verhuurder gaat deel van grond verkopen.

Turaki

Re: verhuurder gaat deel van grond verkopen.

#31 , 17 jul 2014 22:40

De nieuwe eigenaar moet de kosten dragen voor de verbouwing van het dak van de woning waar je nu woont. Zo kan hij niet aanbouwen.
Nieuwe eigenaar kan niets doen zolang het contract loopt, want het stuk grond dat hij koopt valt onder een huurcontract, dat hij moet respecteren. Contract is in zijn geheel op te zeggen, of niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#32 , 17 jul 2014 23:23

Vooreerst moet verhuurder u van dit met een AS op de hoogte stellen.

Ik zie op jullie plan een beek, waar loopt die, als die op de scheiding loopt, mag er in de meeste gevallen 3 meter van niet gebouwd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

chantika

#33 , 19 jul 2014 12:02

De verhuurder was al zo goed om de huurder mondeling op de hoogte te brengen van zijn toekomst plannen. Er veranderd niets voor de huurder als verhuurder een verkavelingsvergunning in handen heeft. De verhuurder begint nu met zijn aanvraag omdat hij weet dat dit lang kan duren. Dan probeert hij het stuk te verkopen. Als er een koper is vermeld men in de koopovereenkomst dat verkoper een bezettings-vergoeding betaald tot max de datum dat huurovereenkomst van ts afloopt. huurder blijft het volle genot van het huis stal en grond hebben.

Maar het is onmogelijk om tegen het huis van ts een halfopen bebouwing aan te bouwen. Is er nu niemand die ziet dat dit niet kan? Volgens mij gaat verhuurder na de verkoop van het stukje grond het huis dat ts nu huurt afbreken en vervangen door een nieuw huis. Half open, gesloten en (halfopen op het verkochte deel). Huisnummers 2, 4, en 6.

En ik vraag me af of hij wel moet wachten tot einde huur om ts zijn opzeg te geven wegens afbraak woning.

Reclame

sloeberken

#34 , 19 jul 2014 12:59

En ik vraag me af of hij wel moet wachten tot einde huur om ts zijn opzeg te geven wegens afbraak woning.

Dit kan pas na einde huurcontract, of de woning zou onveilig en onstabiel moeten zijn.

KJ86

#35 , 19 jul 2014 13:17

Verhuurder gaat waarschijnlijk semi-open bebouwing tegen de bestaande woning plakken.
Links garage tegen garage, dan de woning en rechts 3 meter bouwvrije strook.
Om dit te realiseren moet er minstens 12 of 13 meter straatbreedte beschikbaar zijn afhankelijk van de gemeente (bij ons is de minimum-breedte van de voorgevel 6 meter bij een verkaveling, andere gemeenten zijn strenger en vragen 7 meter, in steden kan je smaller verkavelen tot 4 meter gevelbreedte ).

chantika

#36 , 20 jul 2014 13:06

Dit zou wel kunnen. Garage dan links met wachtgevel, want garage ts staat 1 meter van de lijn. Dan moeten de ramen van ts zijn keuken of slaapkamer enkel voorzien worden van mat glas, mogen ook niet meer open kunnen. Ramen, dakgoot en afloop van de rechterkant van huis ts worden dan ook een erfdienstbaarheid. Dit maakt dat stukje grond dan weer moeilijk verkoopbaar. De werken kunnen pas beginnen na einde huur van ts.

sloeberken

#37 , 20 jul 2014 13:28

Dan moeten de ramen van ts zijn keuken of slaapkamer enkel voorzien worden van mat glas, mogen ook niet meer open kunnen.
Dan is de kans groot dat het niet meer beantwoord aan de vlaamse wooncode wegens niet kunnen verluchten. Of je een open bouw zo maar kunt veranderen in half open heb ik wel mijn twijfels, en kan de eigenaar meer kosten dan wat zijn verkaveling opbrengt.

vanmeiv
Topic Starter

#38 , 24 jul 2014 18:04

Allemaal bedankt van jullie reacties, ik ga hier alles eens op mijn gemak lezen en ook meer informatie vragen aan mijn huisbazen. Want zoals zij het formuleerden, zal het allemaal snel gebeuren .... en zij zeiden niks van herziening van huurprijs ect en het verdere verloop van zaken ....

mava105
Juridisch actief: Nee

#39 , 24 jul 2014 19:45

Persoonlijk denk ik dat uw huisbaas momenteel de kar voor het part spant, en dat het zo'n vaart niet zal lopen, toch niet de eerste paar jaren. Ze nemen hun wensen voor werkelijkheid.

vanmeiv
Topic Starter

#40 , 13 okt 2015 19:31

Het is zover !!!! :shock:

De stal + grond zijn ondertussen aan mn buren verkocht, want die willen ook geen huis dicht bij hen.

