Stroom af rekening

huisjes
Topic Starter

#31 , 16 sep 2009 13:15

Vredegerecht zo snel mogelijk, als je huurt via het OCMW bij deze te rade gaan om te kijken wie welk initiatief dient te nemen. (het zou niet leuk zijn uw geding onontvankelijk te horen verklaren op basis van een technisch detail)
Nee ik huur niet via het OCMW. Ik heb alleen het via OCMW gedaan omdat het om een hoog bedrag ging. OCMW wilde garant staan voor die 1.900 euro op voorwaarde dat hij met alle papieren zo komen. Hij kon het geld meteen krijgen mits hij alleen alle papieren heeft laten zien. Maar blijkbaar was plots die 1.900 euro meteen krijgen niet meer zo belangrijk en kon het gewoon per 100 euro per maand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
huisjes
Topic Starter

#32 , 16 sep 2009 17:44

Kreeg zojuist me aangetekende brief die ik gisteren verstuurt had terug. Met de mededeling er bij geweigerd.

Me verhuurder aanschrijven heeft geen enkele effect. Hoe kan je verhuurder dingen aan z'n verstand brengen.?

Welke optie,s heb ik nu nog??

JohnD

#33 , 16 sep 2009 20:17

Zoals VDB zegt onmiddellijk vredegerecht. Hij weigert je AS ? Wat een idioot. Die bedriegt je gewoon daar mag je vrijwel zeker van zijn. En je hebt recht op een afzonderlijke meter volgens mij. Een meter die verzegeld is wel te verstaan.

Ik vind dit een zeer bedenkelijke situatie, want ik vermoed dat als jij gaat weigeren die 100€ te betalen, dat hij je stroom gaat afsluiten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

huisjes
Topic Starter

#34 , 16 sep 2009 21:24

Ik heb vanavond toch nog eens contact op genomen met zijn stroom leverancier omdat het aanschrijven niet echt veder help. Heb ik naar de hoofd van de afdeling gevraagd.

Ik heb die persoon het verhaal van A tot Z verteld. Ook zei mocht vanwege privacy eigenlijk niks zeggen. Maar omdat me verhaal veel weg heeft van fraude besloot ze na overleg toch een het ander uit te zoeken. Ze vertelde me dat er 1 meter bekent was van me verhuurder bij de stroom leverancier
Dat vond op zich heel erg gek.

Wand me verhuurder heeft dan 1 woonhuis van zich zelf en 1 stal plus de stroom verbruik van mij en dat allemaal op 1 KWh meter lopen. Ze heeft eens naar de rekeningen zitten kijken wat zijn maand bedrag is. Zijn maand bedrag voor stroom is 539 euro per maand en dat voor 2 x woonhuizen en 1 keer stal plus groot stroom verbruik.

Ze vroeg aan mij wat ik toen betalen moes met die afrekening. En vertelde dat ik 3.700 euro aan stroom had verbruikt. En dat wekte bij haar veel vragen op volgens haar berekeningen zou ik meer stroom verbruiken dan me verhuurder. Waarschijnlijk zit ik zijn stroom verbruik te betalen en betaald hij zelf niks. Maar zeker kon ze dat niet zeggen.

Ze zei alleen dat er hier iets niet klopt. En er kwam nog iets naar boven dat de facturen op mijn adres staan en niet op zijn huis adres. Maar niet op mijn naam alleen gebruikt hij daar wel mijn adres voor. En dan nog krijg ik geen facturen in me bus aangezien het op mijn adres staat.

Wordt hier op gewoon fraude gepleegd of wordt er geknoeid met de meter standen.

JohnD

#35 , 16 sep 2009 22:17

Geknoei en fraude dat is ondertussen vrijwel zeker. Eandis kan toch een expert sturen volgens mij om dat alles vast te stellen. Ik zou dus gewoon niets meer betalen aan kosten. Dit is gewoon diefstal.

Misschien ook fraudeinspectie van het Min.Financien kontakteren ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

huisjes
Topic Starter

#36 , 16 sep 2009 22:43

Ik heb toen eens contact opgenomen met Eandis. Maar die kunnen niks voor mij betekenen hun grens loopt tot aan de meter van me verhuurder. Als hij een tussen meter op zijn meter heeft aangesloten is dat zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar ik ben zelf wel mede verantwoordelijk voor mijn meter. Maar aangezien mijn meter wel verzegelt is maar ik niet zomaar een elektromonteur bellen met de vraag of hij de meter eens grondig wil controleren. Daar voor heb ik toestemming nog van me verhuurder.

Ik kan zeker fraudeinspectie van het Min.Financien eens bellen. Maar denk de zaak meer iets is voor de politie krijg ik het gevoel.

Hij heeft in iedere geval van te voren goed zijn plan bedacht en zo goed als water dicht gemaakt.

Vandebos

#37 , 16 sep 2009 23:12

Hier is niets waterdichts aan. Tenzij de huurder zich laat doen en uit de reacties en de onderzoeken die je hebt verricht blijkt duidelijk dat dit niet het geval is.

