VERBREKING HUUR OVEREENKOMST

bos1
Topic Starter

Re: VERBREKING HUUR OVEREENKOMST

#16 , 18 okt 2013 14:29

U moet ondertussen de huur blijven betalen. Er is geen enkel argument om de huur niet te betalen. De gegeven opzeg wordt betwist als ongeldig. Als de rechter dit aanvaardt is er geen opzeg en blijft de huur gewoon lopen.

Als u stopt met de huur te betalen kan de rechter op die grond de huurovereenkomst in uw nadeel ontbinden, met veroordeling tot betaling van een wederverhuringsvergoeding.
ik vraag de ontbinding van de overeenkomst aan de rechter + 18 maand verg.+shadeverg.
Kan je op de voorgaande vragen antwoorden? Zonder die basisinformatie valt er niet te bepalen of je zelfs maar een schijn van kans hebt.

Bovendien zal je moeten kiezen wat je wil: de opzeg aanvechten om in het pand te blijven of een schadevergoeding vanwege het onregelmatig beëindigen van het huurcontract.

Een vergoeding van 18 maanden én een bijkomende schadevergoeding lijkt me eerlijk gezegd buitengewoon hoog en praktisch onmogelijk te behalen. Zelf de zwaarste boetebepaling voor bewezen frauduleuze opzeg voor eigen bewoning is minder.
de huur is aangegaan zonder eind datum,
er is geen huur achter stand,
de verhuurder wil verkopen daarom wil deze mij weg.
de verhuurder dreigd met er zelf in te komen ... heb ik op klankband.
ik heb er natuurlijk mijn domic.
ik had de keuze meer huur en nieuw contrakt of opzeg.
nu is opzeg gekomen van 1 maand
op 5 tal aangetekende zendingen nooit antw. gehad
de verhuurder heeft niet geregistreerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 18 okt 2013 15:41

En wanneer is het contract begonnen?

bos1
Topic Starter

#18 , 18 okt 2013 17:01

En wanneer is het contract begonnen?
op 1 sept 2012

Reclame

Vandebos

#19 , 19 okt 2013 23:43

Dan heeft u de keuze:

Ofwel eruit gaan wanneer u wenst met een opzeg die u wenst. (Geen registratie)

Ofwel de opzeg onwettig laten verklaren gelet op art 1bis, art 3 van de woninghuurwetgeving en het dwingende karakter dat aan deze verleend wordt door art 12 van dezelfde wetgeving. (Aangetekend eveneens opzeg met referentie naar deze artikels betwisten)

De schadevergoeding die u wenst te eisen is onrealistisch aangezien nog geen enkele van de feiten waardoor er zelfs maar een deel hiervan kan geëist worden zich schriftelijk en aantoonbaar hebben voorgedaan.

U bent intussen wel gehouden de huurovereenkomst te respecteren en dus ook de contractueel afgesproken huur te betalen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 okt 2013 23:47

En naar de eerste zitting te gaan, diegene waar u niet naartoe wil gaan.

Vandebos

#21 , 19 okt 2013 23:56

En indien u zelf gevorderd heeft middels een verzoekschrift art 1344bis ev GerW de griffier schriftelijk verzoeken deze zaak van de rol te schrappen. Dat gaat u anders enkel gerechtskosten en mogelijks rpv kosten.

bos1
Topic Starter

#22 , 20 okt 2013 00:02

En indien u zelf gevorderd heeft middels een verzoekschrift art 1344bis ev GerW de griffier schriftelijk verzoeken deze zaak van de rol te schrappen. Dat gaat u anders enkel gerechtskosten en mogelijks rpv kosten.
aan de moderator,
dank voor alle info,
maar ondertussen heb ik op uw aanraden laten registreren

Vandebos

#23 , 20 okt 2013 10:52

Registratie is nooit slecht.

Dan rest er enkel de ongeldigheidsverklaring van de opzeg.

Terug naar “Huren”