gebrek aan verwarming

eylis

Re: gebrek aan verwarming

#16 , 29 nov 2010 15:42

slaapkamers zijn ook leefruimtes. denk maar aan kinderen die hun huiswerk boven moeten kunnen maken. Kamers moeten minstens een beetje bijverwarmd kunnen worden, anders worden het in vriesperiodes échte ijskasten. Kamers die NOOIT verwarmd worden zullen overigens mttertijd vocht- of andere problemen krijgen.
een gasverwarming in een slaapkamer lijkt me géén goede oplossing...
Staat er in de badkamer een grote waterboiler op gas, Dan kan je daar met een handige harry een aantal vaste radiatoren op laten aansluiten in de verschillende slaapkamers én de badkamer. In overleg met de eigenaar en kosten/werkendelend (hij de kosten, jullie het handwerk) is dat voor beiden een win-winsituatie....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 nov 2010 15:52

Pfff, ik heb nooit anders geweten dan een elektrische bijverwarming op de slaapkamers en dit ging perfect. Als ik mij goed herinner was dit nodig zo eind november, begin december tot ergens maart. En dan ook niet iedere dag, maar enkel als ik er studeerde of voor het school moest werken. In ons huidige huurhuis hebben we zelfs de radioatoren uit onze slaapkamer en de badkamer gesloopt (met goedkeuring van de verhuurder!) om plaats te winnen. Badkamer wordt nu met een elektrisch vuurtje verwarmd als er iemand is (is op 10 minuten warm), de kinderkamers hebben wel nog een radiator hangen. We wonen wel in een rijwoning waarbij door beide buren flink gestookt wordt. Onze slaapkamer komt dus nooit onder de 15° denk ik. Meer dan genoeg om comfortabel te slapen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 29 nov 2010 17:02

Isolatie van badkamer zal ook al helpen.
Enkel dak is goed voor 30%.
Niet mooi maar efficiënt . isolerende gyproc platen aan de muren langs binnen .

Reclame

Eef222

#19 , 01 dec 2010 22:17

Momenteel heb ik 12,5 graden in mijn living van mijn appartement! Na herhaaldelijk klagen bij de huisbaas komt hij altijd met uitvluchten af dat het er wel komt.
Nu heeft hij een voorlopige nieuwe (oude) verwarming geplaatst (na dreiging met de huurdersbond) maar deze werkt opnieuw niet! Ik verhuis binnenkort ... maar moet hier toch nog een maand verblijven en met die temperatuur is dat zeker niet aangenaam, integendeel! Wat is de minimuum temperatuur die moet aanwezig zijn? (trouwens electrische branders helpen ook niet, want dan valt mijn elecriciteit uit). Momenteel komen mogelijke nieuwe huurders kijken, maar merken ook snel dat het koud is hier binnen.
Wat kan ik van stappen ondernemen ... wetende dat dit al meer dan 2 jaar zo is ...

Vandebos

#20 , 01 dec 2010 22:41

U bent in feite te laat met reageren. Voor u ook enige stappen hebt ondernomen bewoont u het pand niet meer.

Er is wettelijk geen minimum temperatuur vastgelegd, enkel dat er in de woonruimtes voldoende verwarming aanwezig dient te zijn of dat de noodzakelijke aansluitingen er dienen te zijn zodat de huurder deze kan plaatsen. Ook aan dat laatste lijkt er een gebrek te zijn bij u.

Het enige wat u rest is de verhuurder aangetekend in gebreke te stellen, maar of het voor u ooit wat zal opleveren is de vraag....

Terug naar “Huren”