#24 , 05 jun 2013 21:57
maandag is er in de vergadering met een meerderheid van stemmen (iedereen was voor, ik heb me onthouden) een akkoord bereikt om de procedure tot uitdrijving op te starten en vandaag heb ik een dagvaarding ontvangen van de mede-eigenaar die reeds 2 keer zijn huurders zag vertrekken. Hij vraagt dat ik veroordeeld wordt tot :
"Er moet worden vastgesteld dat zolang de huurders van gedaagde blijven wonen in het goed, de stoornis niet ophoudt nu ze voortdurend is. De feitelijke uiteenzetting toont immers aan dat de gedraging van de huurders niet eenmalig is.
Gedaagde moet dan ook de stoornis door zijn huurders doen laten ophouden (eventueel via de uithuiszetting) op straffe van een dwangsom van 2.500 EUR per stoornis die nog wordt vastgesteld bij gerechtsdeurwaarder of door proces-verbaal van de politionele diensten.
Bovendien hebben verzoekers noodgedwongen alweer hun huurders moeten laten gaan.
Verzoekers leiden hierdoor financiële schade. Naar analogie met het huurrecht, vorderen verzoekers dan ook een schadevergoeding van 3 maanden gederfde huur of 3 x 580 EUR = 1.740,00 EUR. Dit te vermeerderen met de vergoedende intresten aan de wettelijke rentevoet vanaf 16.05.2013 (vertrek huurders) tot de datum der dagvaarding en de gerechtelijke intresten aan de wettelijke rentevoet vanaf de datum der dagvaarding tot de datum der algehele betaling" unquote
Ter staving worden enkele uitspraken van eerdere rechtszaken vermeld.