Stroom af rekening

huisjes
Topic Starter

#46 , 19 sep 2009 19:06

@Vandebos

Deze beste meneer neemt al niet zo nauw met regels en wetten en plichten. Interesseert hem niet wat je ook zegt tegen hem.

Hij houdt al 5 jaar lang niet eens aan het huur contract. Er speelt al 3 jaar een kozijnen mening.s verschil. De kozijnen zijn van buiten totaal rot ik heb problemen met vocht in de ramen. Ik heb zelf 2 jaar terug een bedrijf gevraagd om te zien of ik het zelf dan maar kan laten repareren. Maar die medewerker zijn al dat hij weinig kan herstellen enige optie was nieuwe ramen. en kozijnen. Ik heb geprobeerd om met me verhuurder om samen de koste te delen ondanks eigenlijk alle kosten voor hem zijn. Maar hij wilde er niks van horen.

Ja waarom had je niet eerder. Ik heb alles geprobeerd om hier de vrede te bewaren. Tevens heb ik een gezin de belangen waren groot voor mij om het niet uit de hand te laten lopen.

Maar ja keer op keer is er wel iets. Ja nu is de maat gewoon vol. Zoals ik al eerder vertelde me verhuurder is een boer en hij heeft te lijden onder de melk prijs. Hij ziet het gewoon niet meer zitten lijkt er op dat hij alles gewoon kapot laat gaan en trek mij daar in mee.

En geld terug vragen wordt lastig. Hij heeft geen cent meer. Het is hier komen en gaan van deurwaarders. Ik heb het OCMW gevraagd om mee te zoeken naar een andere huis.

Ik heb hem vanmorgen ook op zijn plichten gewezen dat hij met alle stroom papieren moet komen. Zodat ik kan zien waar dat hoge verbruik in zat. Maar heeft wederom gezegd nee ik krijg geen inzicht in de facturen. En ik moes die 100 euro bij betaling niet stoppen anders sloot hij me af.

Hij is behoorlijk boos geweest na het gesprek toen ik vanmiddag terug kwam thuis. Ben ik eens bij me meter gaan zien. En ik merkte meteen op dat stroom kabel van de muur waren los getrokken. Wel alleen mijn stroom kabels wel te verstaan. Maar heeft veder niks kapot getrokken maar nu hangt alles los daar. Ik vraag me nu wel af of de veiligheid niet nu niet in het geding komt. Tevens merkte ik op dat de schakel van de nachtstroom/weekend stroom terug op dag stroom gezet is.

Ben ik van mening dat de vrede rechter hier geen verzoening kan in brengen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#47 , 19 sep 2009 19:47

Dit gaat over een huurgeschil. Als er geen verzoening mogelijk is zal de vrederechter vonnissen aan de hand van de aan hem overhandigde verzoeken en de daarbij horende bewijzen.

Het is perfect begrijpbaar dat u geen hoogoplopend geschil wenst met uw huisbaas en dan ook geschillen uit de weg wenst te gaan maar:

- die ruzie is er nu toch aangezien je een zekere minimum aan comfort eist voor wat je betaaldt (hetgeen maar normaal is...);

- de weigering van de verhuurder om de werken uit te voeren die nodig zijn om het pand te onderhouden maakt dat je niet krijgt waar je recht op hebt;

- het weigeren van facturatie/bewijzen voor te leggen levert je extra kosten op die je hoogstwaarschijnlijk niet dient te betalen.

Dat de landbouwer in kwestie een zeer moeilijke periode doormaakt wil nog niet zeggen dat jij hiervoor dient te betalen of te bezwijken onder zijn dreigementen.

