Nieuwe eigenaar zegt huurcontract op. Hulp!

Vandebos

Re: Nieuwe eigenaar zegt huurcontract op. Hulp!

#31 , 18 nov 2011 09:37

Je zal niet de eerste, noch de laatste zijn die thuiskomt om vast te stellen dat er een nieuw slot met veiligheidsbeugel gesloten in je openstaande voordeur steekt, zeker niet als er een bedrijf mee gemoeid is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan-e-man
Topic Starter
Contacteer: Website

#32 , 18 nov 2011 16:11

Wow! Straffe kost.
Slotenmaker is onderweg! :mrgreen:

Jan-e-man
Topic Starter

#33 , 18 nov 2011 16:47

Slot (cilinder) vervangen.

Reclame

Jan-e-man
Topic Starter

#34 , 20 nov 2011 13:30

Woensdag word het twee weken sinds mijn aangetekend schrijven. Aan welk mogelijke reacties kan/mag ik me verwachten?

Mariette

#35 , 20 nov 2011 14:07

De opzeg is niet gebonden aan taalwetten...
Dus als de eigenaar zijn pand aan vb. een arabischtalige verkoopt, dan kan ik als huurder de opzeg in het arabisch in mijn brievenbus krijgen, zonder dat ik daar iets tegen kan doen?

Vandebos

#36 , 20 nov 2011 14:49

Aangezien het gaat om bij wet verplichte communicatie zal deze in één van de landstalen dienen te zijn opgesteld, het Duits, Frans of Nederlands. Welke van de drie is echter volledig de vrije keuze van de schrijver.

Vandebos

#37 , 20 nov 2011 15:15

Woensdag word het twee weken sinds mijn aangetekend schrijven. Aan welk mogelijke reacties kan/mag ik me verwachten?
Heb je de aangetekende zending al eens nagekeken op de website van de post? Werd ze afgehaald en zoja wanneer?

Jan-e-man
Topic Starter

#38 , 20 nov 2011 16:22

Heb je de aangetekende zending al eens nagekeken op de website van de post? Werd ze afgehaald en zoja wanneer?

Afleveringsdatum 14-11-2011 Afleveringsuur 12:46
volgens bpost-site. Da's dus laat: verzonden op 10/11.
Laatst gewijzigd door Jan-e-man op 20 nov 2011 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#39 , 20 nov 2011 16:23

Dan heeft u uw taak verricht. Het initiatief is nu aan de verhuurder.

Hou deze stukken bij.

Jan-e-man
Topic Starter

#40 , 01 dec 2011 16:19

De maand is voorbij en geen nieuw contact gehad. Wat nu?

Vandebos

#41 , 01 dec 2011 17:07

Niets. Het is aan de verhuurder om u al of niet een nieuwe rechtmatige opzeg te bezorgen, te proberen voor het vredegerecht zijn gelijk te halen (Mission impossible) of u in het pand te laten blijven wonen.

Praktisch gezien verwacht ik dat u ergens in mei, juni uw opzeg met zes maanden zal krijgen zodat er geen nieuwe driejarige periode start. Als hij daar dan weer de slimmerik wil spelen en dat verzendt op 30 juni zodat u het schrijven ter kennisname de eerste keer aangeboden krijgt op 1 juli... tja... :mrgreen:

Jan-e-man
Topic Starter

#42 , 02 dec 2011 18:29

Vandebos, bedankt.
Heb nu iets anders voor: het plat dak achteraan lekt. Waterschade aan de muur.
Als goede huisvader moet ik dat melden. Wat raad je me aan?

Vandebos

#43 , 02 dec 2011 19:36

Aangetekend met foto's en het verzoek u minstens een week op voorhand te laten weten wanneer deze dringende herstelling wordt uitgevoerd.

Jan-e-man
Topic Starter

#44 , 03 dec 2011 10:01

Inhoud van de brief:

"Bij deze meld ik u dat er helaas waterschade is opgetreden in de achterkeuken door een lek in het plat dak.
Daar u mij geen telefoon of emailadres heeft bezorgt, verwittig ik u langs deze minder elegante weg.
De brief komt wellicht van pas voor de verzekering.

Bijgesloten enkele foto's van de wateroverlast.

Dit schrijven, enkel om de correcte en tijdige ontvangst ervan te garanderen,
laat ik u zowel per gewone als aangetekende post toekomen."

OK zo? Dat hij mij moet verwittigen ligt voor de hand, zo lang op voorhand hoeft dan weer niet: ik werk toch thuis.
En hoe langer het duurt hoe vervelender voor mij met telkens dweilen in de keuken als het even regent...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#45 , 03 dec 2011 11:00

Niet vergeten uw eigen verzekering in kennis te stellen.
Heb ook eens serieuze schade gehad aan ons huis ( oorzaak buur).
Elke maal dat ik water ( in kelder) moest opkuisen en zelfs het controleren als er stond werd genoteerd EN verrekend (bedrag per minuut).

Terug naar “Huren”