Indien de twee huurders werden gedagvaard maar de rechter veroordeelde slechts één van de twee huurders tot betalen van de openstaande schulden dan staan de redenen die tot die beslissing hebben geleid vermeld in het vonnis.het idd uitgesproken in een vonnis, gericht aan beide partijen. Ik begrijp niet goed waarom ik hier dan alleen aansprakelijk voor wordt gesteld.
Waarschijnlijk richt die advocaat zich tot beide huurders afzonderlijk en eist van ieder van hen de totaliteit van de verschuldigde sommen. Of er impliciet hoofdelijkheid is moet ook blijken uit vonnis. Aangezien de twee huurders beiden samen als "verweerder" in vonnis staan vermeld houdt dat hoogstwaarschijnlijk een hoofdelijke aansprakelijkheid in. Zoniet zou er in vonnis verwijzing zijn naar verweerder A en verweerder B. Dus verhuurder kan innen daar waar hij kan krijgen. Misschien is de andere huurder totaal onvermogend en doet de verhuurder (via zijn advocaat) alleen pogingen om te innen bij u.Dan kan u de helft van de verschuldigde sommen betalen en de advocaat van de verhuurder verzoeken de resterende som te verhalen op de andere huurder.
ps: wie citeert u? lijken wel de woorden van een raadsman van uw ex-medehuurder....Kan de andere huurder dit niet alsnog terugeisen indien het vertrek wordt aangetoond met:
- Het bewijs van de dienst bevolking dat X effectief vanaf datum 1
Zolang het huurkontrakt loopt waaronder men (mede) zijn handtekening heeft gezet als huurder houdt in dat men de huur moet blijven betalen tot einde huurcontract. De feitelijke, officiële of toevallige verblijfplaats veranderen daar niets aan. Als men een huisje op den buiten huurt als tweede verblijf is men daar ook niet gedomicilieerd maar men moet toch de huur betalen.
- het nieuwe huurcontract van X met ingangsdatum 1.
Men mag tegelijk zoveel huurkontrakten afsluiten als men wil, maar alle huren moeten wel betaald worden
DJ heeft voor de vrederechter geen vordering ingesteld tegen zijn medehuurder. Om van zijn medehuurder terug te vorderen moet hij dus niet in beroep gaan maar een afzonderlijke procedure inspannen tegen zijn medehuurder.Dan zal deze in beroep dienen te gaan tegen het vonnis van de vrederechter.
Ik heb nog niet alle schulden betaald, dus ik moet momenteel geen vordering instellen om terug te vorderen van de medehuurder.DJ heeft voor de vrederechter geen vordering ingesteld tegen zijn medehuurder. Om van zijn medehuurder terug te vorderen moet hij dus niet in beroep gaan maar een afzonderlijke procedure inspannen tegen zijn medehuurder.Dan zal deze in beroep dienen te gaan tegen het vonnis van de vrederechter.
Of hij dit met succes kan hangt m.i. af van de omstandigheden zoals: hoelang is de medehuurder al weg?
scorpioen
Ik citeerde Vandebos op de 1e pg van dit topic qua documenten. De rest heeft u toegevoegd neem ik aan? Ik wist toen nog niet hoe ik moest "quoten".ps: wie citeert u? lijken wel de woorden van een raadsman van uw ex-medehuurder....Kan de andere huurder dit niet alsnog terugeisen indien het vertrek wordt aangetoond met:
- Het bewijs van de dienst bevolking dat X effectief vanaf datum 1
Zolang het huurkontrakt loopt waaronder men (mede) zijn handtekening heeft gezet als huurder houdt in dat men de huur moet blijven betalen tot einde huurcontract. De feitelijke, officiële of toevallige verblijfplaats veranderen daar niets aan. Als men een huisje op den buiten huurt als tweede verblijf is men daar ook niet gedomicilieerd maar men moet toch de huur betalen.
- het nieuwe huurcontract van X met ingangsdatum 1.
Men mag tegelijk zoveel huurkontrakten afsluiten als men wil, maar alle huren moeten wel betaald worden
In dat geval zal de medehuurder een nieuwe procedure tegen u moeten inspannen. Hoger beroep tegen het vonnis van de vrederechter heeft daar niets mee te maken. Hoger beroep kan men instellen als men door de eerste rechter in het ongelijk werd gesteld. Uw medehuurder heeft voor de eerste rechter niets van u gevorderd. Hij werd, wat dit punt betreft, niet in het ongelijk gesteld en kan hierover geen beroep aantekenen. Aangezien hij dit nog niet van u gevorderd heeft kan hij dit in een nieuwe procedure wel proberen te vorderen. Of hij kans op succes heeft kan ik, op basis van de gegevens die ik ken, niet zeggen.Ik heb schrik dat de medehuurder later alsnog zijn deel van mij terugeist.
In feite jullie allebei tezamen naar de verhuurder toe.
Met kosten hebben we het dus over achterstallen op huur en algemene onkosten?
Het feit dat deze stammen van de periode na het vertrek van de andere huurder en dat er geen hoofdelijkheidsclausule is opgenomen in het contract kan u als enige doen opdraaien voor die achterstallen.
Ik las in een eerdere post dat u ondertussen een ander contract heeft in een ander pand? Heeft u het vorige verlaten in onderling overleg met de eigenaar of middels een vonnis van het vrredegerecht? Welke zijn de afspraken toen gemaakt of conclusies van het vonnis aangaande de achterstallen?
Ja maar nu weten we uit uw verdere antwoorden dat jullie beiden, op gelijke voet, door de Rechtbank bij verstek zijn veroordeeld. Het feit dat er in het huurkontrakt niet letterlijk werd verwezen naar hoofdelijke aansprakelijkheid is nu "overruled" door de uitspraak van de rechter.Ik heb daar schrik voor omwille van deze eerdere post
In feite jullie allebei tezamen naar de verhuurder toe.
Met kosten hebben we het dus over achterstallen op huur en algemene onkosten?
Het feit dat deze stammen van de periode na het vertrek van de andere huurder en dat er geen hoofdelijkheidsclausule is opgenomen in het contract kan u als enige doen opdraaien voor die achterstallen.
Ik las in een eerdere post dat u ondertussen een ander contract heeft in een ander pand? Heeft u het vorige verlaten in onderling overleg met de eigenaar of middels een vonnis van het vrredegerecht? Welke zijn de afspraken toen gemaakt of conclusies van het vonnis aangaande de achterstallen?