Is dat alles wel nodig VDB ? Ik bedoel dat als in de PB gewoon staat rode muren in kinderkamer of zo, dat dat normaal toch voldoende moet zijn. Door er hier zo de nadruk op te leggen met vermeldingen zoals "standard beige" en dan nog onder "bijzondere voorwaarden" en zo, zal die verhuurder een vermoeden beginnen krijgen, enfin geen goede verstandhouding vanaf het begin en zo .. en dat is toch het laatste wat je wil als huurder.Zeer duidelijk laten opnemen in de plaatsbeschrijving dat de muren niet in de standaard bleke kleur zijn. In het contract in het laatste punt, dat meestal "bijzondere voorwaarden" wordt genoemd opnemen dat de muren bij aanvang van het contract niet in een lichte kleur zijn geschilderd namelijk knalrood.

Het kan zelfs de besprekingen doen afspringen vanaf het begin. Ik zou dat dan gewoon vermelden in de PB, en vermoed dat zoiets dan even juridisch onaanvechtbaar is.
Trouwens mijn anecdote van een hele tijd geleden hier op het forum over rode muren kan nog steeds geconsulteerd worden.