Kennisgeving huurindexatie

braakjell
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Kennisgeving huurindexatie

#16 , 25 mei 2016 19:43

Discuteren heeft volgens mij wel vaak zin, kennis delen ook. Sloeberken als je iets komt zeggen hier, gelieve dan tenminste 1 argument te gebruiken

merci
Warm water uitvinden is ook een argument.

Een argument is in mijn ogen een in de context passende repliek of stelling , die constructief het beginprobleem richting geeft

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#17 , 25 mei 2016 19:50

Je spreekt jezelf voortdurend tegen.....
Het lijkt erop dat u een gewone brief hebt gekregen.
Anders kon u onmogelijk weten dat de huur verhoogd was.

Wees eerlijk!
Of leg uit op welke andere wijze u ineens wel weet dat de huur verhoogd is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis

#18 , 25 mei 2016 20:04

Bij huur kan er nooit een domiciliering zijn want er is geen factuur, dit gaat om een bestendige betaalopdracht die je qua bedrag zelf in de hand hebt en zelf heel makkelijk kan aanpassen via online bankieren.

Verder kan je er natuurlijk een sport van maken om elke gewone briefwisseling behalve een AS te negeren maar wat levert je dat op? Die indexaanpassing is correct en moet je toch betalen. Door gewone en normale communicatie te negeren (dus niet enkel te reageren op een AS) strijk je de verhuurder behoorlijk tegen de haren in en dat mes gaat op den duur aan twee kanten snijden, en dat kan op termijn tegen je voordeel zijn.

Betaal die indexaanpassing toch gewoon, je bent het verplicht.

Reclame

KJ86

#19 , 25 mei 2016 20:22

Je moet geen schrik hebben om de verhoging te betalen. Je zal niet verarmen. Indexering dient om de inflatie te compenseren.

We kunnen dus stellen dat je op de hoogte bent van de indexering, betaal dus vanaf dat je op de hoogte was, eerlijk duurt het langst.

braakjell
Topic Starter

#20 , 25 mei 2016 21:50

Ik was pas na een zevental maanden op de hoogte , nota bene door zelf naar het kantoor te bellen en te vragen waarom ik (na zeven maanden dus) een bijkomende rekening heb gekregen, een klein bedrag plus een administratiekost van de verhuurder. "
Hierop bel ik dus en ze verteld me dat ik niet genoeg huur betaald heb en zegt , "o maar jij bent van af april te weinig aan het betalen". Dus op dat moment wist ik pas hoe laat het was en ik vraag waarom ik van niets weet , zij zegt een brief gestuurd te hebben.

Hierbij kaart ik de verplichting van de verhuurder aan, zijn verantwoordelijkheid om mij te informeren. En niet pas 7 maanden later. Dat is wat de wet hierover zegt, toch ?

Het gaat om het principe dat als ik plots verplicht wordt iets te doen, ik het recht heb om degelijk ingeilicht te worden en niet dus een dik half jaar later met dan nog administratiekosten.

Ik heb niets tegen de index, want mijn inkomen zelf is daar onderhevig aan , maar waar is hier het recht van de huurder om beschermd te zijn tegen de willekeur en fouten die gemaakt kunnen worden door de manier van communicatie, en afhankelijk te zijn van het vertrouwen op de post dat de brief in elk geval terecht aankomt ? Waarom bestaat er zoiets als een AS ?

braakjell
Topic Starter

#21 , 26 mei 2016 08:05

is het eerlijk genoeg, aspergerke en sloeberke? of moet ik misschien stilzitten, betalen en zwijgen?

sloeberken

#22 , 26 mei 2016 08:37

ik ben huurder sinds twee jaar.
De eerste keer dus is mijn huurprijs door de indexatie gestegen, op 1 jaar na de afsluiting van mijn contract. De tweede keer gebeurt dit idem.
U spreek uzelf tegen, dan moet je niet versteld staan dat je reacties krijgt die je niet graag hoort.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken

#23 , 26 mei 2016 08:41

Want ik heb pas 7 maanden nadien gemerkt dat mijn huur gestegen was

Hoe heb je dat dan kunnen zien?
Je schreef dat je geen brief had ontvangen......
ik schreef dat ik geen geen aangetekende zending heb ontvangen ivm de indesxverhoging...
Dus heb je wel een brief gekregen, wat je nu ontkent.

braakjell
Topic Starter

#24 , 26 mei 2016 10:28

waar spreek ik mezelf tegen ?

Ik heb een rekening in de bus gekregen zoveel maanden na datum, geen as (zoals ik al hierboven heb verduidelijkt)

braakjell
Topic Starter

#25 , 27 mei 2016 12:20

Jammer van de achterdocht hier, die de focus van de vraagstelling verlegt. Tot nu toe lees ik alleen maar dingen zoals ' ge liegt en zorg maar dat ge betaald'. Ik ontloop mijn verantwoordelijkheden niet en ik betaal al heel mijn leven wat ik verplicht ben, met hardverdiend geld. Maar in ruil verwacht ik ook dat de andere partij zich aan hun verplichtingen houdt, maar daar heb ik dus helaas, behalve voortijdig conclusiegetrek en beschuldigingen , geen antwoord op gehad of dat wel het geval is. Ik ben nu eenmaal ook niet iemand die zit en zwijgt en ja knikt op alles zonder dat er sprake is van transparantie. Wie mijn geld wil , kan best een duidelijk argument op tafel leggen

Lanox

#26 , 27 mei 2016 12:36

Uw vraag is al in #2 beantwoord.

sloeberken

#27 , 27 mei 2016 12:41

De eerste keer dus is mijn huurprijs door de indexatie gestegen, op 1 jaar na de afsluiting van mijn contract. De tweede keer gebeurt dit idem.
Op welke datum is u huurcontract aangevangen.

braakjell
Topic Starter

#28 , 27 mei 2016 12:50

Kennisgeving gedient schriftelijk te gebeuren, bij de verjaardag van het contract.
Later mag ook, en men mag tot 3 maanden terug eisen.
Aangetekend is niet verplicht, doch handig in het geval huurder zou zeggen dat deze het niet ontvangen heeft.

Als je de brief nooit gehad hebt, hoe kun je dan meer betalen nu?
Tenzij je via domiciliëring werkt natuurlijk...
dus als ik de brief niet ontvangen heb, en zij zeggen wel gestuurd te hebben, maar niet via een AZ ben ik niet verplicht te betalen ?

braakjell
Topic Starter

#29 , 27 mei 2016 12:51

1 april 2014

sloeberken

#30 , 27 mei 2016 13:50

1 april 2014
1 april 2014!!!!!!.........Dan zijn we uitgepraat.

Terug naar “Huren”