Je gaat me toch niet zeggen dat je momenteel rustig en gezellig van een familiale sfeer in je huis kan genieten?
Alle begrip voor iedereen, maar op een bepaald ogenblik dien je voor je eigen rechten op te komen en mijn persoonlijke indruk en die van vele anderen op dit forum, is dat dit moment reeds enige kilometers achter je ligt.
Zoals je uit de antwoorden en suggesties van velen op dit forum kan merken is iedereen altijd bereidt om te zoeken naar oplossingen maar op een bepaald ogenblik dien jij en jij alleen, te beslissen wat je nu gaat doen; slikken of vechten. Die beslissing kan niemand hier in jouw plaats nemen.

huisjes
Topic Starter

#48 , 19 sep 2009 20:03

@Vandebos

Wij zijn altijd de gene geweest die een normale oplossing wilde. Zonder tussen komt van de rechter of welke instantie dan ook. Daar zit mijn fout ik heb veel,s te veel geslikt en daar uit heeft me verhuurder uit gemaakt dat hij alles kan doen.

Nee wij voelen hier niet echt fijn meer. We voelen ons in een hoekje gedreven te zijn. Ons gezin lijdt hier ook zeker onder.We zijn vooral mentaal behoorlijk af. De kindertjes hebben hier huisje boompje beestje en dat wil je hun niet zomaar afnemen. Maar alleen om het feit dat we een huis huren van een verhuurder die zich alles van de hand doet. Moet dit gewoon door gezet worden. En eigen rechter gaat steeds bij ons een belangrijker rol spelen.

Natuurlijk gaan we voor onze rechten opkomen nu is nu over. Maar zolang we hier wonen zal de situatie er zeker niet beter op gaan worden. En zal zeker niet lang meer duren voordat het vuur in de pan slaat hier.

Maar die 100 euro afbetaling gaat er hoe dan ook gewoon af. Weet natuurlijk niet of ie het meende wat me verhuurder zei maar dat zal snel blijken

Reclame

huisjes
Topic Starter

#49 , 19 sep 2009 23:30

Het wordt steeds leuker en leuker

Had vanavond een prettig gesprek met me buurman. Die vroeg hoe het zo ging met me verhuurder. Heb hem gezegd dat ik met me verhuurder wat probleempjes heb maar heb hem veder van details bespaart.

Maar me buurman vroeg aan mij waarom mijn verhuurder regelmatig toegang verschaft tot mijn woning. Blijkbaar gebeurt dat als ik niet thuis ben. Ik ben niet op de hoogte dat me verhuurder dat zou doen. Heb hem gevraagd hoe hij dan toegang verschaft tot de woning. Hij vertelde mij met een sleutel. Ooit had ik z'n vermoede dat er iemand hier kwam die er niet hoorde te komen ik merkte dat op aan spulletjes die anders lagen voordat ik weg ging maar heb er nooit wat bij gedacht.

Ik heb me buurman een beetje veder uit zitten horen en gevraagd hoe vaak me verhuurder in me woning komt als ik er niet ben. De buurman wist niet echt hoeveel omdat hij niet altijd voor de raam staat maar wist me wel te zeggen dat het zeker wel 4 a 5 keer per maand gebeurde.

Maar hij voegde er ook aan toe. Dat me verhuurder soms met een lader probeert boven in de kamers te kijken.

Op zich heb ik er geen bezwaar tegen dat me verhuurder me huis wilt zien van binnen heb geen geheimen voor hem. Maar is toch verdomt asociaal omdat te doen als ik er niet ben.

Maar die aardige buur man wist me nog iets te vertellen. En daar ben ik toch behoorlijk boos van geworden.

Me verhuurder schijnt volgens mijn buurman regelmatig info te verschaffen omtrent mijn bank rekening. Ik weet dat me verhuurder een goede bekende heeft werken bij mijn bank. Maar ik heb veder gevraagt want iedereen kan dit zeggen natuurlijk.

Maar het schijnt dat me verhuurder in het cafe hier in het dorp waar me buurman die avond ook zat bedragen genoemd heeft wat inderdaad op mijn bank binnen komt. En dat me verhuurder die bedragen als verdacht bestempelt. Ik vindt dit onder hand wel een beetje te gek voor woorden. Hoe veder ik me zoek toch naar de waarheid uit breid des ter meer kom ik te weten.

Maar hier een paar vragen ik hoop dat iemand deze kan beantwoord op juridisch gebied.

Mag me verhuurder zomaar toegang verschaffen tot mijn woning als ik niet thuis ben. In welke vorm dan ook.?

