woonhaven

louiza
Topic Starter

Re: woonhaven

#31 , 06 jan 2016 23:14

Beste

Even een update

Woonhaven geeft toe dat er geen reden was om mijn gezin niet in te schrijven als woningzoekende bij woonhaven ,zodat wij kunnen gebruik maken van de voorrang mbt de onbewoonbaarheidsverklaring.

Wat kan ik nu dan nog doen?
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 07 jan 2016 11:08

Weigeren ze nog steeds u alsnog deze prioriteit te geven?

louiza
Topic Starter

#33 , 11 jan 2016 23:56

Weigeren ze nog steeds u alsnog deze prioriteit te geven?
Ja ik denk het wel.

Mijn advocaat zei me dat woonhaven haar heeft verteld ,mocht ik toch gebruik hebben gemaakt toen van de voorrang ik na 1 jaar zoiezo geen woning zou hebben gevonden omdat mijn gezin groot is en dat er in antwerpen niet al te ruime woningen beschikbaar zijn.
:?

ps heb 4 kindjes

Reclame

KJ86

#34 , 12 jan 2016 09:45

Je zal uit het stad moeten verhuizen!

Xenophon

#35 , 12 jan 2016 09:53

In Bever is de wachttijd naar 't schijnt minder dan een maand:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150205_01514220

Niets verbiedt u om zelf een woning te huren op de privémarkt. Als u ervoor kiest 4 kinderen te hebben dan is de logische consequentie dat u niet in een studio zal kunnen gaan wonen. Gelet op de gemiddelde gezinssamenstelling worden er ook niet zoveel sociale woningen voorzien op 6 personen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

louiza
Topic Starter

#36 , 12 jan 2016 14:07

Maar voorrang geldt toch alleen voor de stad waarin je woont?
Danku

KJ86

#37 , 12 jan 2016 16:03

Ik dacht dat er al besloten is dat je geen voorrang hebt.

sloeberken

#38 , 12 jan 2016 16:45

Maar voorrang geldt toch alleen voor de stad waarin je woont?
Danku
Nee u hebt voorrang bij de huisvestingsmaatschappij waar de stad mee samenwerkt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

louiza
Topic Starter

#39 , 20 jan 2016 16:09

Beste mensen

Mijn advocaat heeft vonnis van de vrede rechter en stad antwerpen geven ons nog tot eind maart de tijd om in de transsit appartement te zitten.
Zij willen ons daarna met deurwaarders en politie eruit zetten.

Ik wil in hogerberoep gaan omdat ik gewoon recht had op die voorrang en nu allang een appartement kunnen hebben maar de begeleidsters van de stad antwerpen die ons eigenlijk zouden moeten helpen ,ons hebben misleid en voorgelogen ,waarom weet ik zelf ook niet?
Misschien gunden zij ons geen appartement ,maar wij zitten met 4 kleine kindjes dan ga je toch niet zo om met mensen .

Kan iemand me vertellen hoe het gaat als je in hoger beroep gaat?
Mijn advocaat zegt namelijk dat we bewijs moeten hebben en dat alles modeling is gegaan?

Ik heb wel email wisselingen met de ombutsvrouw die ik had ingeschakeld toendertijd en haar hebben woonhaven weer gezegd dat ze ons niet konden inschrijven omdat ik niet bij gemeente stond ingeschreven ,terwijl tegen mijn advocaaat juist word verteld door woonhaven dat dat helemaal geen belemering was .
En de dames van de stad antwerpen houden hun kaken op elkaar pff

dankuwel

Xenophon

#40 , 20 jan 2016 17:40

Waartegen wenst u beroep aan te tekenen (=wat is de bestreden beslissing van de rechter)? Indien deze beslist dat u het transitappartement dient te verlaten dan is dat een andere kwestie dan de vraag of u voorrang hebt op een andere woning.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

louiza
Topic Starter

#41 , 20 jan 2016 18:28

Ik wil in beroep gaan tegen de voorrang allereerst ,de rest hangt er allemaal vanaf natuurlijk.

de vonnis heb ik nog niet gezien ,advocaat gaat hem me nog geven als ze dat heeft,maar denk dat de vrede rechter dat heeft beslist dat we eruit moeten .....omdat het contract verlopen is van 8 maanden

bambipower

#42 , 20 jan 2016 18:35

eind maart zal er snel zijn.... ik zou uw energie in de private markt steken.
Met 4 kleine kindjes moet het haalbaar zijn om een 3slk appartement te huren.

Ik vrees als je gaat afwachten en hopen dat ze toegeven/uw recht geven, dat de kans op teleurstelling wel heel groot kan zijn

Xenophon

#43 , 20 jan 2016 18:42

Ik wil in beroep gaan tegen de voorrang allereerst ,de rest hangt er allemaal vanaf natuurlijk.

de vonnis heb ik nog niet gezien ,advocaat gaat hem me nog geven als ze dat heeft,maar denk dat de vrede rechter dat heeft beslist dat we eruit moeten .....omdat het contract verlopen is van 8 maanden
Vraag is of de voorrangskwestie aan bod kwam in het geding. Daarvoor zal u het vonnis moeten bekijken. Ik zou u alleszins adviseren niet al uw eieren in 1 mand te leggen en toch zelf al op zoek te gaan naar een woning.

sloeberken

#44 , 20 jan 2016 18:54

Een vrederechter kan geen vonnis uitspreken, of je voorrand hebt of niet.
Richt een dringende brief naar de vlaamseminister van wonen.
Liesbeth Homans
Arenbergstraat 7
1000 Brussel
Tel: 02 552 69 00
kabinet.homans@vlaanderen.be
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#45 , 20 jan 2016 19:08

Richt een aangetekende brief naar de beroepsinstantie die vermeld staat op de brief met de beslissing die u hebt ontvangen ivm die voorrang, niet naar het kabinet. Ofwel is er een georganiseerd beroep mogelijk en dan moet u verplicht naar de op de brief vermelde dienst schrijven en de reden aanhalen waarom u meent dat de beslissing verkeerd is ofwel is er geen georganiseerd beroep voorzien dan schrijft u naar de minister. Maar altijd aangetekend, niet via mail.

En zoek ondertussen zelf huisvesting uiteraard want recht op voorrang speelt enkel indien er woningen daadwerkelijk beschikbaar zijn en u weet niet hoeveel anderen ook voorrang hebben. In principe dient het omw tussen te komen en trachten u te helpen indien uitdrijving dreigt.

Terug naar “Huren”