Gevaarlijke gaskachel

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: Gevaarlijke gaskachel

#16 , 16 mar 2016 08:55

Dan zal het betalen worden, niets aan te doen. Zet alles op papier en regel het + trek er uw lessen uit.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 mar 2016 09:24

Een contract van korte duur kan je alleen MINNELIJK beëindigen, dus met akkoord van de verhuurders, of via de vrederechter.

sloeberken

#18 , 16 mar 2016 09:33

Een contract van korte duur kan je alleen MINNELIJK beëindigen, dus met akkoord van de verhuurders, of via de vrederechter.
Inderdaad maar hangt af wat er in het contract staat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

eylis

#19 , 16 mar 2016 09:40

je hebt je voorpozeg naar de echte eigenaar gestuurd "de zoon" en daar geen antwoortd op gekregen? Dan is hij akkoord. De ouders hebben je gecommuniceerd dat ze niet akkoord zijn met je opzeg? Hun mededeling heeft geen juridische waarde. Dus naar mijn idee is je vooropzeg aanvaard. Ik denk dat je best NIETmeer communiceert hierover met de ouders. Want het feit dat ze dat wél doen bewijst zdat ze niet weten dat ze dat eigenlijk niet zomaar kunnen ipv de eigenaar. Tenzij ze een getekende volmacht hebben van de zoon om in zijn naam de zaken te behartigen. Ik gok dat ze dat niet hebben...

wangermez
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#20 , 16 mar 2016 09:50

je hebt je voorpozeg naar de echte eigenaar gestuurd "de zoon" en daar geen antwoortd op gekregen? Dan is hij akkoord. De ouders hebben je gecommuniceerd dat ze niet akkoord zijn met je opzeg? Hun mededeling heeft geen juridische waarde. Dus naar mijn idee is je vooropzeg aanvaard. Ik denk dat je best NIETmeer communiceert hierover met de ouders. Want het feit dat ze dat wél doen bewijst zdat ze niet weten dat ze dat eigenlijk niet zomaar kunnen ipv de eigenaar. Tenzij ze een getekende volmacht hebben van de zoon om in zijn naam de zaken te behartigen. Ik gok dat ze dat niet hebben...
hmmm,
In het contract staat bij het artikel over de prijs:

De huurprijs word bepaald op (de huurprijs) EUR per maand ,vooraf betaalbaar in handen van de verhuurder of zijn LASTHEBBER door storting op bankrekening ( die op naam staat van de echte eigenaar).

welke betekenis heeft lasthebber ?

Xenophon

#21 , 16 mar 2016 10:11

Burgerlijk wetboek:

Art. 1984. Lastgeving of volmacht is een handeling, waarbij een persoon aan een ander de macht geeft om iets voor de lastgever en in zijn naam te doen.
Het contract komt slechts tot stand door de aanneming van de lasthebber.

Behalve indien in de overeenkomst expliciet aangeduid staat dat iemand anders dan de verhuurder de lasthebber is, is uw enige contactpersoon de partij die op de overeenkomst staat onder de hoofding 'verhuurder' en op het adres waarop deze woonplaats kiest.

Hoe moeilijk kan het zijn?!
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

bambipower

#22 , 16 mar 2016 14:24

dat een onderzoek van wonen vlaanderen gebruikt wordt om onder een contract uit te komen, lijkt me een staaltje misbruik van een dienst waarvoor hij niet bedoeld is. Nuja, je bent niet de enige die die dienst misbruikt.

U had op zijn minst vooraf een aangetekend schrijven moeten sturen naar je huisbaas met gebreken.
Tevens kan hij na een woningonderzoek, een termijn krijgen om alles te herstellen.

Terug naar “Huren”