Ok hier eventjes een updat van de zaken. Vandaag een mailtje gekregen van de exverhuurders. Ze sommen de " schade" die wij hebben gemaakt nog eens op:
Living: stuk behang (20X20)kapot en verfwerk beschadigd (dit is papier dat overgeverfd was)
keuken: deur van de vaatwasser beschadigd:scheur aanwezig (volgens mij slijtage, want dit is verf die gescheurd is door de warmte van de vaatwas)
Badkamer: spiegeldeur gaat niet automatisch meer omhoog, pompsysteem kapot (Ok, dit kan ik nog aannemen, alhhoewel ik nooit heb geweten dat dit een pompsysteem was want dit heeft nooit automatisch gewerkt. Doch zijn wij bereid dit te vergoeden)
Berging: lampje kapot (Dit hebben we gewoon over het hoofd gezien, en ok, dit zullen we ook vergoeden)
Dan zeggen ze dat de Vaillantketel bij plaatsbeschrijf in orde was, en niet gecontroleerd geweest is omdat het water afgesloten is, wat niet zo is, want ze hebben de vaatwas getest. Ze zeggen dat er pas achteraf een probleemw as bij het opmaken van de nieuwe plaatsbeschrijving van de nieuwe huurders, dan was er zogezegd geen warm water en geen verwarming, en hebben ze een loodgieter moeten laten komen. Deze bevestigd volgens hun dat de Vaillant ketel schade heeft opgelopen door foutief gebruik (Ik zou niet weten hoe je zo een ding verkeerd moete gebruiken, je moet gewoon je kraan opendraaien, denk ik toch??) en ook door gebrek aan onderhoud, terwijl deze in augustus 2012 nog onderhoud heeft gekregen, heb er een attest van. De pomp en expansievat is zogezegd ineens kapot. Ik heb deze schade niet ondertekend, daar ze bij plaatsbeschrijf NIET aanwezig was.
Tuinhuis: -kantenmaaier, werd meegenomen door huurders (op mijn afgetekende plaatsbeschrijving staat dat we deze per ongeluk met de verhuis hebben meegenomen, er liep toen 8 man rond, en ik weet niet wie, maar iemand heeft die in de camion gezet. Er staat ook op dat we deze nog gaan terugbrengen)
- Regenton is gescheurd (terwijl er op de plaatsbeschrijf geen tond aanwezig was)
- afval achtergelaten naast tuinhuis oa Gyproc ( ja er lag 1 plaat gyproc, niet van ons, waarschijnlijk met die storm ergens gaan vliegen, wij hebben nooit verbouwd daar, dus waarom zou er gyproc liggen?? We hebben gisteren gevraagd om dat toch mee te nemen maar dit was niet nodig volgens hun.
Zuidgerichte zamer: 4 grote gaten in de muur (wij hadden daar vier kleine vijsjes in de muur gedraaid, om iets op te hangen)
Zolder: Lek in dak, meerdere malen gecontroleerd door huurder; lek niet aanwezig volgens huurder. Loodgieter is ter plaatse geweest en heeft lek hersteld en dakgoten uitgekuist die ondertussen vol bladeren zaten. (Wij hebben de dakgoot 2x zelf uitgekuist, met de ladder op het dak, laatste keer was in augustus, is normaal dat er nu al weer beetje bladeren inliggen volgens mij, of je moet elke maand op je dak kruipen)
En dan zeggen ze dat ze normaal recht hebben op 3 maanden huur als schadevergoeding, omdat we er 1 maand te vroeg uitgegegaan zijn. En dat ze nu akkoord zouden gaan met 2 maanden huur(waarde van de waarborg) Doch, weten ze niet of ze zullen toekomen met dit bedrag maar ze willen deze geste doen om verdere gerechtelijke procedures te vermijden.
En ze willen onze beslissing tegen maandag 6/1/2014 of ze zullen dit schrijven ook aangetekend verzenden (hebben wel ons nieuwe adres niet maar kom

)
Wat denken jullie hiervan? Borg laten vallen, of naar de VR??
bedankt alvast.