De stroom van de hoofd leiding komt binnen via mijn woning en bij de stroom leverancier staat mijn adres in de computer alleen met een andere naam. Het klopte volgens mij al niet wand er hangen twee meters 1 is de hoofd meter die op mijn adres staat maar wij hebben dus de tussen meter wat eigenlijk andersom hoort. Wand zijn eigen huis die niet aan ons huis is verbonden staat op de hoofd meter maar mijn verhuurder heeft als huisnummer een ander getal dan wat er bekend is bij de stroom leverancier bekend is?. Wat kan ik hier nu aan doen. Ik weet niet of deze situatie ook mag van de net beheerder en wat de gevolgen kunnen zijn als ze bij de net beheerder er achter komen??Gezien de stroommeter blijkbaar op uw naam staat, heb jij sociaal tarief. Het is niet de boer die sociaal tarief heeft maar hij profiteert er wel mee van. Hij moet u dus deze sociale korting voor de volle 100 % doorrekenen.
Ik heb reeds contact op genomen met zijn stroom leverancier daar kwam echter uit dat het op mijn adres staat maar niet op mijn naam. Ik heb ook gevraagd omtrent de aansluiting aangezien dat het huis van de verhuurder een ander huis nummer heeft is het niet toegestaan om stroom vanaf mijn adres (dus hoofd meter) stroom te leveren aan een ander huis. wand daar gaat het hier schijnbaar om. Hij mag wel zijn boerderij en onze tussen meter er op plaatsen. Maar eigenlijk zitten er 3 aansluit punten op de hoofd meterUit uw verhaal, vermoed ik, dat uw verhuurder de aansluiting op jullie naam heeft geplaatst, en daardoor met geheel zijn boerderij van uw sociale tarief geniet.
Dit kan je navragen bij de stroomleverancier, al was het om uzelf te beschermen wanneer dit ooit uitkomt op basis van het totale verbruik.
Gezien u verhuurder geen officiële stroomleverancier is, mag hij volgens mij, ook geen stroom doorverkopen, laat staan er winst op pakken.
M.a.w. hij zal u inzage dienen te geven in de factuur, en ook uw huurcontract zal dit dienen te vermelden.
Gezien u nu reeds een eigen meter hebt, dient er geen 'ombouw' te gebeuren. Het distributiebedrijf kan perfect uw zekeringkast aan eigen 'officiële' meter hangen.
De rest van de installatie zou in orde moeten zijn, gezien het huurcontract.
Een eigen 'officiële' meter plaatsen zal echter zeer veel geld kosten, zeker wanneer
de boerderij iets wat van de openbare weg verwijderd ligt.
De boer gaat dit niet toestaan, tenzij hij zijn kosten op jullie kan verhalen...
Neem contact op met de stroomleverancier, en leg uw probleem aan hen voor zonder namen te noemen, de oplossing komt dan wel te voorschijn mits wat praten.
Ja maar je kan op voor hand zeggen dat je geen stroom kan doorsluizen naar een andere huis adres toch?.De stroom leverancier heeft niets te doen met de techniek/aansluiting van een aansluiting.
De leverancier krijgt het verbruik door van het netwerk bedrijf voor de eindafrekening.
De netbeheerder gaan over de aansluiting.
Dat toezien gebeurt al niet. Wand me verhuurder rekende ons al de verkeerde prijzen aan.Waar de stroomleverancier toch wel zal toezien op doorverkoop van hun stroom door derden.
Me verhuurder is een groot verbruiker hij heeft de status professioneel bij de leverancier. Aangezien wij een tussen meter hebben heeft de leverancier niks met ons te maken wij hebben geen contract met de leverancier. Maar ik ben meer geïnteresseerd in de aansluitingen zoals eerder vermeld. Aangezien het op mijn adres staat ga ik er toch vanuit dat er iets niet klopt.Ik zou die leverancier daar een verklaring voor vragen.
Ik ben bij de verbruikers centrale geweest. Je mag alles op je eigen stroom meter zetten maak niet uit wat. Maar je mag schijnbaar geen andere huis op zetten die is aangemeld bij de gemeente onder een ander huis nummer. Tevens heb ik contact gehad met de net beheerder en die bevestigt het verhaal. En de net beheerder heef ook gezegd dat het een groot risico is aangezien er heel veel dingen op 1 meter is aangesloten en dat er al regelmatig stroom uitval is door het vele verbruik..Het pand is wel van de verhuurder en als eigenaar kan men wel een meter hebben.
Wat ook kan : een magazijn ( ander pand M) dat via kabel aangesloten is op de meter van het winkelpand. De meter die in magazijn hangt werd afgesloten.
Ga naar de sociale dienst van het ocmw/gemeente die met de concrete gegevens kunnen nakijken.