huurcontract en registratie

JohnD

#16 , 03 jun 2008 13:17

inderdaad ze hebben alles gedaan gelijk het hoort, wat registratie betreft, en ik ga dus die kosten moeten betalen.
Persoonljk ben ik daar nog niet zo zeker van. Als je een rustig gemoed wil kan je misschien best betalen.
Persoonlijk zouden ze van mij geen eurocent zien en mochten ze van mijn part naar de vrederechter stappen. De geldigheid van de stempel aan de achterkant van het document zou ik betwisten, dat kan ik je 100% garanderen (dat ik het zou betwisten dan > niet dat ik er 100% zeker van ben dat een vrederechter dat ook zo ziet).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dropke
Topic Starter

#17 , 03 jun 2008 17:29

oke, maar hoe kan je zoiet betwisten? want uiteindelijk staat dat wel in het boek van de registratie. en 't is niet zo dat het heel bovenaan of onderaan staat, maar gewoon ergens in't midden.
ik kan er natuurlijk op gokken dat ze die stempel niet gezien hebben enkel die van onderaan de handtekeningen...
vertel es...

JohnD

#18 , 04 jun 2008 00:02

Snap het niet meer. Boek van registratie zeg je ? Ik dacht dat we het hadden over de stempel van het registratiekantoor die op het contract zelf staat. In feite moet ik het eens met mijn eigen ogen zien.....

Reclame

dropke
Topic Starter

#19 , 04 jun 2008 07:45

awel ja, ik ben met die stempels naar de registratie geweest zoals jullie me aanraadden. ze hebben dat toen opgezocht, wanneer het geregistreerd was. de stempel aan de achterkant van dat huurcontract is de oudste en die heeft ze opgezocht en die staat in dat boek, of hoe je dat ook noemt. dus het is niet zo dat die stempel er gezet is en niet ingeschreven is. alleen denken ze bij de registratie dat ze bij het immokantoor niet naar die achterkant gekeken hebben, en dus dat contract opnieuw aangeboden hebben, maar dan vier maanden na het afsluiten van het contract. en dan is die afgestempeld onder de handtekingen.
de persoon van de registratie zei me dat dat waarschijnlijk kwam omdat toen die wet pas van kracht was, en er massa's contracten toekwamen en terug gestuurd werden.. wat natuurlijk maar is om er een uitleg aan te geven.

ik kan altijd het laatste blad van m'n huurcontract ne keer inscannen dan zie je beide stempels, maar dan moet je me wel je mailadres geven

JohnD

#20 , 04 jun 2008 11:11

Oei, dat moet ik 'es met een frisse geest berstuderen.

dropke
Topic Starter

#21 , 30 aug 2008 15:10

vrijdag heb ik de sleutels van de woning moeten terug geven. we hebben gezorgd dat alles proper was, heb zelfs de parket ingeboend..
nadat ze zo ambetant deden, waren ze nu poeslief, de madam van het immo kantoor en de advocate die de eigenares vertegenwoordigde door dat deze dement is. alles hebben ze gecontroleerd. de eigenaar vond het enkel belangrijk dat alle lichten branden, maakte een spel van dat er drie lampen geen dienst deden in de achtarmige lusters die er hingen.
blijkbaar controleerde die me heel goed, want ik ben begin juli reeds verhuisd, en hij wist te vertellen dat zowel in juli als augustus geen enkele keer de groene container buiten had gestaan.
maar allee de borg wordt terug gestort, ze deden niet meer zo moeilijk als in't begin. dus eind goed al goed. vind da'k dat ook wel mag vermelden.

Terug naar “Huren”