huurverhoging

Vandebos

Re: huurverhoging

#16 , 21 mei 2012 23:33

U bent zelfs niet verplicht naar de verzoening te gaan.

Persoonlijk zou ik de staat van de tuin als pasmunt houden voor de hele resem van gebreken die je hier opnoemt. Neem er uitgebreid foto's van en toon deze samen met een overzichtelijk lijstje op de zitting in verzoening laat de vrederechter duidelijk verstaan dat wanneer de verhuurder zich in een akkoord ertoe verbindt deze fouten in de woning permanent en adequaat weg te werken u zich ertoe verbindt de tuin te onderhouden.

Voor de schade aan uw bezitingen zou ik eens contact opnemen met uw verzekering wanneer het nog eens binnenregent...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#17 , 21 mei 2012 23:37

@pukje: Stop nu toch eens met deze onzin, tenzij u een vonnis kan aanhalen waarin deze specifieke regelgeving wordt veroordeeld heeft uw argument nul, nul procent waarde op de huidige situatie en kan ze er alleen toe leiden dat minder aandachtige lezers denken een argument te hebben om een vermeende mistoestand aan te grijpen wat dan uiteindelijk weer maar eens niet alleen leidt tot een nutteloos en kostelijk geding doch tevens voor de huurder het risico kan opleveren dat de eigenaar het contract bij de eerst gelegenheid niet zal verlengen.

Ik begin uw hang om theoretische mogelijkheden te spiegelen aan een concreet geval om tenslotte dan maar het theoretische als de realiteit te gaan beschouwen hartstikke beu te worden. De bedoeling van dit forum is de poster te adviseren over actuele juridische mogelijkheden binnen de Belgische wetgeving wat betreft zijn concrete probleem en de mogelijke repercussies.

Niet de kans van 1 op 10 miljoen dat hij bij een kruistocht die uiteindelijk uitmondt in Straatsburg wel eens in dat ene specifieke geval zijn gelijk gaat halen wat dan misschien wel eens in de verre toekomst repercussies kan hebben op de Belgische wetgeving.

Sofisme is niet meer van deze tijd.

Na overleg met de webmaster deze thread uitgekuist.
Pukje wordt hier zwaar door Vandebos op de korrel genomen, maar hetgeen 'pukje' geschreven mocht hebben om zulke reactie uit te lokken werd er blijkbaar volledig uitgehaald.
Met alle respect, moderator en webmaster, maar ik vind het echt spijtig dat ik nu niet meer kan beoordelen of deze uitval van Vandebos terecht is.

Vandebos

#18 , 21 mei 2012 23:46

Als ik me juist herinner werd zeer hardnekkig de stelling geponeerd dat wanneer een verhuurder meerdere gelijkaardige woningen naast elkaar bezit en de ene huurder wel en de andere niet indexeert, hij een vervolgbare vorm van racisme pleegt...

Zoals vermeld werd de thread in samenspraak met de webmaster uitgekuist. Is er een reden naar deze plotse vraag mbt een moderatie uit het verleden?

Reclame

hangloose
Topic Starter

#19 , 21 mei 2012 23:48

U bent zelfs niet verplicht naar de verzoening te gaan.

Persoonlijk zou ik de staat van de tuin als pasmunt houden voor de hele resem van gebreken die je hier opnoemt. Neem er uitgebreid foto's van en toon deze samen met een overzichtelijk lijstje op de zitting in verzoening laat de vrederechter duidelijk verstaan dat wanneer de verhuurder zich in een akkoord ertoe verbindt deze fouten in de woning permanent en adequaat weg te werken u zich ertoe verbindt de tuin te onderhouden.

Voor de schade aan uw bezitingen zou ik eens contact opnemen met uw verzekering wanneer het nog eens binnenregent...
Heel erg bedankt voor het antwoord. Duidelijk.
Ik leef altijd met "voor wat hoort wat" Maar je gaat toch twijfelen aan jezelf en ik moet zeggen dat ik er slecht van slaap. Want het is toch het bekende dak boven je hoofd.
De tuin maken we zeker op orde voorafgaand de zitting en deze houden we vanaf nu ook bij. We gaan ook foto's maken van alle gebreken.
Ik heb het gevoel dat hij moet verzoenen en niet wij. Oftewel ,ons uitnodigen op een verzoeningszitting terwijl hij zelf degene is die niets doet, dat is zoiets als in je eigen vingers snijden. gracias!

Tope

#20 , 22 mei 2012 00:11

Sorry, Vandebos, ik had echt niet op de datum gelet.

sloeberken

#21 , 31 mei 2012 17:45

Als er gebreken zijn, moet je dit melden per aangetekend schrijven melden, ik zou aan de vrederechter voorstellen dat alles redelijk moet zijn en van bijde kanten moet komen.
Een verzoening is niet bindend.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

hangloose
Topic Starter

#22 , 31 mei 2012 23:50

Bedankt sloeberken,
Morgen (01-06-12) hebben we de zitting. Onze tuin is zo goed als in orde , op een paar kleine dingetjes na. De huurbaas heeft ons vaak in de tuin zien werken. Dus hij kan niet zeggen dat we niets doen. We hebben foto,s gemaakt van de gebreken en laten die zien.
We hebben zoals vermeld in het eerste bericht , het gevoel dat we heel anders benaderd worden door de huurbaas dan hoe hij de buren benaderd.
Ik weet dat onze contracten op zich staan maar het zijn wel dezelfde contracten en exact dezelfde huizen. Onze tuin ziet er beter uit op dit moment. Bij de buren wordt veel meer getolereerd dan bij ons. Daar mag ik toch ook iets van zeggen?
Dat het van beide kanten moet komen vind ik ook normaal en dat gaan we ook zeggen.
Wat is de functie van de rechter in een verzoening? Wat doet hij? Het zou mooi zijn als hij ook een stem zou hebben in dit geval, want we denken toch dat de gemiddelde mens het een beetje overdreven vindt om huurders voor een beetje onkruid naar het vredegerecht te laten komen voor verzoening. We waren al gewaarschuwd door buurtbewoners dat de huurbaas en zijn vrouw behoorlijk stug zijn en altijd maar moeilijk doen om kleine dingen. Wisten we dat maar van te voren....
Eerlijk gezegd hebben wij een stop ingelast wat de tuinonderhoud betreft omdat hij in 18 maanden tijd nog helemaal niets gepresteerd heeft. Dat is de reden van achterstallig onderhoud en zo extreem was het niet. Nu is de huurbaas aan de beurt.
Ik heb veel mensen gesproken en echt iedereen vind het vreemd om voor het tuinonderhoud naar de vrederechter te gaan voor verzoening. Aan ons ligt het niet, de tuin gaan we vanaf nu bij houden. Mag de huurbaas weigeren om een dode boom te verwijderen ? Als hij wil dat wij de tuin goed onderhouden dan mag je toch verwachten dat hij die boom eruit haalt?
Wij willen helemaal niet procederen, thats it. Maar als de huurbaas niets wil uitvoeren dan houd het voor ons op? Dus wij moeten en hij hoeft niets?
Ik ben benieuwd wat er gebeurt morgen . Ik zal het hier komen vertellen.

Terug naar “Huren”