#20 , 25 mei 2016 21:50
Ik was pas na een zevental maanden op de hoogte , nota bene door zelf naar het kantoor te bellen en te vragen waarom ik (na zeven maanden dus) een bijkomende rekening heb gekregen, een klein bedrag plus een administratiekost van de verhuurder. "
Hierop bel ik dus en ze verteld me dat ik niet genoeg huur betaald heb en zegt , "o maar jij bent van af april te weinig aan het betalen". Dus op dat moment wist ik pas hoe laat het was en ik vraag waarom ik van niets weet , zij zegt een brief gestuurd te hebben.
Hierbij kaart ik de verplichting van de verhuurder aan, zijn verantwoordelijkheid om mij te informeren. En niet pas 7 maanden later. Dat is wat de wet hierover zegt, toch ?
Het gaat om het principe dat als ik plots verplicht wordt iets te doen, ik het recht heb om degelijk ingeilicht te worden en niet dus een dik half jaar later met dan nog administratiekosten.
Ik heb niets tegen de index, want mijn inkomen zelf is daar onderhevig aan , maar waar is hier het recht van de huurder om beschermd te zijn tegen de willekeur en fouten die gemaakt kunnen worden door de manier van communicatie, en afhankelijk te zijn van het vertrouwen op de post dat de brief in elk geval terecht aankomt ? Waarom bestaat er zoiets als een AS ?