Domicilie maar niet bewoond

eylis

Re: Domicilie maar niet bewoond

#16 , 22 apr 2014 13:13

vincent: de wijkagent moet je niet aanspreken, maar de dienstoverste: het bezoek van de wijkagent dient in eerste instantie niet om jou te helpen, maar wel de plicht van een gemeente om domicilieringsfraude op te sporen. Dat moeten ze wél doen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jelias
Topic Starter

#17 , 08 mei 2014 18:37

Als een persoon zich laat domicileren op een adres, komt de wijkagent langs om te controleren of de persoon in kwestie daar ook woont.
Dat is zo in theorie. In sommige grootsteden bv in Antwerpen wordt dat in de praktijk niet gedaan als de persoon binnen dezelfde stad verhuist. Zo heb ik op die manier nog nooit in mijn leven een wijkagent gezien voor 4 adreswijzigingen.
Verbruiksgegevens kunnen zeker een bewijs leveren, alsook natuurlijk een deftige controle van een wijkagent.
Succes ermee want het kan u een aardige duit opbrengen als uw ex-verhuurder hier frauduleus tewerk is gegaan (18 maanden huur schadevergoeding?). Wacht er niet te lang mee want de bewoningsplicht van het familielid is dacht ik 2 jaar en u spreekt van 1,5 jaar geleden.
Ik dacht dat het drie jaar was, binnen het eerste jaar en de twee daaropvolgende jaren, maar ik vind dat nergens meer terug in de wetgeving. Ik vrees dus dat het idd te laat is, want het pand staat terug te huur...

artemis

#18 , 08 mei 2014 19:54

Volgens mij heb je nog wel tijd… en als het pand terug te huur staat mogelijk een uitstekend bewijs! Als ik goed gerekend heb dan heb je het pand verlaten in oktober 2012?

Qua controle van de wijkagent heb ik gisteren nog een staaltje gezien hier een beetje verder in mijn straat. Net toen ik daar passeerde stond de wijkagent er voor een deur (beneden op straat, er zijn 3 appartementen in dat gebouw, pas gerenoveerd en verkocht). Ik hoor hem aan een jonge vrouw vragen 'en u woont hier nu?' Zij 'ja'. Hij 'en uw vriend woont hier ook?' Zij 'ja'. En weg was de wijkagent…. opdracht volbracht.

Reclame

Jelias
Topic Starter

#19 , 09 mei 2014 09:12

Artemis, ik ben vertrokken in januari 2012, ik dacht dat ik tijd had tot maart 2015 maar dat blijkt verkeerd. Ja, die wijkagent, dat is ronduit een belachelijke schijnvertoning.

Terug naar “Huren”