niet ondertekend EPC... Enige waarde op rechtbank?

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: niet ondertekend EPC... Enige waarde op rechtbank?

#16 , 23 aug 2011 21:54

Het is inderdaad zo dat een EPC nooit een vervanging van de verwarmingsinstallatie oplegt.
En zoals ik al vermeld heb is electrische verwarming zeer duur.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 23 aug 2011 21:54

Mijn beste, wanneer iedereen in dit land de mond vol heeft over het wettelijk erkennen van een digitale of gedigitaliseerde handtekeningen,
dienen we uit uw uitleg op te maken dat een handtekening overbodig zou zijn op een officiëel document.

Wanneer u wordt gewezen op de noodzaak, blijkt u moeilijkheden te hebben om dit feit te aanvaarden. Niets om jaloers op te zijn, 'sorry'.
Handige documenten voor Personenrecht

westhoek

#18 , 23 aug 2011 22:05

En aldus kunt u de ED aanvallen voor het eigen verbruik van vijverpompen en elektrische verwarming ? Kan u me zeggen waar de logica zit ? Kan u me ook zeggen waar die handtekening toe doet ? Kan u me ook zeggen welk verschil dit zou kunnen uitmaken als dit document toch in de officiële databank staat ?
Met ander woorden : waar heeft u het over ipv je praat voor de vaak met je 'valsheid in geschrifte' en 'aldus zeker geen waarde'. Om maar te zwijgen met je dwaze opmerking over cheques ???

Wat heeft het ene te maken met het andere en al zeker vijverpompen ?

Reclame

lucgescheiden

#19 , 23 aug 2011 22:16

Lees de poster zijn verhaal, alvorens een topic te laten escaleren tot een scheldpartij.

bartvdv

#20 , 23 aug 2011 22:56

Een EPC is niet meer dan een bijkomende bron van informatie voor de huurder. Of het gehandtekend werd door de energiedeskundige of niet is van geen belang; het kan gewoon een materiële vergissing zijn. Een EPC geeft alleen aanbevelingen. Wil de verhuurder de aanbevelingen niet volgen en blijkt het huis een energievreter te zijn, dan heeft dat alleen gevolgen voor de huurder. De huurder had zich ook kunnen indekken door naar het verbruik te vragen; dus zich te informeren. Ik zou niet weten op welke basis hij de verhuurder in gebreke zou kunnen stellen.

lucgescheiden

#21 , 23 aug 2011 23:33

De EPC werd in oorsprong bedoeld als een identificatie kaart voor de woning, te vergelijken met deze van een wagen.
De bedoeling was daarbij om een discussie over o.a. verborgen gebreken na verkoop te voorkomen.
Wanneer een EPC heden slechts wordt aanzien als een aanbeveling, dan heeft het zijn doel niet bereikt. Tot daar.

Wanneer deze aanbeveling niet wordt voorgelegd bij het afsluiten van een huurcontract,
wanneer er later wordt beweerd dat dit wel werd voorgelegd,
wanneer er vervolgens een ongewettigd EPC papiertje wordt voorgelegd, om aan te tonen dat de huurder wel degelijk werd geïnformeerd,
dan meen ik dat een rechtbank rekening mag houden met deze misleidende feiten.

Vandebos

#22 , 24 aug 2011 00:37

Alleen zal je het dienen te bewijzen en dan telt woord tegen woord niet echt mee...

lucgescheiden

#23 , 24 aug 2011 02:21

klopt, daar wringt het schoentje waarschijnlijk.

mss dat de datum op het document iets duidelijk maakt?

Dagobert

#24 , 17 sep 2011 12:31

Mannen, rustig toch..
Ik denk dat Kikomaja in die zin een punt heeft dat dit zeer slechte EPC hem NIET ter beschikking werd gesteld.
Het werd dus verzwegen dat de woning energie onzuinig was ... het feit dat het EPC niet ondertekend is is hierbij misschien zelfs wat nadelig voor Kikomaja?

of zie ik dat fout?

Terug naar “Huren”