Oke, na een jaar ben ik hier weer terug op dit forum met een vraag, ondertussen huis aangekocht, zit dus op dat gebied weer goed.
Nu de volgende vraag: 1 November 2010 kreeg ik mijn opzeg van 6 maanden omdat de nieuwe eigenaar er zelf zou gaan wonen.
1 April 2011 heb ik de woning verlaten, één maand eerder dus dan gevraagd door de eigenaar.
Ik heb het vermoeden dat die er zelf niet is gaan wonen, ik kan dit dus gaan opvragen bij de gemeente....maar wanneer doe ik dit het beste? Gaat dit in na die 6 maanden die ze opgaven, of gaat dit in een jaar nadat ik de woning verlaten heb?
Bij voorbaat dank al voor de reacties.
Je bent nog te vroeg. Je opzeg ging pas in vanaf 1 mei 2011. De verhuurder heeft twaalf maanden de tijd om er te gaan wonen.
Merk trouwens op dat de wet geen hoofdverblijfplaats voorschrijft. De mogelijkheid dat het zijn tweede verblijf wordt, en hij dit kan staven (EGW-facturen) is niet uitgesloten.
Wat je kan doen is een afschrift van het bevolkingsregister vragen op 1 mei. Als er iemand anders woont, zit je sowieso al goed.
Daarnaast is alles hier ooit al gezegd door onze moderator.
Ik hoef maar te citeren:
Indien het pand op ... nog steeds leegstaat of er iemand anders dan de in de opzeg vermelde persoon in woont laat u dit op ... vaststellen door een deurwaarder. Met deze vaststelling dient u een verzoekschrift art 1344bis/ev ger w bij het lokale vredegerecht om de schadevergoeding bepaald in art 3 van de huurwetgeving te bekomen. Indien u op dat ogenblik verdere hulp nodig heeft mag steeds opnieuw hier posten.