Wangedrag van de huurder.

pollerita
Topic Starter

Re: Wangedrag van de huurder.

#16 , 24 aug 2016 08:53

Het verhaal krijgt nog even een update.
Gisteren naar de notaris geweest, en hij had toch foto's genomen, binnen en buiten.
Wat bijkt nu dat de achterkant volledig in tact was en ook dat er binnen ook volledige living parket lag,,,,,,,deze is ondertussen ook volledig verwijderd door de huurder!
Denk toch wel dat dit genoeg is om naar de vrederechter te stappen, denken jullie ook niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pollerita
Topic Starter

#17 , 24 aug 2016 09:52

Hier de foto's
Afbeelding

foto living met parket

photos upload
Afbeelding
foto living zonder

Afbeelding

upload gambar

sloeberken

#18 , 24 aug 2016 10:04

Zo snel mogelijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

KJ86

#19 , 24 aug 2016 11:01

Iemand heeft on-vakkundig meerlagenbuis ingeslepen in de vloer.
Door die meerlagenbuis zo dicht tegen de oppervlakte te plaatsen, heb je in de toekomst geen andere keus dan over de bestaande vloer te werken. Uitbreken en de vloer isoleren wordt op die manier uitgesloten, tenzij dat je de leidingen opnieuw zou uitvoeren. Als je dan toch zo dicht tegen de oppervlakte werkt, zou ik de leidingen dicht gesmeerd hebben met tegellijm, dun laagje mortel biedt niet veel stabiliteit.
Spijtige zaak!

pollerita
Topic Starter

#20 , 25 aug 2016 13:49

Beste KJ86, ik zie niet goed in wat het met dit onderwerp te maken heeft?

Kali

#21 , 25 aug 2016 14:05

KJ86 heeft het over die buis in de vloer op de foto 'zonder parket'

sloeberken

#22 , 25 aug 2016 14:36

Het verschil van u vorige foto's tegen deze wat betreft de opvulling der voegen is niet hetzelfde.

KJ86

#23 , 25 aug 2016 14:44

Louter informatief, kan nuttig zijn als je nog andere appartementen hebt die nieuwe leidingen nodig hebben.

mava105
Juridisch actief: Nee

#24 , 25 aug 2016 15:19

Het verschil van u vorige foto's tegen deze wat betreft de opvulling der voegen is niet hetzelfde.
2de foto is genomen door de notaris voor het knoeiwerk van de huurder.

KJ86

#25 , 25 aug 2016 20:30

zo snel als mogelijk een PB laten maken.
Ik hoop dat de vrederechter, foto's van de advertentie als bewijs gaat aanvaarden. Ik zou alvast bij de vorige eigenaar de factuur van die leidingen opvragen.

sloeberken

#26 , 25 aug 2016 21:49

Dat gaat niet meer, moet gebeuren bij aanvang huurcontract.

pollerita
Topic Starter

#27 , 26 aug 2016 08:18

De eerste foto is genomen door de notaris, toen was er nog parket.

Ik denk ook hoe de vrederechter het gaat aanvoelen en of dit allemaal wel te rechtvaardigen is wat de huurder gedaan heeft.

Probleem is mijn inziens dat de kosten (die ik al laten uitrekenen heb door de advocaat) zeer hoog gaan zijn en om in verhouding er iets voor terug te krijgen. Brief schrijven, openen van dossier, afsluiten dossier, verzoekschrift opmaken ..........misschien deurwaarder enz.. zit je vlug aan een kleine 2000 euro.

Kijk, ik ga het appartement zo wie zo terug in orde maken, wat ook de bedoeling bij aankoop was.

Maar ik moet nog wachten om op te zeggen tot januari 2017 en dan heeft de huurder nog zes maanden tijd. (Negenjarig contract, moet je wachten tot de eerste periode van drie jaar).

Misschien kan de vrederechter in dit geval, door dit wangedrag van de huurder ervoor zorgen dat ik vroeger kan opzeggen en dan maar met drie maanden , ipv zes.

sloeberken

#28 , 26 aug 2016 09:09

Maar ik moet nog wachten om op te zeggen tot januari 2017 en dan heeft de huurder nog zes maanden tijd. (Negenjarig contract, moet je wachten tot de eerste periode van drie jaar).
Wel opletten met deze opzeg dat huurder u geen 9 maand huur aan u broek smeert.
Opzeg voor renovatie is ook aan strenge regels gebonden, informeer u goed.

de verhuurder wil bepaalde verbouwingswerken uitvoeren in de woning

de verhuurder moet de opzeg staven met één of meerdere van volgende documenten: een bouwvergunning, een gedetailleerd bestek van de werken, een beschrijving van de werken met een raming van de kosten of een aannemingsovereenkomst;
de werken moeten betrekking hebben op het deel van de woning dat door de huurder bewoond wordt (oa. werken aan de gevel, tuin,... komen dus niet in aanmerking!), en ze moeten voldoen aan de stedenbouwkundige voorschriften;
de werken moeten qua kostprijs minstens gelijk zijn aan drie jaar huurprijs;
deze opzeg kan door de verhuurder enkel bij het verstrijken van elke driejarige periode worden verricht, en dit steeds met inachtname van een opzegtermijn van zes maanden;
de werken moeten aangevat worden binnen de zes maand, en beëindigd zijn binnen de 24 maand na het verstrijken van de opzegtermijn.

de verhuurder zegt op zonder motivering

de verhuurder kan opzeggen zonder opgave van een reden of motief op het einde van elke driejarige periode, op voorwaarde dat een opzegtermijn van zes maanden gerespecteerd wordt, EN
op voorwaarde dat aan de huurder een schadevergoeding betaald wordt, gelijk aan negen maand huur indien de opzeg plaatsvindt op het einde van de eerste driejarige periode / gelijk aan zes maand huur indien de opzeg plaatsvindt op het einde van de tweede driejarige periode

pollerita
Topic Starter

#29 , 26 aug 2016 09:16

Inderdaad, maar daar ben ik gerust in en voldoe aan alle regels,,,,,renovatie moet minimum enz....enz...

Hier op dit forum is er niemand die me kan helpen om een aan verzoekschrift bij de vrederechter, om deze wettelijk en aan alle normen te voldoen op te maken?

JPV
Juridisch actief: Ja

#30 , 26 aug 2016 09:27

Dat gaat niet meer, moet gebeuren bij aanvang huurcontract.
behalve na ingrijpende werken wss (bvb nieuwe keuken, ...)?

Terug naar “Huren”