet dat de verhuurder altijd "de slechte" moet zijn, maar de huurder is vaak iemand met een redelijk beperkt budget die buiten zijn huurgeld maar een beperkt budget heeft voor onvoorziene omstandigheden.

KJ86

#52 , 26 jan 2015 19:02

Dat is niet off-topic. Je kan die facturen best meenemen naar de vrederechter tezamen met het AS voor de gebreken te melden. Als je toch verzet moet aantekenen, kan je best direct alle problemen aankaarten bij de vrederechter, zoals sloeberken eerder heeft aangegeven.

Koelkast is sowieso voor de verhuurder als ze kapot is gegaan door slijtage.
Boiler kan in sommige omstandigheden voor de huurder zijn. Wat heb je moeten vervangen?

Loria
Topic Starter

#53 , 03 feb 2015 20:32

Ik bekijk mijn bankgegevens even via online banking en ik zag dat de waarborg was verdwenen, volgens de bank heeft de huisbaas die kunnen inhouden voor achterstallige huur ( die dus cash is betaald). Ik heb daar geen bericht van gehad.

VDG2

#54 , 03 feb 2015 20:57

Er zal dus wel degelijk een vonnis zijn.

Heeft u intussen al contact opgenomen met een advocaat of de bureau voor juridische bijstand, zoals u al meermaals werd aangeraden?? U laat kostbare tijd voorbij gaan. Hoogstwaarschijnlijk is het kalf intussen verdronken.

Loria
Topic Starter

#55 , 03 feb 2015 20:59

de advocaat heeft gezegd: je moet voorlopig niets doen. Waarschijnlijk heb ik een slechte advocaat die me verkeerd advies geeft.

VDG2

#56 , 03 feb 2015 21:12

Wat heeft de advocaat nog gezegd? Is er nu effectief een vonnis uitgesproken of niet?
Hoe komt de huisbaas aan de borg als jij niet getekend hebt voor vrijgave? Probeer eens alles chronologisch op te lijsten zodat we kunnen weten hoe de vork nu precies in de steel zit. Tot op heden is het nog steeds niet duidelijk wat er exact aan de hand is. Waardoor het heel moeilijk is concreet en correct te kunnen antwoorden.

Loria
Topic Starter

#57 , 03 feb 2015 21:17

De advocaat zei van alles te verzamelen en dan kun je een klacht indienen tegen de huisbaas, los van het vredegerecht.
Ik heb inderdaad nergens getekend, maar de geblokkeerde rekening is naar de huisbaas gegaan en verdwenen van mijn startscherm op online banking.
Ik heb nooit een aangetekend vonnis ontvangen, wel eens een niet-aangetekende brief vh vredegerecht waarin stond dat de huisbaas de volledige som van de waarborg zou inhouden voor achterstal van de huur. De achterstal is nadien cash betaald ( op vraag van de huisbaas en staat ook zo op papier)

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#58 , 03 feb 2015 22:40

Vraag aan de advocaat waarom hij geen verzet aantekent tegen het vonnis dat bij verstek werd uitgesproken.

Loria
Topic Starter

#59 , 05 feb 2015 20:50

Intussen navraag gedaan, de advocaat die ik zag, heeft geen enkele instantie gecontacteerd waarvan hij had gezegd dat hij ze had gecontacteerd. Heb hem ermee geconfronteerd en hij wist niet waar hij het had, vroeg aan de telefoon of ik hem nog geld kon brengen.
Wat doe je als je verkeerd juridisch advies krijgt en daardoor bepaalde stappen niet hebt gezet? Advocaat had ook gezegd dat hij op zitting ging aanwezig zijn, maar uiteindelijk is er niemand geweest.

Vandebos

#60 , 05 feb 2015 21:06

Neem contact met de stafhouder van diens balie en leg uw zaak voor.

Terug naar “Huren”