Mag me verhuurder zich van informatie verzien van mijn bank??

Mijn verhuurder maakt zich toch nu behoorlijk strafbaar??

Simon Verhoeven

#50 , 19 sep 2009 23:50

-vermits je van niets weet nee
-nee
-lijkt me dat dit inderdaad strafbaar is vermits het over private gegevens gaat, huisvredebreuk en laster/eerroof

huisjes
Topic Starter

#51 , 20 sep 2009 01:50

-vermits je van niets weet nee
-nee
-lijkt me dat dit inderdaad strafbaar is vermits het over private gegevens gaat, huisvredebreuk en laster/eerroof
Dat beschreef ik ook wist daar niks van.
Hoe strafbaar?

JohnD

#52 , 20 sep 2009 02:56

Huisvredebreuk is inbraak en met wat goede wil van de vrederechter is dat brommen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#53 , 20 sep 2009 09:39

huisjes kijk eens of er in je contract ergens vermeld wtaat dat je het slot van de deur niet mag vervangen? Als dat er nergens in staat mag je gerust een cilinder in het slot plaatsen zonder dat je de sleutel aan je verhuurder dient te overhandigen.

Voor je bankrekening een gesprek met de directeur vragen en simpel melden dat een kennis van je gehoord heeft hoe details van je rekening werden besproken door een bankbediende in een café(noem café maar bij naam dan kan die directeur ook wel denken..) met een derde en dat deze je details wist te vertellen die hij enkel kan weten als het effectief over jouw bankrekening ging. Dat je bij deze dan ook een klacht wenst te deponeren.

Voor andere stappen heb je bewijzen nodig en die zijn moeilijk te verzamelen. Sommige banken, maar nog steeds niet allemaal, houden elektronische logbestanden bij waarin kan worden gezien wie wanneer jou bankgegevens heeft geraadpleegd. Deze kunnen echter alleen in de loop van een gerechtelijk onderzoek worden opgevraagd.

huisjes
Topic Starter

#54 , 20 sep 2009 13:57

@Vandebos

Heb het huur contract nog eens door zitten lezen. Maar lees er niks over dat hij een sleutel heeft of recht daar op. Maar als ik het slot zou vervangen heb ik al geen bewijs. Een buurman kan veel zeggen natuurlijk.

Zou het wettelijk als ik een camera in me huis zou plaatsen om bewijs te verkrijgen????

De bank zaken ga ik zeker niet veder in komen. Een bank medewerker gaat echt niet tegen me zeggen ja ik heb gegevens door gespeeld aan derden als hem dat z'n kop kan kosten.

Vandebos

#55 , 20 sep 2009 14:07

Dan mag je de cilinder vervangen.

Bewijs met camera kan je wel proberen maar dan zit hij nog steeds in je pand..

Keuze is aan jou.

Voor de bank meld je aan de directeur schriftelijk (op afspraak) hetgeen je hebt gehoord en verzoek je hem gewoon alle middelen aan te wenden om toekomstig misbruik tegen te gaan. Dit maakt het ontegensprekelijk de verantwoordelijkheid van dat kantoor, ongeacht wie er lekt. Zou later tijdens een onderzoek blijken dat er effectief onrechtmatig toegang is gezocht tot je bankgegevens, dan is het het kantoor dat verantwoordelijk wordt gesteld, ongeacht wie ervan neusde waar hij/zij niet hoefde. Je kan die brief gerust ook richten aan het hoofdkantoor van de instelling. In het huidige klimaat kunnen ze dergelijke reclame als de pest missen en dan zal er wel opgetreden worden.

Dit terzijde want tenzij je echte bewijzen in de hand hebt kan je niets ondernemen tegen de verhuurder.

Voor het betreden van je woning kan je natuurlijk steeds eens je verdekt gaan opstellen op de dag dat hij gewoonlijk een "bezoekje" brengt en onmiddellijk de politie bellen op het ogenblik dat hij binnen is. Verzoek dan wel om een stille interventie (geen sirenes, blauwe lichten etc etc..)