Maar het ergste van al !!!! De oorspronkelijke 500m² zijn totaal 1000m² geworden die ik kwijt ben !!!!!!!

Morgen komen de buren hun grond 'opeisen' !!!! Om 8u moet ik mijn poort openzetten, zodat zij de boel kunnen innemen :(

Begin september hadden we nog zeker 3 - 4 maand !!!

We hebben ondertussen al een pro-deo advocaat genomen, want mijn huisbazen spreken niet over huurvermindering, en laat staan van alle kosten die we ondertussen weer gemaakt hebben om alles weeral eens aan te passen + alle schade door het af moeten breken van de omheining

En dit alles zonder ook maar 1 papier of document hierover te zien ....

kan ik nog klacht indienen wegens inbraak morgen om 8u ... want als ik mijn poort niet openzet, breken ze ze al af ....

Franciscus

#41 , 13 okt 2015 22:50

Zij zijn dan wel eigenaar .... als men u de akte laat zien tenminste maar geen gebruiker dat bent u.
De eigenaars moeten buiten een beleefdheidsbezoek - enkel met uw toestemming de grond bezoeken.
U hoeft dus niets open te zetten integendeel zorgen dat alles goed op slot is.
Voor de rest is het huisvredebreuk - vernieling afsluiting - braak of inklimming en als ze ook maar iets verplaatsen kan het diefstal met geweld of bedreigingen zijn.
Verwittig alvast de politie dat er om 8 uur een interventie-eenheid ter plaatse is of direct kan komen dus bel zeker 101. Zorg wel dat u minstens een copie huurcontract bij de hand hebt.
Op uw terrein mag u alles filmen en het ganse gehuurde stuk is uw 'woning en aanhorigheden'.
Ook mag u alle gesprekken waar u zelf aan deelneemt opnemen is wettelijk toegestaan.
Door deze elementen kan u morgen beroep doen op politie - laat u niet afpoeieren als ze zeggen dat ze niet bevoegd zijn.
Gezien uw buren niet over een 'huiszoekingsbevel' beschikken plegen ze zo wie zo strafbare feiten.
Plaats desnoods uw auto's voor de poort / afsluiting.

Grondwet
Art. 15. De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaats hebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.

Strafrecht is art 461 - 463

Art. 461. Hij die een zaak die hem niet toebehoort, bedrieglijk wegneemt, is schuldig aan diefstal.
(Met diefstal wordt gelijkgesteld het bedrieglijk wegnemen van andermans goed voor een kortstondig gebruik.) <W 25-06-1964, art. 1>

AFDELING I. - DIEFSTAL ZONDER GEWELD OF BEDREIGING.

Art. 463.Diefstallen, in dit hoofdstuk niet nader omschreven, worden gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot vijfhonderd [euro]. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
(In het geval bedoeld bij artikel 461, tweede lid, bedraagt de gevangenisstraf echter niet meer dan drie jaren.) <W 25-06-1964, art. 2>
Art. 468. (Zie NOTA 1 onder TITEL) Hij die een diefstal pleegt door middel van geweld of bedreiging, wordt gestraft met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar). <W 2003-01-23/42, art. 75, 041; Inwerkingtreding : 13-03-2003>

Art. 469. Met diefstal gepleegd door middel van geweld of bedreiging wordt gelijkgesteld het geval waarin de dief op heterdaad betrapt wordt en geweld of bedreigingen gebruikt hetzij om in het bezit van de weggenomen voorwerpen te kunnen blijven, hetzij om zijn vlucht te verzekeren.

Art. 470. Met de straffen, bij het artikel 468 bepaald, wordt gestraft alsof hij een diefstal met geweld of bedreiging had gepleegd, bij die met behulp van geweld of bedreiging afperst, hetzij gelden, waarden, roerende voorwerpen, schuldbrieven, biljetten, promessen, kwijtingen, hetzij de ondertekening of de afgifte van enig stuk dat een verbintenis, beschikking of schuldbevrijding inhoudt of teweegbrengt.

Franciscus

#42 , 15 okt 2015 11:23

En hoe verder verlopen?

Terug naar “Huren”