verstopte leidingen klussende huisbaas

xantippe
Topic Starter

Re: verstopte leidingen klussende huisbaas

#16 , 01 aug 2011 15:47

overigens, de ontstopper in de wasbak in de keuken bleef gewoon in de wasbak staan, zelfs die liep niet meer door op den duur

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xantippe
Topic Starter

#17 , 01 aug 2011 16:31

update: hij stond hier, alleen, met twee "draden". hij heeft dan serieus wat zitten sukkelen en prutsen, bijna nog schade aan mijn inboedel toegebracht en ja uiteraard, het lukte niet. hij komt over een uurtje terug met "zijne maat" die loodgieter is. ik heb gevraagd of hier een septische put is en hij wist dat niet. ik heb gewezen waar ik dacht dat die was, maar hij is er niet naar gaan kijken bij de buurvrouw. "dan zou dat bij de rest toch ook moeten zijn" zei hij toen. ik heb geantwoord dat wij dat niet rondgevraagd hadden en vroeg of hij dat dan wel gedaan had: geen antwoord. maar bon, tot over een uur dan, met meer nieuws. ik hoop echt dat hij mijn inboedel niet beschadigt...

modderbeest

#18 , 01 aug 2011 17:01

@ mava105 normaal ja, maar het gebouw waarvan ik een appartement verhuur is maar 8 jaar oud en er is meer op aangesloten dan de wc's alleen. Maar wat kunnen ze er nu nog aan doen? Alle appartementen opbreken en de afloop herleggen?

Reclame

xantippe
Topic Starter

#19 , 01 aug 2011 21:38

een paar uren later ;)
een heel gedoe, ze wilden alles behalve de hogedrukreiniger gebruiken precies. uiteraard lukte dat allemaal niet. ze hebben dan een slecht ineengeknutselde afkasting van de leidingen moeten kapotzagen, een stuk uit het bad zagen, leidingen doorgezaagd... er was blijkbaar zelfs een lek onder het bad, daar heeft "de maat" dan een stuk tape over geplakt. de leidingen zitten ook helemaal verkeerd: van groot naar klein ipv klein naar groot (of moest het nu andersom). enfin, na heel veel geknoei, gepruts, geknoei in de kelder ergens is er dan toch veel vuiligheid uitgekomen in de badkamer en in de keuken. zo erg had hij het nog niet meegemaakt zei hij (dat is onze ervaring met alles hier eigenlijk :D)ze hebben alles terug dichtgemaakt.
aan de wc kon er niets gedaan worden: er zat geen verstopping, maar het ligt gewoon aan de leiding. dus gaat dat maar zo blijven. ze hebben geprobeerd meer water te laten komen om door te spoelen.
afvoer wasmachine: niets mee gebeurd. gingen ze nog eens destop of zo in gieten?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 02 aug 2011 00:29

Tegelijk met een veer zodat men massa kan losmaken???

Oude Belg

#21 , 02 aug 2011 07:55

Wij hebben hetzelfde meegemaakt (wel als eigenaar). De verstopping zit dan op het punt waar de leidingen samenkomen. Gelukkig wist ik waar dat ongeveer was (midden in de tuin), dus aannemer gebeld, bollenwinkel laten uitgraven (zat ongeveer 1 meter diep), aangezien ontstoppen niet hielp de volledig verstopte leidingen laten afzagen en vervangen. Dat is, vrees ik, de enige mogelijkheid. Ik had ook alles geprobeerd : ontstopper, veer, hogedrukreiniger met rioolrat, leidingen doorgezaagd om beter te kunnen reinigen,.... resultaat : nougabollen (uit de bollenwinkel van hierboven, waarschijnlijk). Wat nu gebeurd is, is waarschijnlijk slechts een (zeer) tijdelijke verbetering voor de wastafel, vrees ik.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

xantippe
Topic Starter

#22 , 02 aug 2011 09:15

ik denk dat wij die afvoer van het wasmachine maar niet zullen gebruiken... ik vertrouw het allemaal niet zo erg. we zullen zien he hoe lang het in orde blijft, maar heb er inderdaad ook geen goed oog in als ik die leidingen zo zie. onze huisbaas gaat alvast niet weten waar de leidingen samenkomen, dat weet ik zo al. nu ja op deze manier willen wij hier wel niet blijven wonen, sanitair is voor ons toch wel iets dat echt in orde moet zijn :s

mava105

#23 , 02 aug 2011 11:54

@ mava105 normaal ja, maar het gebouw waarvan ik een appartement verhuur is maar 8 jaar oud en er is meer op aangesloten dan de wc's alleen. Maar wat kunnen ze er nu nog aan doen? Alle appartementen opbreken en de afloop herleggen?
Als er geen septische put is, kan dat geen kwaad. Het komt toch allemaal samen in de straatriolering.

modderbeest

#24 , 03 aug 2011 16:36

@ mava105 er is spijtig genoeg wel een septische put. Ik moet er mij bij neerleggen dat deze om geen problemen te krijgen met mijn huurster deze 3x per jaar wordt geruimd.

mava105

#25 , 03 aug 2011 19:43

@ mava105 er is spijtig genoeg wel een septische put. Ik moet er mij bij neerleggen dat deze om geen problemen te krijgen met mijn huurster deze 3x per jaar wordt geruimd.
Is deze verplicht door uw gemeente? Zoniet kan je die redelijk gemakkelijk uitschakelen en de riolering doorverbinden. Is een éénmalige kost en bespaart dan toch 3 ruimingen per jaar.

modderbeest

#26 , 04 aug 2011 20:16

@mava105 deze is verplicht door de gemeente. Dus blijven ruimen...

gvm

#27 , 04 aug 2011 21:54

gingen ze nog eens destop of zo in gieten?
supermarktproducten zijn meestal niet krachtig genoeg om een jarenlange verstopping te verhelpen, best is om bij een ouderwetse drogist iets te gaan halen, die mannen hebben meestal wel iets krachtiger in huis. ik haal mijn product bij de plaatselijke gereedschapshandel, en in meer dan de helft van alle gevallen kan ik het probleem daar mee oplossen. 't scheelt m'n klanten een pak geld en miserie.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

xantippe
Topic Starter

#28 , 05 aug 2011 00:40

in de keuken begint het alweer dicht te slibben...

Terug naar “Huren”