JohnD

#56 , 20 sep 2009 14:55

Kijk ik zie dat zo, of er nu in je kontrakt staat dat je dat slot mag vervangen of niet maakt in feite niets uit. Je mag dat volgens mij gewoon vervangen, en zeker in dit geval als je weet dat de eigenaar een dubbel van de sleutel heeft en er nog een zeer sterk vermoeden bestaat dat hij je woning betreed zonder jouw toestemming.

Hij mag natuurlijk een dubbel van de sleutel hebben, en het risiko dat hij er in geval van nood geen gebruik kan van maken omdat hij niet binnen kan is klein. In dat geval kunnen de ontstane kosten voor het forceren van de deur dan wel tegen de huurder gebruikt worden natuurlijk. Maar ik vraag me ook af of brandweer en/of politie in zo'n omstandigheden wel op zoek gaan naar een sleutel en aldus belangrijke tijd verliezen.

Wat betreft een indringer of verhuurder die ik in mijn woning zou aantreffen bij mijn thuiskomst, wel laten we zeggen dat ie er meer dan een buil zou aan over houden. Eerste reaktie weet je wel ...

Ondertussen is deze thread al bijna een van de langste van het forum geworden ....
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

huisjes
Topic Starter

#57 , 20 sep 2009 15:08

@Vandebos

Denk dat ik morgen zeker maar eens bij een advocaat ga informeren hoe en wat. Wand dit is natuurlijk te gek voor worden. Me verhuurder maak ze aan veel dingen strafbaar en houdt zich totaal niet aan de wet en huurwet.

Er gaan nu wel bij mij belletjes rinkelen als hij zich zo over wetten heen kijkt dan zal er bij z'n boeren bedrijfje ook niet veel in de haak zijn vermoede ik dan zo maar.

Gaar er meer om ooit had ik wel eens een vermoeden dat er iemand in me woning kwam maar had er veder niks bij gedacht. Met een lader voor de raam staan geloof ik wel wand me plaatjes zeggen ook een hoop :D. Een buurman kan veel zeggen natuurlijk hij heeft wel een goede zicht op me woning dat dan weer wel. Maar ik wil voor zekerheid gaan. Als hij inderdaad in me woning komt dan staat dat mooi op de camera en dan kan ik hem daar mee confronteren.

Aan de ene kant interesseert het me niet dat hij weet hoe en wat over me bankzaken ik heb niks te verbergen. Maar als hij zaken aan de grote klok gaat hangen en dingen die totaal niet waar zijn word het wel een ander verhaal natuurlijk.

@JohnD natuurlijk hen ik er geen probleem mee als hij een tweede sleutel heeft. Maar dan zou ik dat wel toch graag willen weten.Als er een brand hier in huis is nee de brandweer gaat niet heel het dorp af om te vragen of iemand een sleutel heeft. Hun opdracht is om de schade en de brand te beperken tot het minimum.

Ja de reactie lopen hier op dit forum aardig op begon met een simpele vraag over stroom afrekening. Maar met Julie hulp kom ik toch wel steeds veder en komen er steeds meer dingen uit.

Maar morgen ga ik me eens bij een advocaat informeren hoe en wat. Moet er wel een dagje vrij voor gaan nemen omdat er veel te vertellen valt :D

Lex

#58 , 20 sep 2009 15:27

Huisvredebreuk is inbraak en met wat goede wil van de vrederechter is dat brommen.
De eerste vrederechter die iemand laat opsluiten moet ik toch nog tegen komen hoor!

huisjes
Topic Starter

#59 , 20 sep 2009 16:05

De eerste vrederechter die iemand laat opsluiten moet ik toch nog tegen komen hoor!
Denk dat zelfs geen een rechter hem hiervoor gaat opsluiten.Tevens is er niks weg genomen. Die meneer sneuvelt alleen graag in andermans spullen.

JohnD

#60 , 20 sep 2009 16:44

Wel ja, ik bedoel natuurlijk niet door de vrederechter. Dat zal dat wel correctioneel worden als ik me niet vergis.

Terug naar “Huren”