De opzegbrief vermeldt de identiteit zoals de wet vereist. De huurder kan bij twijfel bijkomende verificatie eisen. Dat is wat artikel 3$2 vermeld bij deze omstandigheden en daaraan is voldaan in de brief.
Ja, goed maar we geraken het hier niet eens met wat een identiteit in feite is, en waaraan dus moet voldaan worden om een onbetwistbare identiteit te zijn. ?
Het artikel van dwingend recht vermeldt niets over de enveloppe, noch over het belang van de mening van derden in de materie.
Dat heb ik ook nooit beweerd.
Het is ook op deze basis dat een vrederechter zal oordelen mocht dit ooit tot een geding komen. Dat is ook het enige wat TS kan worden meegegeven om op te ageren wil hij niet ook nog eens getorpedeerd worden voor het vredegerecht.
In het door mij aangehaalde geval oordeelde de rechter dat de opzeg ongeldig was. De eigenaar/verhuurder diende een nieuwe opzeg te geven. Totale opzegtermijn was dan wel 3m +6m = 9m minimum, wat wel meer werd gezien de gerechtelijke procedures.
Ik had tegen de persoon in oktober 2008 gezegd (wiens 3m vooropzeg dus wegens niet-geregistreerd contract op 01.01.2010 verliep) dat ze met wat geluk einde zomer van het jaar daarop (2009) nog kon genieten van haar woning. Het klopte nog ook want het werd idd September. De man (eigenaar) met een baksteen in zijn maag was er niet goed van, maar ja mensen die denken alle bouwovertredingen aan hun laars te kunnen lappen, daarbij door vadertje staat nog met rust gelaten worden ook, Vlaamse gezinnen uit hun huis willen zetten, krijgen van mij wel een paar bakstenen meer te verteren.
Wat de rest betreft hebt ge natuurlijk gelijk.

Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard