woonhaven

louiza
Topic Starter

Re: woonhaven

#16 , 24 dec 2015 12:51

Maar mijn echtgenoot en kinderen stonden wel ingeschreven
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 dec 2015 14:17

Maar hoe kan uw echtgenoot en kinderen daar dan wel ingeschreven zijn?
Na twee maanden pas een afspraak??? Bij wie voor wat een afspraak?

louiza
Topic Starter

#18 , 24 dec 2015 14:40

ik bedoel mijn echtgenoot stond wel ingeschreven bij de gemeente ....
Niet bij woonhaven als woning zoekende snap je ......toen mijn man en ik naar woonhaven gingen om in te schrijven als woning zoekende (sociale woning) zei mevrouw nee ik kan jullie niet inschrijven omdat je gehuwd bent en je vrouw staat niet ingeschreven bij gemeente ....
En dus konden wij volgens haar niet in aanmerking komen voor voorrang ....want toen ik uiteindelijk wel stond ingeschreven bij gemeente was volgens haar de 2 maanden gepaseerd om aanspraak te maken op voorrang op sociale woning ivm onbewoonbaarheid verklaring

Reclame

roharro

#19 , 24 dec 2015 14:57

Waarom duurde het twee maanden om u in te schrijven en geen twee maanden om uw echgenoot en kinderen in te schrijven?
Waarom zijn jullie, als gezin, niet ineens allemaal ingeschreven?
Welk voordeel hebt u nagejaagd door u niet gelijktijdig in te schrijven in de gemeente?
Wat schuilt daarachter???? Verborgen agenda?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

louiza
Topic Starter

#20 , 24 dec 2015 15:05

Dit heeft te maken met de drukte bij vreemdelingenzaken en hun caos en verschillende medewerkers ze heeft mij 2 maal verteld dat ik kon inschrijven op het moment dat ik er was ,was het volgens haar voor mijn man en kinderen en ik later.....en wij hebben heel lang moeten wachten op de wijkagent.....die meerdere malen is langs geweest maar het vertikte om aan te bellen omdat er volgens hem geen naam op de bel stond!

Heeft niks te maken met verborgen agenda...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 24 dec 2015 23:11

Dus uw naam stond niet op de bel... hoe weet de wijkagent dan waar u woont indien bv het een appartementsgebouw betreft.
Naam op bel is volgens mij wel een van de controle elementen .. op formulier ( AA) dat politie moet invullen staat steeds bij wat de reden van niet aantreffen was + uur en datum.
Blijkbaar vreemdelingendienst ...daar moeten bij mijn weten meer dan X controles gebeuren tussen 5 en 21 uur.

Dan nog, woonde uw echtgenoot en kinderen in gemeente en u niet?
Was het een inwaartse inschrijving ttz kwamen jullie van een andere gemeente?

In welke gemeente zijn jullie gaan wonen dus wonen jullie nu?

louiza
Topic Starter

#22 , 25 dec 2015 00:07

Naam van wijkagent weet ik niet....maar hij is toen later wel geweest en heeft ons letterlijk gezegd dat ie hier bij ons vaker is gekomen ,maar expres niet wilde aanbellen omdat er geen naam op de bel stond....
vreemdelingendienst ja
een paar keer op dezelfde dag
Was in de zomer .....
Altijd zelfde gemeente geweest

louiza
Topic Starter

#23 , 29 dec 2015 14:19

Beste

Ik heb onlangs te horen geregen dat we dus nooit geen recht hebben op een voorrang op een sociale huurwoning! via advocaat zei heeft de brief gelezen van onbewoonbaarheidsverklaring
Daarin in staat dus dat de appartement onbewoonbaar is verklaard en dat de mensen op de 1e verdieping weleens recht zouden kunnen hebben en wij dus niet (wij zaten op de gelijkvloers)en ook op basis van het technisch verslag?
De mensen die ons helpen om een appartement te vinden en die voor de stad werken ,hebben ons dit nooit verteld.

Zij hebben mij en me man meerdere keren laten heen en weer gaan naar woonhaven ,en gezegd ja ik denk niet dat jullie aanspraak kunnen maken op de voorrang want jij (ik dus) sta niet ingeschreven! ze heeft helemaal niks over iets anders verteld

Vinden jullie dit niet raar?
Dat ik daar nu pas achter kom ......

ps appartement is niet op artikel135 onbewoonbaar verklaard
TERWIJL ER WEL STORTINGSGEVAAR WAS........wij zijn via de raam moeten vertrekken uit onze appartement die dag .

louiza
Topic Starter

#24 , 29 dec 2015 16:19

Ik heb net die onbewoonbaarheidsverklaring gelezen ,en er staat dus letterlijk dat appartement 1e verdieping84 punten heeft gescoord,2e verdieping 79 punten ,en appartement waarin ik zat 91 punten ,maar ik heb dus geen recht op voorrang voor sociale huurwoning ,maar mensen op de 1e verdieping mogelijk wel en de 2e verdieping.

Verder zouden we huursubsidie kunnen aanvragen ,hebben de mensen van stad nooit verteld .

onbewoonbaar verlaard onder vlaamse wooncode wat is dat nou?

KJ86

#25 , 29 dec 2015 18:30

Om voorrang te kunnen krijgen, moet uw appartement minstens driemaal een categorie-4 fouten hebben.
Is de verhuurder van plan om te herstellen want de verhuurder kan in beroep gaan.

Xenophon

#26 , 29 dec 2015 18:40

U kan mits u zich inschrijft op de wachtlijst voor een sociale woning aanspraak maken op een huursubsidie op voorwaarde dat de woning die u wenst te huren voldoet qua gevraagde huurprijs (mag niet te hoog zijn). Aanvraag huursubsidie = inspectie woning en soms veel gedonder door fouten die niet rechtstreeks met het goed te maken hebben dus veel verhuurders letten er wel goed voor op om de huurprijs en/of het inkomen dat ze willen zien voldoende hoog in te stellen om dergelijke aanvragen onmogelijk te maken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

louiza
Topic Starter

#27 , 29 dec 2015 19:34

Om voorrang te kunnen krijgen, moet uw appartement minstens driemaal een categorie-4 fouten hebben.
Is de verhuurder van plan om te herstellen want de verhuurder kan in beroep gaan.
beste

Nee ,het was een bouwval ,eigenaar heeft appartement verkocht.
driemaal een categorie-4 fouten hebben?
dan moet ik eerst het technisch rapport lezen,weet alleen dat de gelijkvloers appartement waarin ik zat.... in totaal 91 strafpunten heeft gehad ...

louiza
Topic Starter

#28 , 29 dec 2015 19:37

U kan mits u zich inschrijft op de wachtlijst voor een sociale woning aanspraak maken op een huursubsidie op voorwaarde dat de woning die u wenst te huren voldoet qua gevraagde huurprijs (mag niet te hoog zijn). Aanvraag huursubsidie = inspectie woning en soms veel gedonder door fouten die niet rechtstreeks met het goed te maken hebben dus veel verhuurders letten er wel goed voor op om de huurprijs en/of het inkomen dat ze willen zien voldoende hoog in te stellen om dergelijke aanvragen onmogelijk te maken.
Ok ,hoeveel huursubsidie kan je krijgen dan? Dat hangt zeker af van je inkomen en hoeveel huur je betaald

Xenophon

#29 , 29 dec 2015 19:50

Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

louiza
Topic Starter

#30 , 29 dec 2015 20:57

Dank u

Terug naar “Huren”