Onbewoonbaar verklaard

Paurths
Topic Starter

Re: Onbewoonbaar verklaard

#31 , 22 mar 2012 20:13

Hopelijk heb je nog een paar beestjes laten leven, en hebt die ondertussen gedresseerd om op slechte eigenaars over te springen. :mrgreen:
En nu moet het toch wel lukken dat ik deze week mijn camera's niet heb ingesteld zeker.... pff, ben wel zo goed als zeker dat ze binnen is geweest toen ik hier niet was, maar 100 % niet natuurlijk.
Althans toch niet in huis, ben op zoek naar nachtelijke bezoekers boven mijn keuken, dus die camera's staan al de hele week in de stalling opgesteld. :(

Zal haar voorstellen alles gezellig te bespreken op koel niveau, de kelder is daar uitermate geschikt voor nadat ik mijn ruimtepak heb aangetrokken !! :twisted:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 22 mar 2012 20:52

Niets belet je om een andere cilinder te steken. ..

Paurths
Topic Starter

#33 , 23 mar 2012 23:38

Cool!

Heb ik al gezegd dat wanneer ik de tafel in de keuken afkuis met nat, er daarna overga met een witte handdoek, die handdoek dan bruin ziet?
Het plafond in de keuken is hout. Daarboven bevindt zich dus het "stort"

Echt cool.

Dit is het beestje dat ik nu aantref, bovenop de vlooien, die klaarblijkelijk een gastheer hebben rondhossen waarop ze het geschikte bloed kunnen zuiten om levensvatbare eitjes te leggen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een 4 mm groot.

Ik las dat de larven tot 6mm groot kunnen worden, een geel lijken.
Dus op die plint kon het dat dus zijn.

Afbeelding
(dit is 2 dagen nadat ik die zag, omdat rentokil was geweest en ik een paar dagen niet in de woning was geweest)

Heb er een tiental gevonden vandaag na het afkuisen van een deel van het plafond in de keuken, met een mengeling met azijn erin.
Van wat ik vind op internet lijkt dit op houtworm! :shock:

En ik die dacht dat ik klopgeesten in huis had! Het zijn "maar" kevers die het hout verorberen...

Wat een cool huis toch!!!!! :evil: :cry:

Reclame

Paurths
Topic Starter

#34 , 24 mar 2012 09:26

Gruwel gruwel....

Deze morgen actief op zoek naar meer ongedierte, en in mijn keuken trof ik een piepklein 'ding' aan, een 2 à 3 mm.

Deze huisbewoner is een nachtmerrie... (bovenop die andere nachtmerries, kan er nog wel bij...)

Dit is een screenshot van video, en ik heb de anderen 'kever' van 4 à 5 mm van de foto's uit mijn vorig bericht er tegen gelegd.
Dat bruine 'ding' leeft nog, maar plakt een beetje vast aan die pincet...

Afbeelding

Wens je het korte filmpje te zien waarop het beestje nog kronkelt?
Download hier : http://www.lotteryusa.ws/ongedierte/boktorAlive.mpg" onclick="window.open(this.href);return false; of deze http://www.lotteryusa.ws/ongedierte/boktorAlive2.mpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Paurths
Topic Starter

#35 , 24 mar 2012 13:10

Ja, dat is hier echt de moeite hoor.

Mijn dressoir, eettafel, kasten... grenen... jawadde
Ook dat nog

Maar je krijgt dat weg.
Als je gedurende 14 dagen je meubels op -27 graden bewaart! :shock:

Paurths
Topic Starter

#36 , 09 apr 2012 22:38

Er is vrijdag iemand langsgeweest van Wonen Vlaanderen.

Vanaf 15 punten ongeschikt, vanaf 19 onbewoonbaar. (volgens die mens)
De vlooienplaag kon hij zich niet aantrekken zei hij.

Volgende opmerkingen:
- geen onderverluchting in living aan straatkant (wegens 2 gasstoven, eentje in living en eentje in keuken)
- afzuiging naar de schouw van de gasstoof in de living is niet in orde, gassen kunnen terug komen in de living
- Onmogelijkheid om te verluchten in living wegens dichtgeschilderde voegen en grendels van ramen
- Opstijgend vocht in inkomhal en beide livings
- Electrocutie gevaar in badkamer wegens stopcontact dat zich slechts op 1,8 cm van de vloer bevindt
- De waterverwarmer op gas in de badkamer is niet toegelaten wegens gebrekkige afzuiging, gevaar op co-vergiftiging
- stabiliteitsproblemen: scheuren in draagmuur in inkomhal, scheuren in draagmuur onder de verbouwde zolder/dakkapel
- Houtrot aan 2 ramen
- te weinig stopcontacten
- gebrekkige electriciteitsvoorziening (wordt afgekeurd bij nazicht) met name het zich bevinden van 2 livings, de inkomhal, 2 slaapkamers en de badkamer op dezelfde stroomkring van 3000 watt
- onvoldoende natuurlijk licht in 1 slaapkamer. De verhouding van het raam ten opzichte van de oppervlakte dient minimum 1 op 12 te zijn. Vastgesteld dat de verhouding in die slaapkamer 1 op 37 is.

Dat zijn ongeveer genoeg punten om een deftige basketbalmatch mee te beslechten, doch...
Electrocutie gevaar in de badkamer scoorde op zich 15 punten.

Resultaat: zijn advies aan de gemeente gaat zijn: ongeschikt :shock:

Terug naar “Huren”