Katten in appartement

Vandebos

Re: Katten in appartement

#16 , 05 sep 2010 14:33

Dan is dat in het geval van de eigenaar zeer spijtig...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#17 , 05 sep 2010 19:30

De enige instantie waar een eigenaar een gezin zou kunnen weigeren is als de woning in kwestie niet voldoet aan de gestelde oppervlaktenormen per bewoner.
En wat als de huurder daarover liegt? Laat bv uitschijnen dat het voor hem(haar)zelf is maar partner en kind(eren) komen erbij wonen?

Wat als een huurder aanvankelijk alleen huurt in een woning volgens oppervlaktenormen niet groot genoeg voor meer dan 1 persoon en er komt nadien een partner bij, en een kind en nog een kind?

Vandebos

#18 , 05 sep 2010 19:43

Heb dat nog niet meegemaakt maar ik veronderstel dat in een dergelijke situatie de eigenaar het contract zal moeten aanvechten middels de door Vlaanderen uitgereikte minimum vereisten.

Reclame

JohnD

#19 , 05 sep 2010 21:03

Wat als een huurder aanvankelijk alleen huurt in een woning volgens oppervlaktenormen niet groot genoeg voor meer dan 1 persoon en er komt nadien een partner bij, en een kind en nog een kind?
De verhuurder zal denk ik 2x zo lang moeten procederen als dat het voor de huurder duurt om het aantal kinderen in zijn kroost te verhogen, Vlaams Gewest onderzoeken etc .. Ik geloof dat de verhuurder eerder en gemakkelijker een andere reden zoekt om van die huurder verlost te zijn.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”