niet ondertekend huurcontract

Vandebos

#16 , 15 mar 2010 21:31

Feitelijke hoofdbewoning houdt in dat je aan de hand van allerlei bewijzen kan aantonen dat je je welliswaar niet in het pand hebt gedomicilieerd maar dat het wel vanuit praktisch oogpunt beschouwd kan worden als je voornaamste woonplaats: je brengt er de meeste tijd door in vgl met de woning waar je wel bent geregistreerd, je hebt je post laten omleiden naar dit adres, je gaat er direct naartoe wanneer je van je werk thuiskomt, enz

Het feit dat je een student bent en zeker dat het hier slechts gaat om een kamer met een aantal gemeenschappelijke nutslokalen maakt het zeer moeilijk om dit hard te maken.

Ik blijf erbij dat het het handigste zou zijn om eventjes te slikken, braafjes bij de kotbaas te gaan praten en te kijken of er voor die paar maand dat het academiejaar nog duurt geen mogelijkheid is dat beiden wat water in de wijn doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
slonga
Topic Starter

#17 , 15 mar 2010 21:35

Hoe gebeurt de vaststelling dan? Hoe moet ik dan aantonen?
En mss ook een nadeel, ik heb ooit per mail een voorstel van contract gekregen (zoals ik al eerder gemeld heb, en niet ondertekend terugbezorgd, er stond ook geen handtekening van huisbaas op) en daar stond wel vermeld op, studentenkamer. Dus wslk kan ik dat ook niet inroepen.

Vandebos

#18 , 15 mar 2010 21:37

U dient die bewijzen te verzamelen.

Reclame

slonga
Topic Starter

#19 , 15 mar 2010 21:42

Bewijzen verzamelen, dat is niet gemakkelijk, geef ik toe.
Dus betalingen huur (in mijn prijs is egw inbegrepen dus ook niet simpel om te bewijzen). Post komt hoofdzakelijk toe bij mijn ouders thuis, soms sporadisch post op mijn kotadres (is nog maar 2 keer gebeurd). Het bewijzen zal dus heel moeilijk zijn.
Ik zal dus moeten spreken met de huisbaas.
En wat moet hij dan op papier zetten? Is een regel in de zin van ik ondergetekende verklaar dat.... tot 30/06/10 mag blijven.

Vandebos

#20 , 15 mar 2010 21:54

Jullie kunnen onderling een akkoord sluiten en dat op papier zetten. Hierbij zorg je er steeds voor dat het document is gedateerd, dat alle partijen en hun positie beschreven ( X verhuurder/ Y huurder) wordt en de gemaakte afspraak. Document in evenveel exemplaren als er partijen zijn opmaken en iedereen ondertekend elk exemplaar.

Sta me toe u te adviseren u in de toekomst er zich steeds van te verzekeren een door alle partijen getekend huurcontract te hebben. Dat bespaart u veel problemen...

Terug naar “Huren”