Wacht tot het laatste AS terugkomt of de termijn erin verstreken is en dien dan een verzoekschrift 1344bis GW bij het vredegerecht.

huisjes
Topic Starter

#38 , 17 sep 2009 00:13

Hier is niets waterdichts aan. Tenzij de huurder zich laat doen en uit de reacties en de onderzoeken die je hebt verricht blijkt duidelijk dat dit niet het geval is.

Wacht tot het laatste AS terugkomt of de termijn erin verstreken is en dien dan een verzoekschrift 1344bis GW bij het vredegerecht.
Die laatste AS heb ik vandaag al weer terug retour gehad vandaag met de mededeling geweigerd door de geadresseerde. Persoonlijke aanspreken lukt ook al niet wand op een of andere manier gaat hij me uit de weg. Niet raar aan de ene kan natuurlijk maar dit werkt wel heel erg frustrerend. Maar ik ga het advies van JohnD ga ik ook morgen eens uitzoeken of ik veder kom.

Met dit gedrag van me verhuurder bewijst al haast dat hij de waarheid uit de weg gaat.

JohnD

#39 , 17 sep 2009 09:24

Het ruikt idd. naar boerebedrog. Dom is hij ook nog, want als we er van uitgaan dat jouw 100€ per maand toch vermoedelijk al teveel is (herinner je je schatting van 50 tot 60€/m, die mij realistisch lijkt). Doet hij er nog een schepje bovenop door die 1900€ extra bijbetaling te eisen. Bedriegers/fraudeurs/dieven verraden zich vroeger of later idd. door hun gulzigheid.

huisjes
Topic Starter

#40 , 17 sep 2009 10:55

Heb vandaag het adveis van opgevolgd en de dienst van fraude inspectie van het Min.Financiën gebeld. Heb het hele probleem weer eens uit gelegt de beambte die ik aan de lijn die zei meteen dat er zeker iets niet in de haak is.

Maar probleem is ik heb geen concrete bewijzen dat er iets hier met het stroom niet klopt. Het klopt niet dat wist de beambte ook wel. Maar die raad me aan om via een advocaat beslag te laten legen op me verhuurder KWH meter. De kans is namelijk groot als ik het via de vrede rechter gaat doen. Heeft deze beste meneer tijd genoeg om eventuele bewijzen te laten verdwijnen.

Maar de beambte is zeer ge interesseert of de inkomen die hij van mij krijgt wel zijn aangemeld.

Maar de beambte liet weten na intern overleg dat er toch een onderzoekje gaat plaats vinden naar zijn inkomen.

Maar goed hij doet zich voor als een arme boer en die te lijden heeft onder de melk prijs. Maar ik werkelijkheid zou het wel eens anders kunnen zijn.

(wordt vervolgt)

JohnD

#41 , 17 sep 2009 14:46

JUist hij kan wel lijden onder de melkprijs en wat weet ik nog meer. Reden te meer dat hij het ergens anders gaat zoeken.

huisjes
Topic Starter

#42 , 17 sep 2009 22:41

Tja indd

Als ik al naar zijn KWH meter kijkt dan zie je al een groot verschil in verbruik. Ik gebruik 3 a 4 KWH dag stroom. En 7 a 8 Kwh nachtstroom.
Me verhuurder zelf 33 KWH dag stroom en 29 KWH nachtstroom.

Ik hou me KWH meter nu extra in de gate en ik merk dat het bij me verhuurder dat juist niet in goede aarde valt. Maar denk dat ik zelf ook een beetje schuld er aan ben geweest om vroeger niet echt me KWH meter in de gate te houden. En daar heeft me verhuurder van geprofiteerd. Maar is wat ik ook al aan gaf mijn KWH meter hang niet in mijn woning maar in de stal van me verhuurder. Controle heb ik er niet echt op.

huisjes
Topic Starter

#43 , 19 sep 2009 13:45

Heb toch weer een vraagje.

Ik werd vanmorgen aangesproken door me verhuurder op een niet al te vriendelijke manier. Hij weet blijkbaar dat ik behoorlijk achter de stroom rekeningen aan zit. En hij weet dat ik met die 100 euro afbetaling wil stoppen.

Hij zei tegen me dat ik dat niet moes proberen zonder een besluit van de vrede rechter. Als ik wel zou stoppen zonder een uitspraak van de rechter.

Dan zou hij de stroom die naar mijn huis loopt afsluiten zonder om mij daar van in kennis te stellen.

Mag me verhuurder dit zomaar doen???. En wat kan ik doen als me verhuurder het ook echt doet.?

roharro
Juridisch actief: Ja

#44 , 19 sep 2009 14:09

Wat een lang verhaal! Vraag bij het vredegerechjt toch de "verzoeningsprocedure" aan. Dat kost niets en uit het lange verhaal maak ik op dat je huisbaas daar met zijn grote bek tegen de figuurlijke muur zal botsen...

Vandebos

#45 , 19 sep 2009 14:55

Afsluiten mag niet, punt aan de lijn. Er zijn reeds verscheidene vonnissen die minimale dienstverlening van nutsvoorzieningen ondersteunen.

Maar eerlijk gezegd, het is effectief reeds 5 na 12. Je had reeds lang naar het vredegerecht dienen te stappen. Het is duidelijk dat hier misbruik wordt gemaakt en dat de verhuurder weigert te luisteren.

Terug naar “Huren”