Kot X Hasselt!

sloeberken

Re: Kot X Hasselt!

#16 , 16 jun 2015 09:03

De vraag van TS gaat hoe krijg ik mijn waarborg terug?
Aangetekend u waarborg terug eisen, indien geen reactie zal je het moeten afdwingen via vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#17 , 16 jun 2015 09:08

In elk huurcontract staat dat je het goed moet onderhouden.
De verhuurder heeft recht om 2 maal per jaar zijn goed te bezoeken.

Maar omdan te stellen dat de verhuurder dient op te draaien voor het niet-onderhoud?

sorry dat ligt bij de huurder.

passieke
Topic Starter

#18 , 16 jun 2015 09:21

@ sloeberken: Idd dit zal via de vrederechter gaan indien de uiterste datum van aanstaande vrijdag word overschreden om de waarborg terug te krijgen.
@ meeboo: ik schrijf niet dat de verhuurder moet opdraaien voor het onderhoud, maar hij/zij moet wel waken of het huisreglement word nageleefd en zeker wanneer meerdere aangetekende zendingen worden verstuurd met bewijsmateriaal hoe het er allemaal bijstaat (foto's). Het huurderssyndicaat adviseerd eveneens dit bewijsmateriaal voor te leggen aan de vrederechter om een schadevergoeding af te dwingen, daarbovenop heeft de dochter ook nog een bloedvergiftiging opgelopen door deze omstandigheden waarvan dokters verklaring!

Back to topic dan maar zou ik zeggen!
Als je steeds doet wat je graag doet, hoef je nooit te werken!

Reclame

sloeberken

#19 , 16 jun 2015 09:54

In elk huurcontract staat dat je het goed moet onderhouden.
De verhuurder heeft recht om 2 maal per jaar zijn goed te bezoeken.

Maar omdan te stellen dat de verhuurder dient op te draaien voor het niet-onderhoud?

sorry dat ligt bij de huurder.
Dit zal allemaal afhangen wat er in het huurcontract staat, is studentenkamerhuur.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

duma

#20 , 16 jun 2015 12:48

Inderdaad, het is aan de studenten zelf om zich te organiseren en de verhuurder moet zich niets aan trekken van de huurders op vlak van kuisen en hygiëne, dat is hun éigen verantwoordelijkheid.
Enkel bij defecten en mankementen moet de verhuurder tussenkomen.
Met die argumenten zal u bij de vrederechter weinig verhaal kunnen halen.

Het enige waar u (wrs) recht op heeft, is de waarborg (indien geen schade). Wanneer werd de huurovereenkomst beëindigd?
Als u een redelijke termijn heeft gewacht op antwoord én hem een AS hebt gestuurd met de vraag voor terugbetaling van de waarborg, dan kan u naar de vrederechter gaan.
Ga dan énkel en alleen daarvoor en hou de verhalen over schimmel en vuil voor uzelf. De rechter zou nog kunnen oordelen dat de verhuurder een vergoeding (uit uw waarborg) moet krijgen owv die argumenten.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 jun 2015 13:00

De topic starter's enige vraag was om zijn waarborg terug te krijgen. Ik denk dat hier net iets te veel ingegaan wordt op de hygiëne van de keuken. OK, topic starter heeft deze even beschreven, maar is op zich totaal niet relevant wat die waarborg betreft. Er was geen intredende plaatsbeschrijving, dus indien de verhuurder geen schade kan aantonen, heeft de topic starter recht op zijn waarborg. Punt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

passieke
Topic Starter

#22 , 16 jun 2015 17:38

De topic starter's enige vraag was om zijn waarborg terug te krijgen. Ik denk dat hier net iets te veel ingegaan wordt op de hygiëne van de keuken. OK, topic starter heeft deze even beschreven, maar is op zich totaal niet relevant wat die waarborg betreft. Er was geen intredende plaatsbeschrijving, dus indien de verhuurder geen schade kan aantonen, heeft de topic starter recht op zijn waarborg. Punt.
Zo is het, bedankt Tom!
Als je steeds doet wat je graag doet, hoef je nooit te werken!

Terug naar “Huren”