Persoon uit het huurcontract halen

artemis

Re: Persoon uit het huurcontract halen

#16 , 17 nov 2016 12:44

Blaatpraat,
Ik weet niet of een tussentijdse plaatsbeschrijving in jouw scenario 1 absoluut noodzakelijk is..
Men zou kunnen stellen dat dit een vertrouwenskwestie is tussen de TS en zijn grootvader. De enige benadeelde in een worst case scenario zou dan grootvader kunnen zijn, die dan zou moeten opdraaien voor schade door de TS aangebracht. Maar ik denk dat beide partijen momenteel wel zicht op de situatie kunnen hebben wat eventuele schade betreft. En voor de verhuurder verandert het niets.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 nov 2016 13:31

Hangt af over welk huurcontract het gaat.
? Sinds wanneer zijn er contracten die je enkel kan verbreken? Nog nooit van gehoord. Ofwel zeg je een 9-jarig contract op, ofwel loopt een contract van bepaalde duur gewoon ten einde. In alle gevallen ben je nooit verplicht om een contract te verbreken.
Dan is er maar 1 optie alles laten zoals het is, daar verhuurder niet akkoord is.
Of proberen je gelijk te halen voor de vrederechter, maar daar geef ik de TS bijzonder weinig kans... Of de optie om het contract op een normale manier op te zeggen en te hopen dat de grootvader een nieuw huurcontract kan krijgen op zijn naam, maar als ik het zo lees is de verhuurder daar niet echt voor te vinden...

Afin, het komt er op neer dat de TS geen oplossing kan vinden voor wat hij wenst...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lamatti
Topic Starter

#18 , 21 nov 2016 13:18

Ik heb contact opgenomen met de verhuurder en met de syndicus en ze gaan een bijlage opstellen dat door de 3 partijen moet ondertekend worden.
In deze bijlage staat vermeld dat ik mijn volledige aansprakelijkheid verlies voor dit appartement. Is dit dan voldoende?

Reclame

Lamatti
Topic Starter

#19 , 22 nov 2016 14:57

Kan ik hierop vertrouwen dan?

Gebruiker21

#20 , 22 nov 2016 16:32

Hangt allemaal af van wat er exact in die bijlage staat, natuurlijk. Misschien kan u deze voor het ondertekenen, even anonimiseren en hier plaatsen, zodat mensen hier kunnen zien of deze bijlage sluitend is voor u, en zekerheid biedt voor uw grootvader.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lamatti
Topic Starter

#21 , 22 nov 2016 16:53

Er staat in vermeld dat ik geen aansprakelijkheid meer heb voor het appartement en dat mijn grootvader alle aansprakelijkheid krijgt en dat de huurwaarborg naar mijn grootvader gaat. De verwijzingen staan specifiek op onze namen.

sloeberken

#22 , 22 nov 2016 19:37

Zal afhangen hoe die waarborg betaald is, en op wie zijn naam die staat bij de bank.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#23 , 22 nov 2016 22:19

Als TS in een document (geregistreerde bijlage bij huurcontract) zijn rechten op de huurwaarborg toekent aan zijn grootvader, is er toch geen probleem voor de bank? Of het zou tenminste geen probleem mogen zijn?

Lamatti
Topic Starter

#24 , 23 nov 2016 13:43

U zegt een geregistreerd huurcontract? Hoe moet ik dat dan laten registeren?

bosprocureur

#25 , 23 nov 2016 14:55

Aanbieden op registratiekantoor, welk kantoor kan u hier vinden : http://financien.belgium.be/nl/particul ... ontract#q5

Neem een getekend origineel en eventueel een kopie mee.

Lamatti
Topic Starter

#26 , 23 nov 2016 16:43

Wat als dat niet geregistreerd is?

bosprocureur

#27 , 23 nov 2016 16:48

is geen drama. De verplichting tot registreren ligt bij de verhuurder; maar bij eventuele latere betwisting is ook het bewijs van akkoord van de verhuurder om u weg te laten uit huurcontract, iets beter vastgelegd. Ongeveer idem dito voor de bank, om later de waarborg terug te geven aan uw grootvader.

sloeberken

#28 , 23 nov 2016 16:56

Mij lijkt het beter dat de verhuurder in een geschreven en ondertekend geschrift bevestigd, dat TS uit het huurcontract geschrapt is met wederzijdse toestemming. Met vermelding dat TS zijn deel van huurwaarborg + intrest overdraagt aan grootvader. Best dit ook onmiddellijk bij de bank in orde brengen.
Een bijlage van huurcontract lijkt me overbodig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”