loden leidingen

KJ86

Re: loden leidingen

#31 , 05 feb 2016 18:07

De bruine kleur zal waarschijnlijk van de elektrische boiler komen. In boilers wordt een anode geplaatst om corrosie tegen te gaan, als die defect is of weggeteerd bij een magnesium-stick, wordt het voorraadvat door roest aangetast. Zo snel als mogelijk onderhoud bestellen, misschien kan de boiler nog gered worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#32 , 05 feb 2016 19:28

De bruine kleur zal waarschijnlijk van de elektrische boiler komen. In boilers wordt een anode geplaatst om corrosie tegen te gaan, als die defect is of weggeteerd bij een magnesium-stick, wordt het voorraadvat door roest aangetast. Zo snel als mogelijk onderhoud bestellen, misschien kan de boiler nog gered worden.
Wij hebben een elektrische boiler enkel voor de keuken (om snel over warm water te kunnen beschikken, want de geiser staat te ver). Koud water passeert niet door de boiler. Mij is altijd gezegd dat je nooit van warm water uit de boiler mag drinken (hoe nieuw die ook is), noch warm water uit de boiler mag gebruiken voor het bereiden van levensmiddelen. Kook ik pasta, rijst of groenten, dan vertrek ik altijd van koud water. Warm water uit de boiler is om mee te wassen, nooit om in te nemen of voedsel mee te bereiden.

Maar goed dat je het aanhaalt. Een waterstaal voor analyse zoals in dit geval wordt daarom bij voorkeur door een deskundige afgenomen, die weet wat hij neemt (tenzij je de analyse puur voor jezelf zou laten doen). Stel dat je warm water aftapt ter analyse (wat uiteraard afkoelt) dan krijg je een ander resultaat dan bij koud water.
En ingeval van loden binnenleidingen is warm water uit de kraan nog meer uit den boze!

denlowie
Juridisch actief: Nee

#33 , 05 feb 2016 20:07

in de jaren 60 werd loden leidingen enkel nog gebruikt voor de aansluitingen tussen de meter en de leiding zelf die toen meestal uit galvanische buizen waren, en in mindere mate in koperen buizen, ook sommige sifons werden toen nog in het lood gemaakt, ik heb in de jaren 60 nooit nog hele leidingen weten legen, dit moet vroeger geweest zijn, dan waren er nog loodgieters nu zijn dit geen loodgieters meer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

giserke

#34 , 06 feb 2016 01:37

Loden waterleidingen zijn bijna volledig verdwenen toen massaal de eerste sociale woningen met geld van het Marchalplan werden aangelegd. Eind de jaren 50 dus.

Terug naar “Huren”