Huurder schuift alle schuld aan ons ZONDER een plaatsbeschrijving te kunnen voorleggen

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: Huurder schuift alle schuld aan ons ZONDER een plaatsbeschrijving te kunnen voorleggen

#16 , 01 feb 2016 12:02

Er is juist een plaatsbeschrijving met hun huurder, maar niet met mij.

Ik had toch begrepen dat "mij"(=TS) in eigen persoon de huurder is?
Maar hier spreekt TS over de huurder als een tweede, andere persoon (die blijkbaar en
plaatsbeschrijving heeft ondertekend). Raadsel.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#17 , 01 feb 2016 12:06

Inderdaad verwarrend. Is TS verhuurder of huurder?

KJ86

#18 , 01 feb 2016 12:09

TS is een onderhuurder van het sociaal verhuurkantoor.
Er is een plaatsbeschrijving tussen SVK (huurder) en verhuurder. Er is waarschijnlijk geen plaatsbeschrijving tussen SVK en onderhuurder (TS).

Reclame

sloeberken

#19 , 01 feb 2016 13:07

Er is juist een plaatsbeschrijving met hun huurder, maar niet met mij.

Ik had toch begrepen dat "mij"(=TS) in eigen persoon de huurder is?
Maar hier spreekt TS over de huurder als een tweede, andere persoon (die blijkbaar en
plaatsbeschrijving heeft ondertekend). Raadsel.....
SVK huurt woningen van eigenaars, die ze op hun beurt verhuren. Tussen SVK en eigenaar zou er een plaatsbeschrijving zijn, maar niet tussen SVK en hun huurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

giserke

#20 , 01 feb 2016 14:05

TS is een onderhuurder van het sociaal verhuurkantoor.
Er is een plaatsbeschrijving tussen SVK (huurder) en verhuurder. Er is waarschijnlijk geen plaatsbeschrijving tussen SVK en onderhuurder (TS).
Dan zou ik als onderhuurder niet te veel zorgen maken.
SVK moet maar een plaatsbeschrijving op maken voor aanvang van onderverhuur.
Een SVK wordt geacht professioneel om te gaan met sociale verhuur.

Celetste
Topic Starter

#21 , 04 feb 2016 13:00

Hey,

Ze is dus terug langsgeweest en toen ze langkwam zei ze direct 'we hebben het nagevraagd en het vocht komt door u en de frigo die benenden staat moet ook terug naar boven" Waarbij ik lastig wordt want door het na te vragen en niet eens een expert laten langskomen doen ze een vaststelling.

Dus begint ze lastig te worden en te zeggen ik alles moet oplossen en opkuisen en maken.
Nu krijg ik vandaag brief in de post waar op staat

"Volgende afspraken werden afgesproken en zult u ook uitvoeren tegen uw vertrek"
Dan een lijst van 15-20 zaken waarvan we misschien 5 overeengekomen waren en de rest staat er gewoon op terwijl ik er totaal niet mee akkoord ging. Nu staat er ook nog is bij dat ik het raam moet repareren omdat er een gat in zit aan het tablet, dat er al was voor ik was en op de plaatsbeschrijving tussen svk en verhuurder zie je dat gat nergens.

Ze zitten hier alles onder men voeten te schuiven en heb geen geld voor het allemaal te doen en zeker niet voor een vredesgerecht te winnen.

Is er zelf iets ik kan doen want ik weet het niet?

Xenophon

#22 , 04 feb 2016 13:08

Een aangetekende brief terug zenden en melden:
a) dat u betwist dat volgende afspraken in overleg werden gemaakt (lijst uit haar brief)
b) dat geen tegensprekelijke plaatsbeschrijving bij intrede tussen u en het SVK werd opgemaakt zoals de regelgeving voorziet.
c) dat het hen vrij staat om op te ruimen en te verslepen wat ze willen, nàdat u de woning hebt verlaten maar dat ze een huurovereenkomst niet moeten verwarren met een arbeidsovereenkomst en u niet voor hen werkt.
d) Dat, ingeval ze niet meewerken met het in goede orde beëindigen van de overeenkomst of weigeren uw waarborg vrij te geven, u het geschil graag onderwerpt aan de vrederechter.

Voilà, that's it.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

giserke

#23 , 04 feb 2016 14:10

Ik zou niet spreken over 'regelgeving' maar over huurwet. Dit heeft toch net eens iets meer dwingend karakter.
Burgerlijk Wetboek Art. 1730 of 1731 dacht ik

KJ86

#24 , 04 feb 2016 15:08

Sociale verhuur is vrijgesteld van de huurwet maar heeft uiteraard wel zijn eigen regelgeving.

KJ86

#25 , 04 feb 2016 15:32

Vooraleer je gaat procederen tegen een SVK kan je best proberen of dat het probleem niet intern opgelost kan worden.

Zie onderstaande link voor de verschillende stappen die je nog kan ondernemen zonder het gerecht te betrekken.

http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... uurkantoor

sloeberken

#26 , 04 feb 2016 15:42

Hier moet ik KJ86 bijtreden, volg de stappen die voorgeschreven zijn zoals wonen vlaanderen beschrijft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#27 , 04 feb 2016 15:54

Sociale verhuur is vrijgesteld van de huurwet maar heeft uiteraard wel zijn eigen regelgeving.
Even nuanceren en in de juiste context plaatsen mbt dit topic:
wanneer de huurder een gemeente is, een
OCMW, een instelling van openbaar nut of een
vennootschap met sociaal oogmerk, is de
huurwet normaal niet op hen van toepassing. Zij
kunnen inderdaad hun hoofdverblijfplaats in dat
goed niet hebben. Wanneer zij die woning
echter onderverhuren - met het akkoord van de
verhuurder - aan minder gegoede personen of
aan personen in een behartenswaardige sociale
situatie, dan vallen zowel de hoofdhuurovereenkomst
als de onderverhuring onder toepassing
van de huurwet;

Xenophon

#28 , 04 feb 2016 18:34

Vooraleer je gaat procederen tegen een SVK kan je best proberen of dat het probleem niet intern opgelost kan worden.

Zie onderstaande link voor de verschillende stappen die je nog kan ondernemen zonder het gerecht te betrekken.

http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... uurkantoor
't is waar, beter eerst daar proberen. Ik ben nogal litigieus ingesteld :oops:
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Celetste
Topic Starter

#29 , 06 feb 2016 14:33

Hey,

Ik ga een aantekende zending maken hier omtrent wat gezegd werd in #22 met afwijking tot puntje "D)" Die ik er ga uitlaten en ga omvormen tot oplossing intern. Ik wil dit zeker intern oplossen, en niet via gerecht maar zover ga ik enkel gaan als ze het raam effectief onder mijn voeten schuiven.

Is er een wetstekst in betrekking tot #27 wat de huurwet schrijft? Dat ik dit kan voorleggen in de brief dat ze niet afkomen "Dit is anders in sociaal verhuur"

Ik heb ook Art. nr. 1730 en 1731 gelezen en dit is zeker handig om te weten.

Mvg,
Céleste

Xenophon

#30 , 06 feb 2016 19:22

Zie post #12 voor de regelgeving van toepassing op SVK. Maar u hoeft niet met artikels te jongleren, dat is nergens voor nodig, zelfs niet voor de vrederechter mocht het ooit zover komen.

Terug naar “Huren”