Klopt .... wat artemis schrijft ..
Ik zag net dat ik in mijn voerig bericht daar geen melding van had gemaakt.
U kan bij gemeente al aangeven dat er twee personen moeder en kind worden ingeschreven en dat er niemand anders mag ingeschreven worden zonder uw toestemming.
Dat wil zeggen dat de kwartierinspecteur/wijkinspecteur bij een nieuwe aanvraag tot inschrijving een controle moet doen van het pand en uiteraard gezien melding ook u als eigenaar kan verwittigen.
In principe MOET een inspecteur die de bevolking inschrijft inschrijven als hij de persoon daar aantreft.
Maar tegelijkertijd dient deze inspecteur (meestal politie maar kan ook iemand van de gemeente zijn) dan de nodige Pv's opstellen wegens inbreuken op onder meer de Vlaamse wooncode en eventueel ook RUP - BPA - verkavelingsvergunning -enz enz
Hoe kan dat nu wel de wet op de inschrijving heeft niets te zien met de andere regelgevingen die ook bestaan.
Trouwens een domiciliëring of inschrijving is juridisch ook niet hetzelfde als de woning die beschermd wordt door de grondwet.
Want dat is weer een ander verhaal. Ik ben niet ingeschreven in ons vakantieverblijf maar toch is het mijn woning beschermd door de grondwet als ik er verblijf.