advies ivm huur situatie

huurder45

Re: advies ivm huur situatie

#16 , 15 nov 2011 21:19

Heeft er toevallig niemand van jullie verhuurders een app of huisje staan van 500€? Ben alleenstaand,32 jaar, heb geen schulden, geen leningen en jullie krijgen direct de borg + maand (of 2 of 3) huur. Maar, ben wel werkzoekend (ben heel kieskeurig daarin). Ik rook wel maar buiten, niet binnen. Heb wel een lelijke kop lol.
Ik huur nu momenteel vakantiewoningen, wat stukken duurder is dan jaarlijks huren. Voor de rest heb ik niets te melden :)

ps, ook geen huisdieren :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roosje1979
Topic Starter

#17 , 17 nov 2011 18:39

@ huurder45... Sorry, maar het budget voor ons appartement ligt iets hoger.

Ik heb ondertussen herhaaldelijk geprobeerd om de jongen te bereiken. Helaas, hij drukt telkens zijn telefoon af.
Dus heb ik een AS gemaakt om hem op zijn plichten te wijzen.

Vraagjes:
* kunnen wij zelf vragen om het contract te laten verbreken op basis van het feit dat zijn domicilie daar niet meer staat? hebben we dan ook nog recht op de 3 maanden opzeg en schadevergoeding?
* zijn wij verplicht om een addendum te tekenen om hem te verwijderen uit het contract? We weten nu al dat het meisje onmogelijk de maandelijkse huur zal kunnen betalen. Nu akkoord gaan, en we kunnen volgende maand al direct een AS opstellen :-(
* indien ze - hopelijk - opzeggen, overwegen we eventueel om te verkopen. Hebben we dan eigenlijk nog recht op een schadevergoeding?
Bedankt!

Vandebos

#18 , 17 nov 2011 19:25

Aangezien hij het pand en de huur verlaten heeft zonder akkoord van alle partijen en bovendien op een laakbare wijze zijn verantwoordelijkheid tegenover derden in de armen probeert te schuiven van een sociaal zwakkere die duidelijk de verantwoordelijkheid ervan niet beseft zou ik persoonlijke wegens eenzijdige contractbreuk de verbreking van het huurcontract ten laste van de huurders verzoeken. Gelet op de hoofdelijke aansprakelijkheidsclausule bepaalt u zelf waar u de schadevergoeding opeist.

Hebben jullie al eens met de ouders van het meisje gesproken? Ik kan me niet voorstellen dat deze met de huidige situatie gelukkig zijn?

Reclame

roosje1979
Topic Starter

#19 , 17 nov 2011 19:43

Zonet een sms van de jongen gehad. 'Zijn advocaat' had hem verteld dat dat papier wel rechtsgeldig was tegenover ons. En als we hem wilden spreken, dat we dan maar moesten mailen...
Dus heb ik de vaste lijn genomen waar ik zijn moeder heb gesproken.
Ik heb haar uitgelegd dat we begrip hebben voor deze situatie en bereid zijn om het contract te verbreken. Ik heb haar uitgelegd dat de jongen aansprakelijk blijft voor de huur de komende 3 jaar..
Maar ze zei zelf dat we verhuurd hadden aan 2 grote kinderen en dat haar zoon meerderjarig was, en dat ze er ook niets aan te zeggen had.
Morgenavond komt het meisje naar hier voor een gesprek. Ze wilt voorlopig haar ouders er buiten laten. (ter info: ze hebben al wel moeten bijleggen voor het huurgeld van deze maand).

Vandebos

#20 , 17 nov 2011 20:34

Als hij dan toch zo wijs is, laten stomen in eigen sap tot hij de dagvaarding krijgt. Een contract van bepaalde duur kan enkel verbroken worden door instemming van alle partijen of door een uitvoerbaar verklaard vonnis. U bent niet verplicht dat addendum te tekenen.

Het verhaal is eenvoudig, hij pleegt een eenzijdige contractbreuk en zal, indien jullie procederen hiervan de gevolgen dragen.

roosje1979
Topic Starter

#21 , 18 nov 2011 08:15

ik wist echt niet dat huurbaas zijn zo vermoeiend was :-(

Vandebos

#22 , 18 nov 2011 09:55

Welkom tot de club, mijn voornaamste reden om hier te zijn en te blijven.

mava105
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 nov 2011 10:41

Maak dat eens duidelijk aan sommige huurders die hier aktief zijn. :mrgreen:

JohnD

#24 , 18 nov 2011 11:09

Bedankt! Alhoewel de huurders ons beiden weer in een lastig parket zetten, willen we toch proberen om het meisje in kwestie te helpen zodat ze niet voor alles alleen moet opdraaien.
Ik vind dat ook weer niet nodig. Sommige wichten leren ook nooit zonder zelf schade en schande te ondervinden. Hoe kan ze zo dom zijn om zich zo snel te laten overhalen door haar ex-loverboy. Mogelijk rekent ze er wel op dat hij terugkomt. U moet zich als een zakenvrouw laten gelden en u "zo weinig mogelijk" door gevoelens laten beinvloeden. En ik ben dan nog wel zelf een huurder die dat zegt.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD

#25 , 18 nov 2011 11:14

Huurbaas ? Wat denken jullie wel ? Ik vraag me af wie zo'n uitdrukking uit het feodale tijdperk uitgevonden heeft ? Waarschijnlijk zo'n slaafse huurder die amper weet dat hij wel plichten maar ook rechten heeft. En met zo'n amateurs is niemand gebaat, noch huurder of verhuurder. Pas dus gewoon de wet toe.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD

#26 , 18 nov 2011 11:24

Maak dat eens duidelijk aan sommige huurders die hier aktief zijn. :mrgreen:
Vreemd, maar toch blijven ze het doen die verhuurders. Ik weet het niet maar als ik jullie zo soms hoor beschouwen sommigen zich als barmhartige samaritanen. Zoals ik al een aantal keren gezegd heb en vermoed zal er wel meer blijven kleven dan de normale huur. Met het jaarlijks aanrekenen van de kosten daar zit het hem soms dat er wat blijft kleven aan de handen van die weldoeners-verhuurders in disguise.

Vandebos

#27 , 18 nov 2011 11:48

euhh Kunnen we terug naar topic? De klaagmuur bevindt op een paar duizend Km van hier en men werkt er nog steeds met papiertjes, niet met posts.

JohnD

#28 , 18 nov 2011 12:48

Ja ja ik zwijg al. Het klagen is wel begonnen zo'n 7 posts hierboven (misschien handig om posts te laten nummeren in het vervolg) begonnen door de TS ("ik wist echt niet dat huurbaas zijn zo vermoeiend was"). Vreemd dat het klagen enkel plots word opgemerkt als het van de huurders komt.
Laatst gewijzigd door JohnD op 18 nov 2011 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#29 , 18 nov 2011 12:50

Niet als het van huurders komt doch vanaf wanneer er van geprofiteerd wordt om de tegenstelling en de wereldwijde geheime samenzwering van huurbazen tegen huurders nog maar eens aan de kaak te stellen!

JohnD

#30 , 18 nov 2011 12:52

Weer huurbazen ! Echt feodaals.

Terug naar “Huren”