contract beïndigen

Jochim
Topic Starter

Re: contract beïndigen

#16 , 17 aug 2011 23:16

wel, ik weet wel dat het niet wettelijk is maar we moesten echt dit huis hebben... onze gang is geschilderd van beneden tot boven door een schilder, allé, zoals een schilderij. op alle muren en deuren. hier mag er niets mee gebeuren dus moesten we 500 euro borg betalen daarvoor. nu hebben we wel het probleem dat de muren scheuren tegen het plafond en er veel plaaster naar beneden valt, wel kleine stukjes maar het is toch vuil... aangezien we niet aan de muren mogen komen kunnen we dit ook niet oplossen. ook een traphekje mochten we niet plaatsen omdat we geen gaten mogen boren in de muren. dat maakt het allemaal wat gevaarlijk voor de kindjes boven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jochim
Topic Starter

#17 , 30 aug 2011 15:14

zo, eindelijk de huisbaas te pakken gekregen, we mogen er pas uit als we nieuwe huurders hebben... pff leuk is anders. straks mogen we dubbele huur betalen. hoe we dat gaan doen, dat weet ik nog niet goed hoor...

Jochim
Topic Starter

#18 , 30 aug 2011 19:35

de huisbaas vertelde ons dat we ook via een immo bureau het huis mochten verhuren maar dat alle kosten dan voor ons zijn, een epc certificaat bijvoorbeeld... kan hij dat van ons eisen? een plaatsbeschrijving en al die kosten zijn dan ook voor ons toch?

Reclame

Vandebos

#19 , 30 aug 2011 22:28

Ofwel vindt u een akkoord met de verhuurder ofwel zal u verplicht zijn verder te huren. Overmacht kan hier niet ingeroepen worden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#20 , 31 aug 2011 10:38

, een epc certificaat bijvoorbeeld... kan hij dat van ons eisen? een plaatsbeschrijving en al die kosten zijn dan ook voor ons toch?
Een EPC certificaat is tlv de verhuurder. Dat moest er trouwens al zijn, vermits u huurt sedert december 2009 en een EPC wettelijk verplicht was sedert 1 januari 2009 bij verhuring. Uw verhuurder MOET er dus over beschikken, en het blijft 10 jaar geldig.
Indien er geen PB was bij intrede, moet er dus ook geen worden opgemaakt bij het verlaten van het appartement, en zijn er dus ook geen kosten aan verbonden.
Hang gewoon een affiche "Te Huur" aan uw raam, en je hebt geen kosten.

Jochim
Topic Starter

#21 , 31 aug 2011 13:47

het blad hangt er al. pff hopelijk vinden we vlug nieuwe huurders die dom genoeg zijn om hier te willen wonen. ik vind het helemaal niet leuk om die mensen een loer te draaien zodat wij zouden weg kunnen. de huisbaas zegt zelfs dat het water in de kelder waarschijnlijk wel door ons zal zijn. hoe zouden wij dat gedaan hebben... ik ga alvast een mailtje sturen naar de controle van dat epc certificaat. ik heb dat een tijdje geleden eens gedaan en ik moest gewoon zijn adres nog doorgeven. de boetes zijn tussen de 500 en de 5000 euro dus hij kan alvast beginnen sparen. als hij ons pijn doet, dan krijgt hij hetzelfde terug

Terug naar “Huren”