Mava,
Hij heeft ook een AS ontvangen:
- verzoek om mij te contacteren om samen het nodige te doen om de huurwaarborg alsnog op een geblokkeerde rekening te plaatsen (indertijd niet gebeurd omdat hij geen tijd had);
- verzoek om mij in het bezit te willen stellen van een huurovereenkomst;
- verzoek om de schade (schimmelvorming) door waterinsijpeling in de woonkamer aan te pakken;
- verzoek om de ramen (buitenkant) op te spuiten met siliconen (nooit gebeurd, wel beloofd);
- verzoek om het gebarsten raam in de badkamer te vervangen;
- verzoek om het probleem met de vastgeroeste zekeringen op te lossen n.a.v. diverse waterschades in de zekeringkast;
- verzoek om probleem op te lossen elektriciteit badkamer - rechtstreeks gevolg van de waterschade in de zekeringkast;
- verzoek om de garagepoort te herstellen zodat ik ook mijn auto kan binnenzetten.
Dit zijn allemaal gebreken die hij beloofd had aan te pakken bij mijn intrede in het appartement.
Ik heb hem een maand de tijd gegeven en bij gebreke van reactie van zijn kant gedreigd met een woningkwaliteitscontrole van Wonen Vlaanderen, Vredegerecht, en ook een visje uitgegooid ivm EPC-attest...
AS werd hem ook per gewone post én per e-mail bezorgd. We zijn bijna 2 maand verder; het AS heeft hij nooit afgehaald.
Een van de buren vindt het maar niks dat ik dreig met Wonen Vlaanderen, hij is bang dat hij op straat zal komen te staan mocht het ongeschikt of onbewoonbaar verklaard worden... Een andere buur heeft bij haar opzeg onraad geroken toen ze begon over de huurwaarborg...deze was indertijd ook rechtstreeks aan hem betaald. De laatste twee maanden heeft ze geen huur meer betaald.
Er zou tevens ook geen brandverzekering zijn afgesloten door de eigenaar voor het gebouw... Ik vernam vorige week ook dat de huisbaas te pas en te onpas bij iedereen binnen komt, andere buren kunnen dit getuigen. Hij is al een paar keer op 'heterdaad' betrapt, maar ik ben de enige die tot bij de politie is geweest.
Door jullie reacties krijg ik de indruk dat ik niet erg duidelijk geweest ben, maar het verhaal wordt ook steeds ingewikkelder.